Svar

Voldsom pixelering / det valgte program er ikke indstilet - TV2 DK, TV2 Charlie, TV3


Badge
  • Bruger
  • 6 kommentarer

I vores kabeltv-pakke fra youSee har vi indtil for nyligt kunnet se bl. TV2 Danmark, TV3 og TV2 Charlie.

Vi har 2 fjernsyn - på det ene optræder disse kanaler med meget kraftig pixelering og på det andet kommer der sort skærm og en besked om, at Det valgte program er ikke indstillet.

Dette til trods for at det indtil for nylig fungerede fint.

Vi har ikke ændret noget.

Hjælp.

Vh

Ole Lau Holst

icon

Bedste svar af Ol_ 23 January 2023, 20:29

Se original

23 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej, jeg ved ikke hvad kan være galt, men slet din adresse da det er forbudt at skrive her i forumet.

Omdømme 7
Badge +9

Men vi må nok vide mere som, hvilken tv, bruges boks og hvilken bruges Yousee Play app? Hvilken pakke?

Badge

Det er digital kabel tv uden boks

Og pludselig er pixeleringerne forsvundet fra det ene Sony Bravia tv, mens det andet Sony Bravia tv stadig viser Det valgte program er ikke indstillet. for de 3 kanaler

 

Omdømme 7
Badge +9

Har du lavet en ny kanal søgning? Kan måske ske hvis strømmen har været væk… Jeg ser ikke TV 2 eller TV 3 så kan ikke teste dem… men fra jeg husker har andre også haft problemer med de kanaler…

Omdømme 7
Badge +9

Hvordan får de 2 TVer signal.? er det fra hvert sit Vægudtag eller er der brugt en fordeler.?

Husk at overholde reglerne på Forum.

 

Omdømme 7
Badge +9

Mon Ole har fået det til at virke? Virker det ikke med en kanal søgning hvis kanaler er væk… men lige dette Ole kan nok ikke rette i OP mere, så feks @Kasper nå ændre det hvis han komme her på mandag eller anden moderator...

Badge

Hej

Det virker stadig ikke på det andet tv. Begge tv’er får signalet fra samme vægudtag. Vi har grundpakke plus 3 kanaler - Golf, BBC World og Aljazeera - disse går fint igennem og alle øvrige i grundpakken bortset fra TV2 Danmark, TV3 og TV2 Charlie og - har jeg lige opdaget - Infokanalen. Vi har ikke ændret i installationen og det har tidligere fungeret på alle kanaler.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hvordan ser det ud når kun det TV hvor der mangler kanaler er tilsluttet DIREKTE til vægudtaget.

Badge

Igen i aften var der kraftige pixeleringer eller “Ingen signal” på de 4 kanaler på det ene tv og fortsat Det valgte program er ikke indstillet på det andet.

Meget generende og udefra kommende.

Omdømme 7
Badge +9

Fik du prøvet det jeg skrev.? Hvordan fordeles signalet mellem de 2 TVer.?

Omdømme 1
Badge +3

Hej @Ol_ 

Jeg har været nødsaget til at slette de personlige oplysninger, som du har oplyst i tråden her. 

Badge

Helt fint at du har slettet de personlige oplysninger - men man skal vel vide fx at det er Furesøkvarteret installationen befinder sig?

I øvrigt er situationen uændret. Kraftige pixeleringer eller “Ingen signal” på de 4 kanaler på det ene tv og fortsat Det valgte program er ikke indstillet på det andet.

H

Herover er billedet af tilslutningerne. Den lille grå box er en fordeler, som youSee har leveret. Det nederste kabel med metalhætte er til det første tv med pixeleringer/intet signal.

Jeg skal lige tilføje at alt har fungeret perfekt indtil for et par uger siden. Der er intet ændret i installationen eller på tv’erne.

De manglende/dårlige signaler kom pludseligt.

Omdømme 7
Badge +9

Det eneste der må gøres vedrørende oplysning af adresse og andet personligt er f.eks via en PM på deres FB side, eller via mail direkte til YS, der må ikke fremgå noget offentligt. det er imod både reglerne her på forummet og på FB, det er ligeledes også i strid med GDPR.

Din installation på billedet skal ændres den er ikke lige efter bogen, der hvor signalet kommer ind skal der opsættes en fordeler, så de 2 TVer skal have signal fra,  Sådan en her, og ikke alle de samlinger m.v som der er.

Er der Data med, så er det sådan en der skal bruges. Findes også med flere TV tilslutninger.

 

Omdømme 7
Badge +9

Du har 2 uskærmede stik øverst på den grå boks.

Omdømme 7
Badge +9

Ja der er flere ting der kan gøres bedre, der er mange stik og andet, med de viste fordelere kan det kun blive bedre, så kan jeg ikke forestille mig at der vil være problemer når det monteres som jeg skrev.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg bruger en godkendt splitter i nok vil sige har uskærmede stik og det virker ok, men er signalet fra YS blevet ringere nogen steder? Andre har problemer med TV2 og TV 3, men jeg har ingen problemer med dem, da jeg ikke ser de reklame kanaler…

Omdømme 7
Badge +9

TV3 og deres andre kanaler, samt alle andre smadre kanaler har jeg ikke, men TV2 og andre af deres kanaler haves, de er ikke smadre kanaler.

Badge

Tak for diverse input.

Jeg har nu forsøgt med det ene TV sat direkte i youSee’s terminal. Se heunder.

Der er fortsat intet signal/kraftige pixeleringer på de 4 nævnte kanaler.

Jeg prøvede så samtlige øvrige 999 kanaler og fandt ikke nogen af de 4 kanaler et andet sted. Jeg fandt også at yderligere Eventkanalen, Lokal info kanal og Trailerkanal viste Intet signal. Dette kan man leve med, men når TV2 Danmark , Tv3 og TV Charlie er med i pakken vil jeg gerne kunne se dem.

Jeg bør nok tage sagen direkte til youSee’s support?

Omdømme 7
Badge +9

Du skal få fat på en teknikker der kan lave det ordentligt, og som også kan måle signalet at det ligger inden for tolerancen.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ol_ 

Det er rigtigt som @Radiomanden skriver her - det skal så fejlmeldes, men da det formentlig er installationen der er fejl på, så er teknikerbesøget for egen regning. 

Du kan læse mere om tekniker her

Sig til, hvis vi skal køre fejlmeldingen via mail, så kan jeg sende dig en privatbesked alternativt skal du kontakte os på anden vis, hvis du ønsker kontakt via tlf. f.eks.. Se kontaktinfo her.

Badge

Jeg har nu telefonisk fået bekræftet at youSeee har et teknisk problem i vores område. Desværre kan de ikke sige noget om, hvornår det er rettet.
Tak for alle de gode råd. 

Omdømme 7
Badge +9

Det vil så ret sikkert fremgå på Driftinfo. https://yousee.dk/hjaelp/driftsinformation

Efter besøg af tekniker er fejlen nu blevet rettet.

Det havde hverken noget at gøre  med skærmede kabler eller med tekniske problemer i området.

Fejlen lå i et defekt pakkefilter til vores hus i kabelskab ved vejen.

 Rettet uden beregning, da det var TDC’s filter, der var i udu.

Vh

Ole

Besvar