Spørgsmål

udfald på lyd efter tv skift


Badge

Jeg har en Humax boks og har netop købt et Samsung The Frame TV. Efter skiftet får jeg i perioder små udfald i lyden på alle kanaler. Lyden forsvinder i ca. 1 sek. visse dage virker det fint.

Jeg har prøvet at skifte HDMI kabel og port på tv’et, men det løser det ikke. Jeg har også prøvet at slå ARC fra/til  og skifte til surround lyd på YouSee boksen, men intet virker. Genstart af boksen virker heller ikke. Med det forrige samsung TV virkede alt fint. Udfaldene kommer ikke når jeg bruger tv2 PLAY appen. Har ingen problemer med udfald i billedet.

nogen ideer til hvad der er galt?

 


13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det lyder meget om et problem i denne tråd.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Larsgunder 

Det lyder irriterende med udfald på lyden🤔

Har du noget ekstern lydudstyr sat til? Soundbar eller andet lydudstyr, som du kan prøve at teste udenom? 

Badge

@Kasper: Nej jeg har intet lydudstyr tilkoblet. Har også nulstillet lydindstillinger på tv’et med uden held.

 

@Radiomanden: Kan minde lidt om den anden tråd, men så ikke helt da jeg intet problem har med billedet. 

 

Omdømme 7
Badge +9

Når det er via Humax’en så er det den der bestemmer lyden der modtages, ikke TVet.

Badge

Overvejer at prøve den optiske forbindelse….men det burde vel næste ikke være nødvendigt.

Omdømme 7
Badge +9

Den forbindelse er til lyd fra Humax’en til Surround anlæg eller anden lydenhed med den mulighed, f.eks Soundbar.

Badge

Den forbindelse er til lyd fra Humax’en til Surround anlæg eller anden lydenhed med den mulighed, f.eks Soundbar.

Mit TV Samsung The Frame One connect har dog også et optisk stik.
 
https://help.framemytv.com/samsung-one-connect-box-explained

Omdømme 7
Badge +9

Som på alle andre TVer så er det en udgang, ikke en indgang.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Larsgunder 

Jeg vil anbefale at benytte HDMI 4 på din Samsung connect box og derudover, så skal du sikre dig, at du bruger et 4K HDMI-kabel, som er sådan et der følger med vores Humax tv-boks. 

Problemet kan være et såkaldt HDCP-problem.

/Redigeret af Kasper: Rettet DHCP til HDCP

Badge

Hej @Larsgunder 

Jeg vil anbefale at benytte HDMI 4 på din Samsung connect box og derudover, så skal du sikre dig, at du bruger et 4K HDMI-kabel, som er sådan et der følger med vores Humax tv-boks. 

Problemet kan være et såkaldt DHCP-problem.

Tak for det Kasper,  synes dog jeg har prøvet HDMI 4 porten uden held. Jeg bruger i forvejen det helt nye kabel jeg fik med min nye humax boks for ca. 1 måned siden.

Når du skrive DHCP så lyder det som en netværksting? eller det er måske en betegnelse for noget andet end “Dynamic Host Configuration Protocol” ?

 

 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Larsgunder 

Kasper mente HDCP - han fik bare skrevet forkert 😊

Du kan læse lidt mere om hvad vi anbefaler ved HDCP-problemer (som kan ramme lyd og/eller billede) her: HDCP-problemer

Hvis intet af det løser problemet, er du velkommen til at vende tilbage her. 

Badge

Jeg oplever samme problem på mit udstyr (samsung tv og tv box fra yousee). Efter opdatering udsendt fra yousee forsvinder lyden og oftest ved kanal skift. Skifter jeg 

Så videre og igen tilbage så kommer lyden som hovedregel men ikke altid. 

Oplever som andre også at tilbage knappen ikke virker. 

Youtube app hAkker og fungerer meget dårligt 

 

Mvh

SvenE 

Omdømme 7
Badge +9

Grunden til at You Tube ikke i alle tilfælde afvikles jævnt er at indholdet ikke altid er 50 Fps som bruges i de fleste lande, og at mange kameraer ikke optager med 50 Fps, men med 30 eller 60 Fps, som ikke passer til 50 Hz. derved opstår der Motion Judder.

Besvar