Spørgsmål

Streaming stopper og buffer


Badge
  • Bruger
  • 8 kommentarer

Efter at være flyttet, desværre også fra Glenten, og til et område med kun Yousee-TV via coax og TV-boks, oplever jeg gentagne gange, at streamingen stopper, og boksen buffer, mens jeg kan fordrive tiden med at kigge på den roterende cirkel, som tilsyneladende kun sjældent stopper. Jeg ved, at jeg kan fikse det ved at slukke for boksen, vente lidt og endnu længere, mens boksen booter op, men det er nu ved at være et irritationsmoment at skulle gøre det, hvis ikke ikke hver dag, så i hvert fald hver anden. Man mister ligesom lidt af stemningen i udsendelsen. Jeg har flere gange talt med support og fået flere forklaringer, boksen sat til for hurtig streamingshastighed, software, der arbejdes på at forbedre osv. Da jeg også oplevede andre fejl, f.eks. at udsendelse enten startede langt til tilbage, når jeg efter pause startede igen, hvis den da ikke helt stoppede og sprang til noget andet, foreslog jeg til sidst, om det kunne være en idé at få boksen byttet. Det fik jeg så, og minsandten om den nye ikke her på andendagen begynder med samme fejl: Boksen buffer, når jeg vil starte en streaming, eller begynder på det midt i en udsendelse. Flow-TV er OK. Internetnetforbindelsen er via WiFi, hvor alle andre tilsluttede enheder kører perfekt. I den forbindelse kan det dog undre mig, at TV-boksen kun kan finde 5 GHz-signalet.
Er jeg virkelig den eneste, der oplever disse irriterende fejl? Jeg er nået frem til, at jeg måske er bedre stillet med at streame udsendelser fra min tablet eller telefon og opsige mit TV-abonnement - så undgår jeg da i hvert fald disse blodtryksstigninger, som jeg indtil nu betaler ca. 500 kr. om måneden for at få.
Ser frem til at høre, om andre også oplever nævnte problemer.
Hilsen
Birger


14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der er noget galt så arkiv og optagelser, pauser ikke virker for alle, på nyere TV er der også problemer med bare at se Live TV…

 

Omdømme 7
Badge +9

Forøvrigt bruger du din boks ret, streames der ikke ved brug af boks… til alm. TV.

Omdømme 7
Badge +9

Det er intet underligt ved at den er på 5 Ghz, den kan ikke andet. Humax boksene har aldrig brugt andet.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @rib 

Jeg er ked af at læse, at du oplever problemer med boksen. 

Hvilken tv-bokse har du? Du kan se dem her:
 


Oplever du problemer i forbindelse med almindelig tv-kigger, spoling, pause på optagelser eller hvad laver du på boksen, når der opleves problemer? 😊

Omdømme 7
Badge +9

Jeg var lige i byen og troede jeg havde set det forkert, men der skrives coax så ikke kun fiber og en 5000 boks…

Badge

Forøvrigt bruger du din boks ret, streames der ikke ved brug af boks… til alm. TV.

Hej Jorn-Hansen.
Tak for dine kommentarer. Jo, jeg ved godt, at flow-TV kun bruger noget af boksen og ikke til real time signalet.

Badge

Hej @rib 

Jeg er ked af at læse, at du oplever problemer med boksen. 

Hvilken tv-bokse har du? Du kan se dem her:
 


Oplever du problemer i forbindelse med almindelig tv-kigger, spoling, pause på optagelser eller hvad laver du på boksen, når der opleves problemer? 😊

Hej Kasper.
Tak fordi du spørger.
Boksen er en YS4000 med signal via coax. Flow-TV er i orden. Problemet viser sig, når jeg streamer, som regel når jeg starter programmet. Boksen buffer og viser den roterende cirkel, og så sker der som regel ikke mere. Problemet løses ved at slukke boksen og tænde den igen og vente på at den booter op. Jeg kan så streame nogle udsendelser  nogle gange uden det problem, men derefter gentager problemet sig. Dernæst sker det, at hvis jeg pauser programmet og starter igen, kan udsendelsen risikere at begynde et stykke tilbage med noget, jeg allerede har set, eller også kan den springe helt ud af et valgte program. Der kan også ske det, at boksen buffer igen efter en pause uden at komme videre. Det kan den desuden også af og til finde på, mens den streamer, uden at have været sat på pause. Alt sammen noget jeg ikke oplever, hvis jeg streamer fra min telefon eller tablet via Chromecast.
Optage har jeg ikke prøvet endnu. Om den også har problemer der, ved jeg derfor ikke.
Håber, du kan vende tilbage med en kvalificeret bud på en løsning.
Hilsen
Birger.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har haft bokse fra Yousee i over 10 år, men aldrig oplevet de buffer når man ser alm. TV, men da jeg aldrig optager noget ved jeg ikkeom det kan buffer når man prøver at se det…

Badge

Det er intet underligt ved at den er på 5 Ghz, den kan ikke andet. Humax boksene har aldrig brugt andet.

OK, det var jeg ikke klat over.

Omdømme 7
Badge +9

Så får du også fuld udnyttelse af den hastighed der haves, det gør man ikke på 2,4 Ghz.

Badge

Jeg har haft bokse fra Yousee i over 10 år, men aldrig oplevet de buffer når man ser alm. TV, men da jeg aldrig optager noget ved jeg ikkeom det kan buffer når man prøver at se det…

Som nævnt et par gange i mit indlæg sker det heller ikke når jeg ser flow-TV, kun når jeg streamer.

Badge

Så får du også fuld udnyttelse af den hastighed der haves, det gør man ikke på 2,4 Ghz.

WiFi frekvensen har nu nok ikke så meget med kvaliteten at gøre, den fremfører jo kun signalet. Derimod kan den højere frekvens på 5 GHz have svært ved at nå lige så langt omkring i huset som de 2,4 GHz.

Badge

Så får du også fuld udnyttelse af den hastighed der haves, det gør man ikke på 2,4 Ghz.

WiFi frekvensen har nu nok ikke så meget med kvaliteten at gøre, den fremfører jo kun signalet. Derimod kan den højere frekvens på 5 GHz have svært ved at nå lige så langt omkring i huset som de 2,4 GHz.

Det, jeg mener, er, at jeg alligevel ikke udnytter den større båndbredde.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Birger

Umiddelbart lyder det som om, at det er det trådløse signal, der måske ikke er stærkt nok. Er det muligt at fremføre netværkskabel til test mellem router og tv-boks? 

Ellers har jeg sendt dig en privatbesked, så vi kan få set nærmere på sagen😊

God dag.

Besvar