Spørgsmål

Tv boks via Google mesh wifhi


Badge

Hej, jeg har købt Google Nest router og 2 access punkter og opsat et mesh netværk. Desværre kan min YouSee tv boks ikke finde mesh netværket. I stedet finder den de 3 individuelle enheder og viser dem som Google/xC3/x85s.. Jeg har forsøgt at logge på, men får naturligvis ikke adgang på den måde. Hvordan kan jeg løse dette?

Mvh Leif


15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

 

Det tyder på at det er Fiber eller DSL du har, så er der ingen TV stream når det ikke er den Router der følger med abonnementet. Det vil ikke virke selv om du kunne logge på.

Omdømme 2
Badge

Vil Google Nest Wifi overhovedet kunne anvendes til Yousee TV boks, da Google anvender single SSID for begge bånd ( 2,4 og 5Ghz)? De kan ikke separeres.

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det er en 4000, så kan den bruges på alle 5Ghz forbindelser, TV kommer via Coax, Online funktionerne kræver bare en netadgang hvadenten det er Wi-Fi eller kablet.

Omdømme 2
Badge

Jeg har blot oplevet at 4000 boksen ikke fungerer optimalt med Google Nest Wifi Mesh system. TV signalet kører ca. 1-2min - stopper ganske kort - og så fremdeles.
I følge Yousee Support er problemet at Google Nest Wifi ikke kan separerer 2,4 og 5Ghz båndene i 2 SSIDs

Omdømme 7
Badge +9

3890 Modemmet (Coax) udsender også kun et SSID, ligeledes gør D6 Routeren (Fiber).

Omdømme 2
Badge

OK, så single SSID broadcast kan ikke være problemet og derfor fejl information fra Supporten?

Omdømme 7
Badge +9

Det kan komme an på Bandsteering.

Omdømme 2
Badge

Yes, det er åbenbart normalt fejlretnings guide fra supporten side, at de beder kunder separerer de 2 bånd, via bandsteering. Hvilket leder mig tilbage til Google Nest Wifi produkt, hvor dette ikke er muligt..

Omdømme 7
Badge +9

Det kan man heller ikke adskille på YS Modem/Router, da Band steering tager sig af det.

Omdømme 2
Badge

Bandsteering kan deaktiveres, hvorved båndene separeres, hvis jeg husker korrekt?

Omdømme 7
Badge +9

Så vidt jeg husker har Kasper skrevet at det ikke anbefales.

Omdømme 2
Badge

Ved du hvad denne “best practice” er baseret på?

Hvis Humax 4000 (måske andre??) kræver dedikeret 5Ghz wifi, så er der vel ikke så meget at gøre?

Omdømme 7
Badge +9

Humax boksene kan udelukkende bruge 5Ghz Wi-Fi alternativt kablet forbindelse. Hvorfor der er ændret så meget på funktioner, vil jeg tro at det er for at gøre support nemmere, der er skrevet så meget om de problemer i diverse tråde. Har Fiber, så har ikke læst alt hvad der er skrevet, har en Kaon Router.

Badge

Mange tak for jeres input. Korrekt, jeg har DSL. Min tv boks er en Humax YS-4000. Jeg er ingen IT ekspert, så jeg kan ikke helt gennemskue jeres svar mht. hvorvidt denne model burde kunne logge på Google Nest wifi for at fungere med online funktionerne mens tv signalet går via Coax. Kan du hjælpe med at uddybe og evt. guide hvordan wifi forbindelsen kan sættes op?

Omdømme 7
Badge +9

Hej alle 


Det er rigtigt som der skrives at Humax boksen kører på 5 Ghz netværk.

YouSee’s router kører som udgangspunkt også med Bandsteering/Single SSID, dvs. der er ét SSID, der broadcastes videre fra routeren, som de trådløse enheder kan se. Denne teknologi er gjort endnu bedre i seneste firmware til vores Sagemcom3890v2 og Sagemcom3890v3 og derfor er det i firmwaren heller ik muligt at skille de 2 ad. 

Hvorfor vores tv-boks ikke finder dit netværk med dine Google Mesh enheder, det tør jeg ikke svare på. Jeg ved det simpelten ikke, da vi ikke har support på disse enheder. Men hvis den finder hver enkelt “booster”- kalder jeg den, så kunne jeg forestille mig, at der MÅSKE er noget med måden de er konfigureret på.

Måske er der andre brugere her på forum, som kan byde ind og som er stærke i opsætning af Google Mesh. 
​​​​​​

Besvar