Svar

Udfald på Panasonic TV


Badge +1

Så lykkedes det mig at få byttet min HUMAX box og få en remote som skulle passe til. Men efter at have synkroniseret remoten, så den dækker både box og TV, så oplever jeg nu jævnligt, korte udfald på TV’et.

I en ramme øverst i venstre hjørne vises: 3840x2160 / 50Hz  16:9.

Er der nogen som ved om det har noget at gøre med ovenstående udskiftning, og om jeg selv kan gøre noget ved det. TV’et er under 2 år gammelt.

icon

Bedste svar af KatoNiller 31 January 2023, 14:04

Se original

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er helt som det skal være, da det jo er det signal TVet modtager fra Humaxen. Opløsning/Frekvens/Format

Badge +1

Så langt så godt. Men ved du så hvad det kan skyldes? Og om der er noget at gøre ved det?

Omdømme 7
Badge +9

Videss ikke, har ikke haft problemer som du beskriver med en Humax eller anden TV boks på Panasonic.

Hvori består de udfald der opleves.?

Badge +1

Det svære ligger nok i, at det sker i perioder. Billedet forsvinder i et splitsekund, sort skærm, og så kommer det igen. Det kan ske flere gange ret hurtigt efter hinanden, og så kan der gå lang tid inden næste gang.

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Der kan prøves med et andet HDMI, om det hjælper.

Badge +1

OK, det kan jeg da prøve.

Og tak for dit engagement, det er prisværdigt 👏

Ha’ nu en god og fredelig Jul 😇

Omdømme 7
Badge +9

Hej @KatoNiller 

Fik du prøvet med et andet HDMI-kabel? Det skal være det kabel der følger med eller et af samme standard. 

Hvis du fik løst problemet med et nyt HDMI-kabel, så markér gerne Radiomandens svar som bedste svar, så vi får løsningen op i toppen af dit hovedindlæg. 

God dag😊

Badge +1

Hej Kasper.

Jeg har tøvet med mit svar da mit problem stadig er der. Jeg har prøvet forskellige løsninger, men det eneste som virker når udfaldene sker, er at tage strømmen fra boksen, og så starte op igen. Så det er en lidt irriterende måde at se TV på.

VH

Omdømme 7
Badge +9

Hej @KatoNiller 

Det var da irriterende🤔

Kan du prøve en anden indgang på dit TV? Jeg synes at have hørt, at nogle HDMI-indgange, ligesom er “hovedindgangen”, det er noget med hvad den understøtter. Er der ikke noget med det @Radiomanden ?😊

Kommer der sort skærm, så kan det måske også være DHCP problemer?

Omdømme 7
Badge +9

Har haft TV fra You See med både Humax 2000 og 4000 på  Panasonic TV, har ikke været ude for det problem, den eneste HDMI Port der ikke har været brugt til diverse tilkoblet udstyr var ARC porten, d.v.s. den blev kun brugt til SR Reciveren.

Badge +1

Har, igen i dag, haft kontakt med kundesupport. Fik nu at vide det kunne have noget at gøre at boksens dvaletilstand er automatisk sat til “normal”. Det har jeg nu ændret til “lav”. Og selvfølgelig lavet genstart, så må vi se om det ændrer noget. Jeg får også et opkald fra tekniker på fredag, så melder jeg tilbage om vi får løst problemet. 😫

 vh

Omdømme 7
Badge +9

De har altid være stillet til laveste forbrug når de ikke har været aktiv, så det skal da ikke udelukkes at det er grunden.

Badge +1

Efter en pause på godt en times tid, prøvede jeg så at tænde for TV’et igen. Og så gik det helt galt med de korte udfald (sort skærm), så det problem var ikke løst. Så nu har jeg prøvet at køre mit coaxkabel udenom boksen, og direkte i TV’et, og så er der ingen udfald …. 
så er det vel selve boksen som er problemet, eller?

Omdømme 7
Badge +9

Hej @KatoNiller 

Tak for tilbagemeldingen. 

Tv-boksens antenne-tuner er måske lidt mere følsom end dit tv’s er, så det er vigtigt, at signalet er i orden. 

Har du flere tv i husstanden? Hvis ja, hvordan fordeles signalet - er det via antennesplitter eller har de hvert deres antenneudtag i væggen?
Benyttes de medfølgende YouSee antennekabler, som er tilpas afskærmet i forhold til indstråling i luften? 

Badge +1

Hej Kasper og Randiomand.

Nu tror jeg jeg er i mål. Efter, i går, at have købt endnu et HDMI kabel, denne gang et Ultra High Speed. Så virkede alt indtil her til formiddag, så var der pludselig pixeleringer på stort set alle kanaler. Men ved at flytte boksen væk fra den metalstolpe som er på min TV-stander, så er alt tilsyneladende som det skal være. Så jeg betragter nu “sagen” som afsluttet.

Tak for jeres indsats.

Vh

KatoNiller

Omdømme 7
Badge +9

Fint det blev løst.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @KatoNiller 

Tusind tak for din tilbagemelding. 

Der kan man bare se! Dejligt du fandt ud af det og fik det løst💪🏻

Rigtig god dag.

Besvar