Svar

SVT Synstolkning, kan det ikke bare generelt deaktiveres?


Badge

Jeg kan ikke slå synstolkningen fra på mit Philips-fjernsyn lige meget hvad jeg prøver, og efter hvad jeg kan læse af tilbagemeldinger, er det mere til gene end til gavn for jeres kunde.

Vil det ikke være en bedre idé helt at deaktivere systolkning, da det generer 99,99 % af jeres kunder.

Jeg er selv helt holdt op med at se SVT pga. denne fejl

icon

Bedste svar af Louise 25 January 2023, 12:52

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du er ikke den første der skriver om det problem, det er ikke alle der har det, You See har været med ind over problemet.

Der er en tråd om det her.

 

Badge

Men der gøres ikke noget ved problemet, YouSee lægger hele opgaven over på deres kunder i stedet for at høre på dem, der betaler for det.
Og nej, deaktivering virker ikke på mit Philips-tv, har forsøgt af flere gange

Og desuden er der lukket for kommentering/skriv i den generelle tråd, vil I bare tie problemet ihjel? 

Omdømme 7
Badge +9

Som du har læst, så er problemet ikke hos alle, og på tværs af fabrikater, YS har undersøgt det, SVT har være med ind over og kan heller ikke genskabe fejlen, den er heller ikke på Humax boksene, så konklusionen må være at der ikke kan gøres noget ved det. Årsagen må være TVet, er der samme problem når kanalerne ses via Play App’en på TVet.?

Badge

Prøv at høre på jeres kunder for en gangs skyld, de oplever altså stadig fejlen.

Og det er uagtet hvor mange gange I har testet, og det er pinligt, at fejlen har stået på så længe, og der svares heller ikke på, hvorfor muligheden for at kommentere på den oprindelige tråd er deaktiveret, så får I netop ikke nogen henvendelser.
Jeg har ikke TV-boks, men får signalet direkte via kabeltv.

Omdømme 7
Badge +9

Et bud på hvorfor at tråden er lukket, er at der ikke kan gøres mere ved det. Det kan være forkert, men som skrevet et bud på det.

SVT har nogle tilbud til brug for kunder med nedsat syn. Blandt andet en stemme, der oplæser teksten i underteksterne, og en stemme, der beskriver de billeder, der vises på skærmen.

Har man et TV, hvor den ene eller begge disse tilbud enten ikke kan slås til eller ikke kan slås fra, formodes årsagen at være at det pågældende TV ikke er kompatibelt med de TV-signaler, som SVT udsender. Det kan være at formatet er lokalt svensk og derfor ikke kan behandles af alle TV uden for Sverige. Bruges YouSees Humax-boks kan det godt slås til og fra.

Man kan måske prøve om landeindstillingen kan indstilles til Sverige, og om det hjælper uden at medføre andre problemer. Eller man kan forespørge hos TV-producenten om TV’et kan opdateres. Måske er der ikke noget, der kan gøres ud over at anskaffe et andet TV eller en Humax-boks fra YouSee.

Se mere her: https://omoss.svt.se/svts-roll/kanaler-och-tjanster/tillganglighetstjanster.html

Brug eventuelt Google Translate i en Chrome-browser hvis man vil se teksten oversat til dansk.

Omdømme 7
Badge +9

Alle TVer, som sælges i DK, medmindre det er parenellimport eller købt f.eks i Tyskland, er Nordic modeller, så de skal være kompatible med TV standard som bruges i Norden (DK, S, N, FI, ISL, FO).

Kan dette bruges, er måske allerede prøvet:

https://tv-sound-monitors.philips.com/s/article/How-to-change-the-channels-audio-language-in-a-Philips-TV-1666342490788?language=da

 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @PeterNor 

Først og fremmest, så kan jeg sagtens forstå at fejlen er til stor gene. 

Vi har - over flere måneder - testet og fejlsøgt på alle tænkelige måder, og på baggrund af det, har vi kokluderet at fejlen ikke ligger på vores signal eller det vi leverer. Det er ikke noget vi bare har konstateret uden først at gøre et grundigt stykke arbejde - selvom det måske ikke virker sådan, set med kundeøjne. 

Konklusionen er, at det altså er en indstilling på de individuelle fjernsyn, som skal ændres. Har du været i kontakt med producenten af dit TV? 

Så er det jo virkelig underligt, at det ikke var et problem med den forrige tv boks! 

JEG har ikke ændret noget ved mit tv, har bare sat den nye boks op, op vips, så kommer der dansk tale indover visse programmer!

Omdømme 7
Badge +9

Hvordan er boksen indstillet med hensyn til lyd, er den indstillet som på billedet.?

 

Grafikken er anderledes, men det er sat op på samme måde, pg når jeg klikker på synstolkning er den sat til fra!

Det er vist kun på de svenske kanaler, der er dansk tale indover, og jeg så bagefter en tråd hvor der står, at svensk og finsk fjernsyn arbejder på at finde fejlen.

Vi har - over flere måneder - testet og fejlsøgt på alle tænkelige måder, og på baggrund af det, har vi kokluderet at fejlen ikke ligger på vores signal eller det vi leverer. Det er ikke noget vi bare har konstateret uden først at gøre et grundigt stykke arbejde - selvom det måske ikke virker sådan, set med kundeøjne. 

Konklusionen er, at det altså er en indstilling på de individuelle fjernsyn, som skal ændres. Har du været i kontakt med producenten af dit TV? 

Jeg har sammenlignet SVT1 og SVT2 med de andre kanaler, bl.a. TV4, som har et synstolkningsspor (i et DVB-analyseprogram). Alle kanaler, på nær SVT1 og SVT2 , har en PMT, som beskriver dette lydspor.

Jeg ved ikke, om den detalje kan påvirke visse typer fjernsyn (nogle fjernsyn antager tilsyneladende noget forkert). Jeres tekniske afdeling ved sikkert mere om det.

En rettelse: SVT1 og SVT2 har godt nok en PMT, som beskriver synstolksningssporet, men det er dog en lidt anden kodning, end ved de andre kanaler.

Omdømme 7
Badge +9

Vi har - over flere måneder - testet og fejlsøgt på alle tænkelige måder, og på baggrund af det, har vi kokluderet at fejlen ikke ligger på vores signal eller det vi leverer. Det er ikke noget vi bare har konstateret uden først at gøre et grundigt stykke arbejde - selvom det måske ikke virker sådan, set med kundeøjne. 

Konklusionen er, at det altså er en indstilling på de individuelle fjernsyn, som skal ændres. Har du været i kontakt med producenten af dit TV? 

Jeg har sammenlignet SVT1 og SVT2 med de andre kanaler, bl.a. TV4, som har et synstolkningsspor (i et DVB-analyseprogram). Alle kanaler, på nær SVT1 og SVT2 , har en PMT, som beskriver dette lydspor.

Jeg ved ikke, om den detalje kan påvirke visse typer fjernsyn (nogle fjernsyn antager tilsyneladende noget forkert). Jeres tekniske afdeling ved sikkert mere om det.

Hej @Logan 

Det kan den nok godt, altså påvirke visse typer tv, men det er desværre ikke noget vi kan gøre noget ved, udover at anbefale at snakke med producenten, opdatere tv’et eller lignende. Indtrykket er dog, at det er en mindre andel tv derude, som ikke kan håndtere denne signalering om man vil. Det er ikke noget vi kommer til at gøre yderligere ved. 

Besvar