Svar

TV-boks fryser


Badge
  • Udforsker
  • 20 kommentarer

Humax YS 5000 via Fiber fryser efter et par minutter når jeg afspiller et gemt program. Den reagerer ikke på nogle af knapperne og skal koldstartes for at virke igen - hvad ?

icon

Bedste svar af Kasper 11 January 2023, 14:51

Se original

30 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ling 

Det lyder ikke optimalt🤔

Er det en optagelse eller arkivudsendelse der menes og sker det i forbindelse med spoling eller pause/genoptagelse? 

Det kan være en god idé at tage strømmen fra router og tv-boks og start dem op i nævnte rækkefølge. Hjælper det ikke, så kan det være noget med netværksforbindelsen eller en fejl på boksen. 

Forummet ser frem til at høre fra dig igen😊

Badge

Tak for hurtigt svar.
Jeg uddyber lige lidt:
Jeg trykker på fjernbetjeningsknappen med et hus.
Så hopper jeg ned til Min side.
Under Optagelser vælger jeg noget jeg har optaget.
Så bliver udsendelsen vist fra starten - men så dør det hele efter et par minutter.
Ingen knapper fjernbetjeningen virker.
Så hiver jeg ledningerne ud af væggen for både router og tv-boksen.
Starter router og derefter boksen og alt virker (stadig undtaget afspilning af gemte udsendelser).
Der er ikke fundet netværksproblemer fiberhastighed 600/200. Vi har tv-boks i køkken som kører problemfrit trådløst.  
Gamer pc med kabel til router. To bærbare med hhv trådløs samt kabel.
Kan det ikke bare være en fejl på boksen ? Hvis ja, hvad gør jeg så?

Hvis vi ved et uheld får valgt YouTube, så fryser det hele også !!!!

 

 

Omdømme 7
Badge +9

You Tube kan ikke bruges, den fejl er meget gammel, det er tvivlsomt om det kommer til at virke, der er ikke nogen dato på om det vil virke.

Omdømme 7
Badge +9

Nogen har problemer…med at…

 

  1. Se Tv 2
  2. se Tv 3
  3. se leje film
  4. se optagelser på bokse
  5. Se Youtube, som virker på min 4000 boks
  6. Er det blevet fikset? undtagen med at se optagelser der stadig ikke virker for alle?
Omdømme 3
Badge +2

Det problem har vi også.

Vi kører kablet. Har 200/200 forbindelse.

Vi må tage strømmen flere gange om ugen.

Er det stadig en betaboks, eller må vi finde en anden løsning?

mvh.

Omdømme 7
Badge +9

Har i også problemer med at optage og se optagelser? Mit råd er at lade være med at prøve at se optagelser, virker 5000 boksen ved alm. brug? At se live TV?

Omdømme 7
Badge +9

Tak for hurtigt svar.
Jeg uddyber lige lidt:
Jeg trykker på fjernbetjeningsknappen med et hus.
Så hopper jeg ned til Min side.
Under Optagelser vælger jeg noget jeg har optaget.
Så bliver udsendelsen vist fra starten - men så dør det hele efter et par minutter.
Ingen knapper fjernbetjeningen virker.
Så hiver jeg ledningerne ud af væggen for både router og tv-boksen.
Starter router og derefter boksen og alt virker (stadig undtaget afspilning af gemte udsendelser).
Der er ikke fundet netværksproblemer fiberhastighed 600/200. Vi har tv-boks i køkken som kører problemfrit trådløst.  
Gamer pc med kabel til router. To bærbare med hhv trådløs samt kabel.
Kan det ikke bare være en fejl på boksen ? Hvis ja, hvad gør jeg så?

Hvis vi ved et uheld får valgt YouTube, så fryser det hele også !!!!

 

 

Hej @Ling 

Tak for beskrivelsen. 

Jeg har sendt en privatbesked, så vi kan komme videre med sagen. Jeg tror vi skal have lavet en fejlmelding til vores tekniske support, som skal ringe dig op. 

Jeg beklager generne. 

Omdømme 7
Badge +9

Det problem har vi også.

Vi kører kablet. Har 200/200 forbindelse.

Vi må tage strømmen flere gange om ugen.

Er det stadig en betaboks, eller må vi finde en anden løsning?

mvh.

Hej @oob 

Det lyder ikke optimalt.

Hvad er det for et problem I også har?

 

Omdømme 3
Badge +2

Sort skærm med lyd ved opstart.

Kan undertiden ikke komme ind i menu.

Ved pause direkte tv kan ikke komme igang igen.

Ved spoling af optaget og arkiv fryser boksen. Vi har prøvet med en anden fjernbetjening.

 

mvh

Omdømme 7
Badge +9

Hej @oob 

Tak for uddybning - jeg skulle lige være med😊

Prøv evt. at se om denne guide kan hjælpe i forhold til sort skærm ellers skal vi have oprettet en fejlmelding på det:

Der er desværre nogle kendte udfordringer med spolefunktionen på Humax boksen, der kan give frysning og pixellering i billedet. Dette arbejdes der på en løsning til.

Hvis ovenstående ikke hjælper dig, så send mig gerne en privatbesked og lige skriv, at du stadig har problemer, så tager vi den derfra og får sagen ind i systemet.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ling 

Jeg opdaterer lige ude i denne tråd også for andre, der måtte komme forbi med samme tv-boks og samme problemstilling.

Jeg har nemlig erfaret, at der på YS5000 tv-boksen kan være optagelser, som får tv-boksen til at fryse, hvilket kræver genstart, som du også nævner. 

Der arbejdes på en løsning, som forventes klar i nærmeste fremtid.

Jeg beklager ulejligheden i forbindelse med sagen her. 

God dag.

Badge

Er der ved at være en løsning så jeg kan bruge det jeg betaler for?

Omdømme 3
Badge +2

Sort skærm med lyd ved opstart.

Kan undertiden ikke komme ind i menu.

Ved pause direkte tv kan ikke komme igang igen.

Ved spoling af optaget og arkiv fryser boksen. Vi har prøvet med en anden fjernbetjening.

 

mvh

Søndag måtte min kone genstarte boksen 3 gange.

Er selv gået over til google tv, og her ser det ikke ud til at være problemer. Spoling, stop og start virker også bedre.

Tror boksen er “undermotoriseret”

mvh

Badge

Er YouSee ved at ha’ et svar ovenstående?

Omdømme 7
Badge +9

Der vil blive meldt ud når der er nyt, det er der næppe tvivl om.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ling 

Hvis du har en YS4000 boks, så arbejdes der på en løsning. Det bør ikke længere ske på en YS5000 boks. 

Hvilken tv-boks har du? Se dem her.

Badge

Jeg har en YS 5000 og har netop prøvet at vælge YouTube og så fryser den med samme og kan kun genoplives ved en koldstart.
Det virkede på den gamle tv-boks, kan jeg sætte den gamle tv-boks på igen?

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ling 

Ah okay,  jeg kom til at tænke i optagelser.

I forhold til YouTube som ikke fungerer hensigten, så er der både en fejl på YS4000 og YS5000 lige nu og der arbejdes på en løsning. 

Som du skriver, så skal der en genstart af boksen til for at få gang i boksen igen.

Vi må desværre henvise til at bruge YouTube på en anden måde end boksen. F.eks. via Smart TV appe eller mobil app, indtil fejlen er rettet. Der arbejdes på en løsning.

Jeg beklager generne mange gange.
 

Badge

OK, jeg venter - men hvad er “Smart TV appe”

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ling 

Jeg mener vores app til Smart TV :) Hvis du har et tv, der understøtter denne.
Start gerne en ny tråd, hvis du har problemer med at få gang i Smart Tv appen. 

God dag.

Omdømme 7
Badge +9

Alle LG, Samsung og Android “smart” TVer fra 2018 og frem kan bruge Play App’en.

Badge

Tak for info. Jeg ved ikke ret meget om den nye teknologi der hedder noget med smart-etellerandet.

Jeg er en aldrende pensionist, så venligst guide mig derefter.
Mit TV er et ret nyt Samsung så jeg må da kunne bruge Play App! Hvad er det og hvor finder jeg den henne? 

Omdømme 7
Badge +9

App’s ligger i App butikken på TVet, i søg skrives You See. TVet må ikke være ældre end årgang 2019.

TVet skal naturligvis også være Online.

Badge

Radiomand: Jeg skrev tidligere at jeg ikke er ferm til teknik og det du skriver forstår jeg ikke noget af. Derfor vil jeg afvente at YouSee vender tilbage hopper ud af denne tråd nu.

Omdømme 3
Badge +2

Hej @Ling 

Hvis du har en YS4000 boks, så arbejdes der på en løsning. Det bør ikke længere ske på en YS5000 boks. 

Hvilken tv-boks har du? Se dem her.

Hej Kasper.

Ys5000 fryser stadig.

Efter mandagen udsendelse om pilotuddannelsen frøs boksen, da vi ville skifte kanal.

mvh

Besvar