Spørgsmål

TV boks ingen IP adresse

Da den nye boks kom frem købte jeg den. Ingen havde dog fortalt, at den kun virkede trådløst med 5 GHZ router.
Den har jeg ny købt, Netear 6250 til kr. 1.000.
Nu kan boks finde den, men giver fejl ved tilslutning "TV-boksen har ingen IP adresse".
Yousee´s udvidede support har ingen løsning på det. Føler jeg at jeg har købt katten i sækken?
Er der nogle brugere der er dygtigere en den udvidede support hos yousee, og derved kan hjælpe mig med yousee´s produkt, som de ikke helt selv kender åbenbart.
Jeg er af TRÆT af yousee.

Har du stødt på beskeden "tv-boksen har ingen IP adresse"

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10
Hvorfor købe et nyt Modem, fik selv et tilsendt kvit og frit i forbindelse med leje af Humax boksen.
Har jeg haft nævnte meddelse, ja det har jeg, en genstart af det hele, så var den på igen. Har kørt upåklageligt siden.
Omdømme 2
Mon ikke trådstarter har købt en R6250 router uden kabelmodem del... Fungerer din boks med et netværkskabel tilsluttet din router?
Den er tilsluttet en Telia tecnicolor model/router
Omdømme 7
Badge +10
Ja, der findes en Netgear R6250 til forskel fra den Netgear C6250, som Yousee udleverer.

Virker din R6250 ellers fint med at gå på nettet?
Ja, internet virker fint på alle andre enheder
Det er via trådløst da jeg har 15 meter imellem router og tv.
Det er det trådløse der giver problemer tror jeg.
Omdømme 7
Badge +10
5 GHz rækker desværre ikke så langt som 2,4 GHz. Det dækker fint her, men et enkelt sted er der meget svagt signal, da det skal igennem 2 bærende mure.

Har du prøvet at skifte kanal med mitwifi.dk? Der er ikke så mange brugere på 5 GHz (endnu), men de synes at klumpe lidt sammen på de lavere kanaler.

Prøv også at læse lidt på nettet om router pladsering. F.eks. : http://bredbaandsluppen.dk/sadan-forlaenger-du-raekkevidden-pa-en-tradlos-router/
Omdømme 7
Badge +6
Hvis din 5 GHz forbindelse er lidt svag, kan du anskaffe en forlænger med 5 GHz. Virker fint her.
Telia kunne løse sagen. Et modem i forbindelse med netgear slås om samme IP adresse. Det kan løses ved at lave netgear routeren om til et access point og vupti så virker det hele.

Besvar