Spørgsmål

Yousee App - Apple TV - Overlay forsvinder ikke


Badge

Når jeg ser live TV via ovenstående, så forsvinder menuen ikke med ‘Stat forfra’, stop, pause etc.

Den menu forbliver på skærmen.

 

App ver.: 8.1.0

Apple TV 4K - tvOS 16.4

 

Har genstartet ATV, geninstalleret Yousee App.


32 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej, nu kender jeg ikke til ATV, men normalt kan trykkes på `Tilbage tasten` for at menuen forsvinder…

Badge

Hej, nu kender jeg ikke til ATV, men normalt kan trykkes på `Tilbage tasten` for at menuen forsvinder…

Tilbage tasten virker ikke en gang da det overlay overskriver input fra fjernbetjeningen. Den eneste måde at komme ud til kanaloversigten igen er ved at trykke ‘Stop’ og så tilbage.

En workaround er at bruge Yousee Play app’en fra telefonen → Airplay. Men det er ikke holdbart i længden, men hvis andre støder på samme problem så kan de gøre det.

Badge

Samme issue hos mig.

Samme problem for mig

Det samme problem her. Kigger lige med. 

Ditto

Omdømme 7
Badge +9

Når flere oplever det samme, så må der fejlmeldes, det kan ikke være et tilfælde at det sker. 70 70 34 48

Omdømme 7
Badge +9

Hvad bruges den større runde taste øverst til? Er det stop tasten,

har i prøvet at blive ved med at trykke tilbage tasten ned i længere tid?

Gad vide om det er den nye opdatering til ATV, som kom i nat.

Jeg prøvede at nulstille ATV’et, og slå beta software fra men den blev på 16.4 (20L5363g) som jeg er sikker på er synderen. Så har I flere enheder så slå automatisk opdatering og beta opdatering fra.

Kan man virkelig ikke downgrade til officiel firmware?

når jeg prøver “nulstil og opdater”, siger den bare, “kan ikke hente nyeste opdatering, prøv igen senere”. 

PS. Min ATV4K 2.gen i soveværelset kører nemlig 16.3.2 (20K672) og der er der ingen problemer?

 

Jeg tror det er Apple som har problemerne da der slet ikke er hul igennem til deres opdatering server.

 

så Yousee skal lige have kigget på det problem.

Omdømme 7
Badge +9

Det er vel ikke noget Yousee kan hjælpe med, hvis i kører med beta firmware på boksene?

Det kan du have ret i, men jeg var ikke klar over det var slået til, og slår det igennem til officiel firmware som er lige om hjørnet, kan de lige så godt kigge på det nu ;-)

det er en fejl jeg aldrig har oplevet før.

Jeg tager den anden ATV ind i stuen til de får det fikset.

God weekend derude.

Samme problem her, er også på beta ATV. Kan selvfølgelig være Apple fixer det men andre afspillere virker stadig, så måske YouSee skal kigge på at fixe det inden Apple releaser Betaen officielt 

Omdømme 7
Badge +9

Da der bruges en Beta FW på ATVen, så ventes der sikkert på den endelige version, i stedet for at rette til på en Beta, så der nok skal rettes til igen.

Nu er er ingen fra YS der er på forummet for på Mandag, men YS kan der skrives til her: https://www.facebook.com/youseedanmark/?ref=page_internal angående problemet, e.v.t. med et link til denne tråd.

Ja det er desværre komplet umulig at afinstallere ATV beta igen som Thomas19751 også skriver.. så håber YouSee kan se og fixe noget i en ny hurtig release. Selv om det er beta så virker alle andre apps stadig.

Eneste workaround indtil da: (som skrevet tidligere af Dorthe Lønsmann)

Start programet du vil se i Yousee app’en på IPhone/iPad og AirPlay så det til jeres Apple TV. Lidt bøvl, men ikke værre end som så (lidt som at bruge Chromecast😉 men vi lever jo i 2023 og her tæller alle sekunder😅)

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Fejlen optræder tilsyneladende i beta-softwaren version: 16.4. 

Jeg har meldt fejlen ind og vi er opmærksomme på at få det testet og rettet, men til jer og andre der måtte læse med, så er det måske en god idé at vente med beta-softwaren i denne omgang. 

Der kom en ny version igen i går af 16.4 (20L5474e) Beta, men der er (desværre) ikke noget mht denne fejl/feature der er rullet tilbage af Apple - så virker ikke som en “ups” men nærmere noget der måske er ændret fremover...

Omdømme 7
Badge +9

Det er jo YS der tilpasser App’s til de enkelte enheder, ikke omvendt, det hele må da forventes at komme i orden når den endelige udgave kommer.

Yousee 8.2.0 løste desværre ikke problemet.

YouSee kom nu ind i kampen og ret den fejl.

Omdømme 7
Badge +9

YouSee kom nu ind i kampen og ret den fejl.

Hej @PiratenDK 

Kører du stadig på betasoftware fra Apple?😊 Det er dér problemet er set, så rul evt. tilbage.

Kasper, det er jo det vi ikke kan, deraf mere urgent at få det fixet. Også for jer inden de ruller denne sw ud af beta for så står alle jeres brugere med problemet og så vil tage tid for jer at få det fixet, released og approved af apple. Det er jo derfor de laver beta builds så i kan få det fixet og released inden det rulles officielt.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Triis 

Ah okay, det har jeg så misset - beklager! 

Jeg har gjort opmærksom på det nu endnu en gang, og nu også med info om, at man tilsyneladende ikke kan gå tilbage til den aktuelle TV OS version, men mere kan jeg desværre ikke gøre. 

Mon Apple kan give information om, hvordan man ruller tilbage til den aktuelle TV OS version? 

Jeg beklager generne. 

Yousee play software 8.2.1 løste det, desværre heller ikke.

Det ville nu være rart hvis det snart lykkes

Besvar