Spørgsmål

styring af lyd fra yousee fjernbetjening


Badge

Jeg har programmeret min YouSee fjernbetjening til at styre min lyd, selvom den er sat til surround i indstillinger, men hver gang jeg skruer op/ned kommer der en bjælke op med at jeg ikke kan styre lyden. Møj irriterende nu når jeg endelig kan styre surround lydstyrke fra fjernbetjening. Der må da være en mulig opdatering som kan løse det!

 


21 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Lyd op/ned på Humax boksene virker kun i indstillingen Stereo, vil man bruge Humax Remoten til at skrue op/ned i indstilling Surround skal den stilles til at gøre det på TVet.

Badge

Ja det troede jeg også i starten men har programmeret min fjernbetjening og kan skrue op/ned for lyden på YouSee fjernbetjening med surround på.

jeg får dog bare bjælken alligevel, som er mit problem.

Omdømme 7
Badge +9

Lyd op/med på Humaxen virker kun når indstilling er Stereo. I Surround indstilling er lyden fast, den styres via TVet (ARC) til din SR Reciver.

Badge

Jeg er glad for dine svar, men det er altså ikke helt korrekt. 
jeg styrer lige nu, lyden via YouSee fjernbetjeningen, i surround, hvis altså lyden sendes i surround igennem sonos beam. Hvis jeg F.eks. sætter Netflix på igennem min YouSee boks får jeg Dolby surround som styres af min YouSee fjernbetjening. Dog kommer bjælken op med at jeg ikke kan styre lyden når jeg skruer op/ned som netop sker…

Omdømme 7
Badge +9

Lyd og lydspor
I punktet Lyd kan du ændre lydindstillinger, hvis du for eksempel skal bruge surround-sound til dit surround-anlæg.

Vær opmærksom på, at det så vil være dit surround-anlæg, der kontrollerer lydstyrken i stedet for tv-boksens fjernbetjeningen.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/funktionerne-pa-din-tv-boks/humax-tv-boks/indstillingsmuligheder-pa-tv-boksen

Badge

😊ked af at sige det men ikke korrekt. Jeg har netop sat lyd i surround i indstillinger på yousee boks, og kontrollere min lydstyrke fra mit surround anlæg igennem YouSee fjernbetjeningen og det er i surround. 

Omdømme 7
Badge +9

Nu ved jeg ikke hvilken boks der have, om det er en 4000, den har jeg selv haft, og på den kan man ikke skrue op/med for lyd ved Surround, den tekst der er postet fra You See er for 5000 boksen og som der skrives kan den heller ikke.

Den meddelse du får på skærmen passer jo også med det jeg skriver.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @LarsHan 

Er vi enige om at, at det eneste problem er, at du får fejlbeskeden selvom det rent faktisk virker? I så fald vil jeg gerne prøve at høre den ansvarlige afdeling. Jeg tror dog, som Radiomanden også er inde på, at beskeden kommer fordi det umiddelbart ikke bør være muligt. 

Hvilken TV-boks har du? 

Badge

Lige præcis 😊 jeg erindre ikke boksens navn men skulle være den sidste nye. Finder gerne udgave/navn senere når hjemme.

Enig i at det ikke burde være muligt efter vejledning, men man kan jo blot programmere fjernbetjeningen som jeg erindre at have gjort for netop at kunne få muligheden. Nu irritere bjælken blot 😊

Hilsen Lars 

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det er den seneste Humax til Fiber/DSL, så er det en 5000. Til Coax er det en 4000.

Badge

Det er model HUMAX  YS-4000 (DSL/FIBER/COAX)

Omdømme 7
Badge +9

Den kender jeg har haft den på Coax i nogle år, den fås ikke længere til Fiber/DSL, det bruges 5000 til nu den er specielt til de platforme.

Uanset det, så kan man ikke justere lyden på den når det er surround. Den styres via det tilsluttede lydudstyr. I Stereo indstilling kan lyd skrues op/ned.

Badge

Hvis du har sonos, så prøv at konfigurere/programmere yousee fjernbetjening igennem sonos app. Det gør at jeg kan skrue op/ned for lyden i surround, men bjælken slipper jeg ikke for. 

Badge

 

Badge

I den bedste verden ville den omtalte bjælke blive placeret andet sted som en information, og ikke noget der popper op hver gang man skruer op/ned. Derved er muligheden mere brugbar for de kunder/brugere der har muligheden for at programmere deres lydstyrke fra anlæg igennem YouSee fjernbetjening.

Omdømme 7
Badge +9

Har et helt almindelig SR anlæg, da jeg havde 4000 boksen blev det hele styret via CEC, med Humax Remoten sat op til at styre TV lyden, intet andet var nødvendigt.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @LarsHan 

Er du sikker på, at du har programmeret YouSee fjernbetjeningen til at styre dit tv? Det kan du afklare, ved at justere på lyden og se om lampen på fjernbetjeningen lyser grønt. Hvis den gør det, så er den ikke programmeret. 

Vi kan nemlig ikke genskabe fejlen i denne konstallation: Boks i surround + Lydanlæg + programmeret YouSee Fjernbetjening.

Se guiden her:
 

Badge

Hej Kasper . Det er ikke mit TV jeg styrer med lyden. Jeg kan skrue op/ned på lyden på YouSee fjernbetjeningen selvom YouSee boks er slukket og F.eks. Bruger Apple TV.  
Lyden kommer fra sonos som jeg styrer. Jeg vil jo gerne anvende boksen, men her kommer bjælken op hver gang jeg skruer op/ned. Det er derfor jeg tidligere har nævnt at denne bjælke burde være en information istedet for at poppe op hver gang. 

det er lige før jeg invitere til en kop kaffe så i selv kan opleve det 😃
 

Badge

Måske jeg har programmeret den igennem Apple TV, men uanset hvor den er programmeret kan jeg styrer lyden. Det er nu meget rart at jeg kan det, men som tidligere nævnt lidt irriterende hvis jeg bruger boksen med surround sat til, for så kommer bjælken hver gang jeg skruer op/ned.

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen 

Ah ja. Der findes desværre ik rigtig en løsning på det🤔 Egentlig er det ikke en feature der understøttes.

Vi skriver også sådan her på den side, som @Radiomanden har linket til:
Vær opmærksom på, at det så vil være dit surround-anlæg, der kontrollerer lydstyrken i stedet for tv-boksens fjernbetjeningen.

Din feedback er noteret og meldt videre, men vi kan ikke stille en ændring i udsigt nu og her. 

Omdømme 7
Badge +9

Det er som skrevet muligt ved brug af CEC/ARC at styre lyden med Humax Remoten når den er sat op til at skrue op/med for lyd på TVet.

Besvar