Svar

SVT1 og SVT2 Synstolkning



Vis første besked
Denne tråd kan ikke kommenteres

81 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er noget siden der har været skrevet noget om det på FB, der har ikke været noget om det den seneste uges tid, der er måske ikke mange der bruger de kanaler.?

der er måske ikke mange der bruger de kanaler.?

Der er også forskel på folks fjernsyn/hvordan de er sat op. Mit fjernsyn afspiller det normale lydspor, uden jeg behøver trykke på noget.

 

Omdømme 5
Badge +8

Hej alle 

Vi er pt. ved at undersøge det her problem nærmere. 

Vi vender tilbage her i tråden, når vi har fået noget afklaring. 

Jeg beklager ulejligheden. 

Omdømme 1
Badge +2

SVT 1 og 2 fungerer fint her på ydre Nørrebro på flow TV. 

Gad vide om det handler om wifi signal????

Vil tjekke med antennesignal kun. Kan så dog ikke streame men interessant at prøve...

Omdømme 7
Badge +9

SVT 1 og 2 fungerer fint her på ydre Nørrebro på flow TV. 

Gad vide om det handler om wifi signal????

Vil tjekke med antennesignal kun. Kan så dog ikke streame men interessant at prøve...

Jeg må have kigget forkert. Havde synstolkning på SVT2 i går. 

Omdømme 1
Badge +2

Det er noget siden der har været skrevet noget om det på FB, der har ikke været noget om det den seneste uges tid, der er måske ikke mange der bruger de kanaler.?

Tror du har ret i det sidste. Det er måske mest dem med kun grundpakken der ser sv1 og sv2. Svensk tv4 er der jo mange film og udenlandske læs amerikanske tvserier og her er lydsprog helt ok.

 

Omdømme 1
Badge +2

SVT 1 og 2 fungerer fint her på ydre Nørrebro på flow TV. 

Gad vide om det handler om wifi signal????

Vil tjekke med antennesignal kun. Kan så dog ikke streame men interessant at prøve...

Jeg må have kigget forkert. Havde synstolkning på SVT2 i går. 

Åh det er jeg ked af at høre. Men tjekker nu alligevel.

Omdømme 1
Badge +2

der er måske ikke mange der bruger de kanaler.?

Der er også forskel på folks fjernsyn/hvordan de er sat op. Mit fjernsyn afspiller det normale lydspor, uden jeg behøver trykke på noget.

 

Korrekt. Man bør ikke skulle trykke på noget.

Omdømme 1
Badge +2

Hej alle 

Vi er pt. ved at undersøge det her problem nærmere. 

Vi vender her i tråden, når vi har fået noget afklaring. 

Jeg beklager ulejligheden. 

Super. 🙂

Omdømme 1
Badge +2

Har lige konstateret, at på TV-boks YS-4000 kan man slå synstolkning fra eller til efter eget ønske. Når den er slået til bliver de svenske undertekster læst op på svensk. Synstolkning forsvinder ved start forfra.

Ingen boks og s modsat her.

Omdømme 5
Badge +8

Hej alle 

Den ansvarlige afdeling har nu testet alt hvad der overhovedet kan testes, os vi kan på ingen måde genskabe fejlen desværre. 

Vi er derfor nødt til, for nu, at sige at der ikke er mere vi kan gøre ifht. denne fejl. 

Jeg beklager. 

Omdømme 1
Badge +2

Hej alle 

Den ansvarlige afdeling har nu testet alt hvad der overhovedet kan testes, os vi kan på ingen måde genskabe fejlen desværre. 

Vi er derfor nødt til, for nu, at sige at der ikke er mere vi kan gøre ifht. denne fejl. 

Jeg beklager. 

Øv. Så gar jeg dermed mistet 2 svenske kanaler da de er ubrugelige nu med svensk tale oveni i de engelsksprogede film og serier og andre udenlandske programmer.

Jeg har kun grundpakken så det er noget der kan mærkes. 

Har prøvet at optage en film men den møg synstolkning slår også igennem ved optagelse. 

Mærkeligt når Sony siger mit tv er ok

Fik I talt med SVT?

Vh

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Sabrina22 

Ja, vi har været i kontakt med VerdensTV som har kontakten til SVT (og alle de nordiske kanaler). 

Er vi enige om, at det hos dig virker på et andet TV? Hvis ja, så er det altså en indikation på, at det er noget på dit Sony Tv der er årsag til fejlen. Jeg vil derfor anbefale at du ringer til dem endnu engang (jeg mindes at du har været i kontakt med dem flere gange). Når det virker på et andet TV, så kan jeg næsten ikke se en anden årsag, end at fejlen er der - også selvom Sony har afvist det tidligere. 

Omdømme 1
Badge +2

Hej @Sabrina22 

Ja, vi har været i kontakt med VerdensTV som har kontakten til SVT (og alle de nordiske kanaler). 

Er vi enige om, at det hos dig virker på et andet TV? Hvis ja, så er det altså en indikation på, at det er noget på dit Sony Tv der er årsag til fejlen. Jeg vil derfor anbefale at du ringer til dem endnu engang (jeg mindes at du har været i kontakt med dem flere gange). Når det virker på et andet TV, så kan jeg næsten ikke se en anden årsag, end at fejlen er der - også selvom Sony har afvist det tidligere. 

Jeg har forsikret mit sony i 4 år så jeg må så tage til Elgiganten hvor tv er købt. Hvis de heller ikke kan finde nigen fejl så…

Ja jeg har et andet sony tv fra 2009 men den var de første med digital tuner og har derfor ikke lydsprog installeret teknisk. Kun tekstet tv..

Så det tv kan ikke sammenlignes med mit nyeste desværre.

Omdømme 7
Badge +9

Det der er optaget fra kanalerne, hvad er det optaget på.? er den en Humax boks eller andet udstyr.?

Hej alle 

Den ansvarlige afdeling har nu testet alt hvad der overhovedet kan testes, os vi kan på ingen måde genskabe fejlen desværre.

 

Jeg synes ikke, at vi har fået svar på årsagen til det her: Det ekstra lydspor. Det blev sat på for nogle måneder siden. Hvorfor? Er det meningen, at det skal være der?

 

Det er før sket, at der har været sat ekstra/forkerte lydspor på nogle kanaler. Det kunne derfor være interessant at vide, om det rent faktisk er meningen, at lydsporet skal være der.

Omdømme 1
Badge +2

Det der er optaget fra kanalerne, hvad er det optaget på.? er den en Humax boks eller andet udstyr.?

Hej.

Det bliver bare optaget på en almindelig ext harddisk. 

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej alle 

Den ansvarlige afdeling har nu testet alt hvad der overhovedet kan testes, os vi kan på ingen måde genskabe fejlen desværre.

 

Jeg synes ikke, at vi har fået svar på årsagen til det her: Det ekstra lydspor. Det blev sat på for nogle måneder siden. Hvorfor? Er det meningen, at det skal være der?

 

Det er før sket, at der har været sat ekstra/forkerte lydspor på nogle kanaler. Det kunne derfor være interessant at vide, om det rent faktisk er meningen, at lydsporet skal være der.

Lydsporet medsendes jo i signalet, på ganske samme vis som det gøre på DR, så ja det er ikke en fejl at det er der.

Lyder bare mærkeligt at når Synstolkning er deaktiv, så skulle det ikke kunne komme på, ganske som på Humax boksene.

 

Lydsporet medsendes jo i signalet, på ganske samme vis som det gøre på DR, så ja det er ikke en fejl at det er der.

 

Det kan du da ikke konkludere. 🙂 Hvis det signal, Yousee modtager, indeholder noget uventet, som blot sendes videre til os, så er det jo en fejl. 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Når man modtager fra DR, så indeholder det også synstolkning lydspor, andre kanaler ligeledes.

DR er en dansk kanal. Vi ved med sikkerhed, at det er et bevidst valg. Det er ikke blevet opklaret, om det er et bevidst valg, at de svenske kanaler modtages med svensk synstolkning - som er nyt. Det er ikke nyt i deres hjemland, men det er nyt for Yousees kunder i Danmark.

Omdømme 7
Badge +9

YS piller jo ikke ved det der modtages, det videresendes som det er med de lydspor der er på.

Som jeg skrev lidt længere oppe: Hvorfor modtager Yousee de svenske kanaler med svensk synstolkning? Er det bevidst?

 

Omdømme 7
Badge +9

De har næppe lov til at pille noget ud af de de modtager.

Hej alle 

Den ansvarlige afdeling har nu testet alt hvad der overhovedet kan testes, os vi kan på ingen måde genskabe fejlen desværre. 

Vi er derfor nødt til, for nu, at sige at der ikke er mere vi kan gøre ifht. denne fejl. 

Jeg beklager. 

Hvis man vil teste for at genskabe fejlen så er man desværre nødt til at gøre det på et tidspunkt hvor der er ‘indbrændte’ undertekster på skærmen. Hvis man kun tester på et tilfældigt tidspunkt vil man sandsynligvis ikke opleve problemer. Det skal også være uden yousee-box. At dømme ud fra denne tråd er det ejere af Philips, Sony og Samsung TV der oplever problemet. Brugeren ‘Forummanden’ oplever tilsyneladende ikke problemet men har ikke angivet hvilket TV han bruger.

 

Jeg har kigget på TS-strømmene fra SVT1 og SVT2 (2 forskellige udsendelser med svenske undertekster) ved hjælp af Cypheros TS Doctor v2.0.103. Det viser sig at i strømmen fra SVT1 er der 3 lydspor. Lydsporet med oplæste understekster ligger som nr 2 i strømmen. I strømmen fra SVT2 er der 2 lydspor. Her ligger lydsporet med oplæste svenske undertekster som nr 1.  Jeg tænker at de fleste TV apparater automatisk vælger den lydstrøm der har højst prioritet. 

 

Der er sket en ændring efter 18/3-2022 og 16/9-2022 som har bevirket lydstrømmen med oplæste undertekster har fået højeste prioritet. (Datoerne i kraft af optagelser på mit TV).