UHD 4k

Omdømme 1
Hej,

Ved man noget om hvornår UHD 4k kommer?

Ved man noget om hvilken kanaler der vil sende i 4k når det kommer?

F.eks. Formel 1 bliver fra 2017 sendt i 4k men indtil videre kun Sky Q der har meldt ud at de vil tilbyde det i 4k.

99 Kommentarer

Omdømme 1
Det var ikke meget svar der er kommet - det må så opfattes som man intet ved om det endnu eller gør man?

kunne også godt tænke mig at vide..

Kunne være fedt hvis yousee tog førertrøjen på..

De kunne tilbyde nogle 4K pakker eks. EM fodbold i 4K,, OL i 4K,, formel 1 etc. :)

Viasat kommer med UHD sport i løbet af sensommeren 

http://digitalt.tv/viasat-kommer-snart-ultra-hd-sport/

Hvis det skal på YouSee må det jo så blive via indbygget tuner i UHD TV eftersom den nye boks jo som bekendt ikke har UHD support.

Omdømme 1
Iflg. den link Digitaltv har lagt ind, så får Waoo kunder det også. Så manglede det da bare at YouSee tilbyder Viasat sports kanaler i 4k også. Evt. ligger dem i en pakke for sig selv som man kan tilkøbe.

Utroligt de sender en ny boks ud i 2016 som ikke har 4k support - næsten alle TV model 2016 har 4k support.

Min gamle blu ray afspiller (BD-H8900N) kan opskalerer blu ray film til 2160. Min nye blu ray afspiller (UBD-K8500) opskalerer DVD film til 2160. Jeg ved TV'et også kan opskalere til 2160 - men der er forskel på billedet om det er TV'et eller blu ray afspilleren der opskalerer (det var et sidespring).

Omdømme 1
Halloooo YouSee forum admins.

Jeg kunne godt tænke mig et svar :)

Er YouSee igang med at lave en aftale med Viasat om de 4k sports kanaler?

Waoo har jo allerede lavet en aftale.

Det er ikke sikkert I (admins) ved det, men I ved sikkert hvem I kan spørge om det og så give svaret videre til os kunde :)

Omdømme 7
Badge +6
Kim_S skrev:
Halloooo YouSee forum admins.

Jeg kunne godt tænke mig et svar :)

Er YouSee igang med at lave en aftale med Viasat om de 4k sports kanaler?

Waoo har jo allerede lavet en aftale.

Det er ikke sikkert I (admins) ved det, men I ved sikkert hvem I kan spørge om det og så give svaret videre til os kunde :)

Det vil jeg da også gerne vide. Hvis du vil være sikker på, at få svar fra YouSee er et bruger til bruger forum, måske ikke det rette sted. Prøv evt. YouSee på Facebook eller kontakt med telefonisk eller mail. Får du svar, må du hjertens gerne vende her i tråden.

Omdømme 1
joern skrev:

Det vil jeg da også gerne vide. Hvis du vil være sikker på, at få svar fra YouSee er et bruger til bruger forum, måske ikke det rette sted. Prøv evt. YouSee på Facebook eller kontakt med telefonisk eller mail. Får du svar, må du hjertens gerne vende her i tråden.
Jeg bruger ikke fjæsbog.

Kundeservice gider jeg ikke bruge tid på - de siger/skriver altid de vil vende tilbage hvis de ikke kan svare med det samme, jeg oplever det bare ikke de vender tilbage.

Omdømme 7
Badge +1
4k UHD kanalerne kommer naturligvis ikke hos Yousee, i hvert fald vil der gå lang tid

Alene af den grund, at ingen kunder vil kunne se dem

Den nye boks kan ikke, og alle de 4 K TV, der allerede er solgt herhjemme, kan kun vise 4K via internetnet, p.t. Netflix´s dyre abonnement eller via en UHD blueray afspiller.

Omdømme 1
mich skrev:
1. 4k UHD kanalerne kommer naturligvis ikke hos Yousee, i hvert fald vil der gå lang tid

2. Alene af den grund, at ingen kunder vil kunne se dem

3. Den nye boks kan ikke, og alle de 4 K TV, der allerede er solgt herhjemme, kan kun vise 4K via internetnet, p.t. Netflix´s dyre abonnement eller via en UHD blueray afspiller.

1. Hvor har du den informationer fra?

2. Hvem siger ingen vil kunne se det?

3. YouSee boksen (gammel/ny) kan ikke, rigtigt - Hvor har du den information fra ang alle 4k TV?

Der er masser andre streaming tjenster der streamer i 4k, f.eks. Amazon osv.

Mit LG EF950V tager 4k alle steder (HDMI, USB, Streaming), har ikke prøvet tuneren endnu da jeg ikke har et 4k signal at give det via ant. stikket. Ja, jeg har også en UHD blu ray afspiller (Samsung UBD-K8500) og over 20 stk. 4k HDR film indtil videre.

Omdømme 7
Badge +1
Kim_S skrev:
mich skrev:
1. 4k UHD kanalerne kommer naturligvis ikke hos Yousee, i hvert fald vil der gå lang tid

2. Alene af den grund, at ingen kunder vil kunne se dem

3. Den nye boks kan ikke, og alle de 4 K TV, der allerede er solgt herhjemme, kan kun vise 4K via internetnet, p.t. Netflix´s dyre abonnement eller via en UHD blueray afspiller.

1. Hvor har du den informationer fra?

2. Hvem siger ingen vil kunne se det?

3. YouSee boksen (gammel/ny) kan ikke, rigtigt - Hvor har du den information fra ang alle 4k TV?

Der er masser andre streaming tjenster der streamer i 4k, f.eks. Amazon osv.

Mit LG EF950V tager 4k alle steder (HDMI, USB, Streaming), har ikke prøvet tuneren endnu da jeg ikke har et 4k signal at give det via ant. stikket. Ja, jeg har også en UHD blu ray afspiller (Samsung UBD-K8500) og over 20 stk. 4k HDR film indtil videre.

Som jeg har læst.

For at et 4K TV vil kunne modtage 4 K via coax, så kræver det en ny DVB standard i almindelige TV og en efterfølger af MPEG4 formatet

http://www.recordere.dk/2014/07/dvb-specs-for-4k-uhd-tv-klar/

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1404717927

Flatpanels test af HUMAX   http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1466405913&rss

Omdømme 7
Badge +1
 Bl.a. skrev ejeren af flatpanels i sidste måned i tråden om Yousee boksen

"

Test af YouSee-boksen#234077Af Rasmus Larsen - 21. jun 2016, 09:32 Vi må se hvad der sker, ja, men i alle de lande i Europa samt i USA, hvor man så småt har lanceret 4K-kanaler, er det sket med en tilhørende boks. Det understøtter vel lidt at skærmene ikke kan. Holdet bag DVB-tunerstandarden har ved diverse messer talt om at understøtte 4K og HDR i indbyggede tv-tunere, men det er svært at blive klog på, hvad status er. 

Rasmus Larsen - www.flatpanels.dk
Læs tråden http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=21&t=35781

I selve testen af oksen:

"Der er ingen understøttelse af 4K Ultra HD, eller HDR for den sags skyld. Der er heller ikke dekodning af HEVC eller VP9, som er efterfølgere til MPEG4-formatet. Med disse mangler kan vi nok også gætte os til svaret på om YouSee har en 4K-kanal lige på trapperne."

Omdømme 1
Mich, jeg læser og skriver også en hel del der inde - Rasmus kan ikke få at vide om tunerne kan modtage et 4k signal eller ej, producenterne vil ikke udtale sig om det.

Men er der problemer med tuneren og 4k, kan det højst sandsynligt klares med en firmware update.

Omdømme 7
Badge +1
Det giver mig minder om Mpeg2 og DVB-T1 TV tuner ejere, der skulle ud at have en boks eller nyt TV.

Omdømme 7
Badge +1
Kim_S skrev:
Mich, jeg læser og skriver også en hel del der inde - Rasmus kan ikke få at vide om tunerne kan modtage et 4k signal eller ej, producenterne vil ikke udtale sig om det.

Men er der problemer med tuneren og 4k, kan det højst sandsynligt klares med en firmware update.

Jwg er ikke ekspert på området, men en firmware opdatering kunne ikke løfte Mpeg2 til Mpeg 4 eller DVB.t til DVB-2. Mon ikke det er er Hardware ?

Omdømme 7
Badge +1
Hvs det skal være via Coax, vil det sandsynligvis også kræve en opdatering af DVB-C standarden, som ikke kendes endnu herhjemme

Måske bliver det ren IP TV distribution i den lovede nye boks om et par år, en boks, der skulle blive fælles for hele TDC incl. Norge, og det vil så også kræve en boks

det nemmeste ville da bare være en yousee 4K app til smart tv

så kunne man benytte HEVC eller VP9

Omdømme 7
Badge +1
mbm skrev:
det nemmeste ville da bare være en yousee 4K app til smart tv

så kunne man benytte HEVC eller VP9

Yousee laver kun app´s til TV til VOD, ikke live TV

og derfor ikke muligt at lave en ny app ??

Omdømme 7
Badge +1
mbm skrev:

Da ikke hvis de har taget den beslutning, at de ikke vil . De vil have kunderne har deres egen boks med harddisk, derfor er der heller ikke Live TV applikation på f.eks. Apple TV 4 boksen

Omdømme 7
Badge +1
Mon også de vil have deres egen infrastruktur på plads, altså modtagelse af TV  via almindelige TV/TV boks , før de tænker på applikationer til et bestemt TV mærke vare

Omdømme 1
mich skrev:
Hvs det skal være via Coax, vil det sandsynligvis også kræve en opdatering af DVB-C standarden, som ikke kendes endnu herhjemme

Måske bliver det ren IP TV distribution i den lovede nye boks om et par år, en boks, der skulle blive fælles for hele TDC incl. Norge, og det vil så også kræve en boks

Mich sorry, men du læser ikke alt hvad Rasmus laver af nyheder, hehe - de har lige lavet standarden endda helt op til 8k.

Nej, det er ikke et hardware problem - hardware er der og derfor kan det højst sandsynligt klares med en firmware update ;)

Som mbm skriver, så kan YouSee lave en app (hvis de gider) og så køre de 4k sports kanaler den vej - så vil YouSee også kommet ud over de har dummede sig med den nye boks, at den ikke kan håndterer et 4k signal.

EDIT: Sorry Mich, det var BT.2100 standarden de lige har fastlagt, der var jeg for hurtig, hehe.

mich skrev:
mbm skrev:

Da ikke hvis de har taget den beslutning, at de ikke vil . De vil have kunderne har deres egen boks med harddisk, derfor er der heller ikke Live TV applikation på f.eks. Apple TV 4 boksen

ok så der er meldt ud de ikke vil det?

det måtte da elelrs være den nemmeste løsning istedet for en boks fyldt med fejl.

Nu kan man jo allerede se live tv via deres TV-app.

Omdømme 1
I torsdag kl. 12:30 skrev jeg til YouSee:

Hej med jer,

Meget snart kommer Viasat med en 4k sports kanal.
Som det kan ses, har Waoo allerede indgået en aftale med Viasat.
Er YouSee i gang med at lave en aftale om den 4k sports kanal?

Med venlig hilsen

Fik et auto svar 2 sek. efter:

Tak for din mail.

Vi svarer dig hurtigst muligt i løbet af 1 arbejdsdag.

Jeg har intet hørt fra YouSee endnu og regner heller ikke med at jeg får et svar - det er ikke første gang jeg oplever det sådan med YouSee.

Omdømme 7
Badge +1
Kim_S skrev:
I torsdag kl. 12:30 skrev jeg til YouSee:

Hej med jer,

Meget snart kommer Viasat med en 4k sports kanal.
Som det kan ses, har Waoo allerede indgået en aftale med Viasat.
Er YouSee i gang med at lave en aftale om den 4k sports kanal?

Med venlig hilsen

Fik et auto svar 2 sek. efter:

Tak for din mail.

Vi svarer dig hurtigst muligt i løbet af 1 arbejdsdag.

Jeg har intet hørt fra YouSee endnu og regner heller ikke med at jeg får et svar - det er ikke første gang jeg oplever det sådan med YouSee.

Det kræver jo også, at der findes udstyr, der kan vise 4k På yousee, indtil videre, findes der ikke noget, der kan vise 4K på Yousee, som jeg ser det

Eller hvordan de skulle kune distribuere det på deres coax net

Jeg ved kun, at de ved flere lejligheder har fremhævet 2018 som et spændende år. Du får nok næppe lokket noget ud af dem på nuværende tidspunkt :)

Besvar