Svar

Streaming fra Yousee Play App fra Ipad ell. Iphone til Sony Tv med indbygget Cromcast


Badge

Hej. Jeg har siden 3. Maj hvor jeg fik nyt Sagemcom Modem til Coax istedet for mit gamle  til Kobber haft problemer med Streaming, jeg ikke har haft tidligere. Jeg har korresponderet en del med YouSee kundeservice for en løsning uden held. I dag fik jeg så omsider en mail fra en YouSee medarbejder der giver mig et konkret svar. YouSee Play App kan ikke Streame til indbyggede Cromecast, jeg fik så forslag til køb af `en af tre forskellige slags Eksterne Cromecast enheder der skulle være nødvendige for at løse mit problem. Er der nogen der har oplevet det samme og kan give mig det bedste råd til, hvilken Cromecast jeg skal købe eller om der findes en en anden snedig løsning til at løse mit problem. Som et tillæg til det her,  kan andre Apps,  jeg har godt Streame til mit TV uden problemer.

mvh. Arne

icon

Bedste svar af Radiomanden 19 May 2023, 16:58

Se original

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er helt korrekt Chromecast Build In understøttes ikke, vil ikke anbefale Chromecast, Det er bedre med Google TV eller en Android TV boks, da App’s indstalleret direkte på enhederne, og derved skal der ikke bruges extra udstyr. Så er det TV ikke smart, så bliver det rigtig smart.

Det er ikke sikkert at App’en kan installeres på TVet, da minimums krav er TV OS12.

 

Omdømme 7
Badge +9

Du skal købe minimum  chromecast 3, da YouSee et sted siger det være den eller nyere. Jeg bruger selv en Chromecast 2, og den virker stadig med YouSee app. 

Badge

Til Radiomanden. Tak for din info. Men som min chef altid sagde: Jeg kan forklare det for dig men jeg kan ikke forstå det for dig 😜

Skriver du jeg kan købe forskellige udgaver af Cromecast enheder og tilslutte, at så vil min YouSee App på min IPad kunne Streame til mit TV?

Og skriver du det er usikkert fordi mit Sony KD43X8305CBAEP der er fra 2015 sikkert er for gammelt?

Jeg har indtil for ca. ½ år siden kunne bruge tv’ets indbyggede Tv2Play App nu får jeg at vide, at det kan jeg ikke for Android Version under 7.1.1. - men jeg kan godt fra min IPads TV2 App  - Streame direkte til Tv’et det er det der undrer mig samt, at jeg også kan Streame fra andre Apps undtagen YouSee App 🤔

På mit TV er der Apps jeg kan tilgå bl.a. ViaPlay efter at YouSee gav mig den i Fuldpakke i sidste måned. 
Sælger YouSee Cromecast enheder så forklaringen ligger der, at de ikke understøtter indbyggede Cromecast i TV ?

Jeg har også Googlet for prøve at forstå sammenhængen men er blevet mere i tvivl, så min gamle chef var en klog mand 😀

mvh Arne 

Badge

Til Slangefar.

Tak for din info !

Og glædeligt at høre at nogen har held med tingene, og måske har du et nyere eller bedre TV end mit ?

mvh Arne 

Omdømme 7
Badge +9

Til Slangefar.

Tak for din info !

Og glædeligt at høre at nogen har held med tingene, og måske har du et nyere eller bedre TV end mit ?

mvh Arne 

Nej, vi har et meget gammelt TV (2012), som nægter at dø. 

Omdømme 7
Badge +9

Der er Chromecast, og så er der Google TV, samt Android TV Streaming bokse, fælles for Google TV og Android bokse er at der installerer man Apps, der castes ikke. Har aldrig brugt andet end Android TV bokse. “Smart” TVer er en ligegyldighed, da de hurtigt forældes, så det er dumt at købe sådanne, det er lang langt billigere at udskifte den tilsluttede Smart enhed når den forældes.

Badge

Der er Chromecast, og så er der Google TV, samt Android TV Streaming bokse, fælles for Google TV og Android bokse er at der installerer man Apps, der castes ikke. Har aldrig brugt andet end Android TV bokse. “Smart” TVer er en ligegyldighed, da de hurtigt forældes, så det er dumt at købe sådanne, det er lang langt billigere at udskifte den tilsluttede Smart enhed når den forældes.

Tak igen for info, så må jeg på markedet og finde en enhed til mit TV og se om jeg har held med det  🤔

Badge

Til Slangefar.

Tak for din info !

Og glædeligt at høre at nogen har held med tingene, og måske har du et nyere eller bedre TV end mit ?

mvh Arne 

Nej, vi har et meget gammelt TV (2012), som nægter at dø. 

Slangefar du skal da være glad for at dit TV er sejlivet, medmindre du gerne vil have et større eller nyere 😜 og du har besluttet det først skal ske når skærmen er sort 😀

Omdømme 7
Badge +9

Google TV og Android/iOS Streaming enheder.

https://www.elgiganten.dk/tv-lyd-smart-home/tv-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-medieafspiller

Der er mere her.

https://www.power.dk/c/1131/tv-og-lyd/afspillere/streaming/

Badge

Hej Radiomanden. Tak for info. Der da mange muligheder kan jeg se, har du et bedste bud? Mvh. Arne

Omdømme 7
Badge +9

Det skal jo være en der har OS12, der der er nogen hvor det ikke er specificeret, så om de har OS12 kan ikke siges.

Omdømme 7
Badge +9

Lidt opdatering.

 https://www.mytrendyphone.dk/shop/t95z-plus-6k-hdr-android-12-0-tv-box-309684p.html?wickedsource=google&wickedid=Cj0KCQjwmZejBhC_ARIsAGhCqneDAqKhSnJ5EbODbXE1zE80C9Iw-HcYGjBeQmU3sAe92rI-QR3jaBkaAiwsEALw_wcB&wickedid=&wcid=17757277600&wv=4&wickedsource=google&wickedid=Cj0KCQjwmZejBhC_ARIsAGhCqneDAqKhSnJ5EbODbXE1zE80C9Iw-HcYGjBeQmU3sAe92rI-QR3jaBkaAiwsEALw_wcB&wickedid=&wcid=17757277600&wv=4&gclid=Cj0KCQjwmZejBhC_ARIsAGhCqneDAqKhSnJ5EbODbXE1zE80C9Iw-HcYGjBeQmU3sAe92rI-QR3jaBkaAiwsEALw_wcB

og

https://www.geekbuying.com/item/H96-MAX-V56-Android-12-RK3566-8GB-64GB-TV-BOX-8K-Decode-517009.html?Currency=DKK&gclid=Cj0KCQjwmZejBhC_ARIsAGhCqncAX47aJvARlfxuDNG4asN5KwAKZSHsLOg43FLmm-hO4ECycEUfYD0aAv0UEALw_wcB#googtrans/en/da&source=googleads&utm_source=google&utm_medium=cpc

De har Android TV OS12

Omdømme 5
Badge +8

Hej Arne 

Bare lige et personligt input herfra - jeg bruger Google Chromecast med Google TV hjemme hos mig selv, og det fungerer super! Så slipper man for en ekstra boks - hvis man altså ønsker det 😊

Omdømme 7
Badge +9

Ja Google TV er også en fin ting, da der på den ligesom de nævnte TV bokse kan installeres App’s på den.

De fleste af de nævnte bokse er dog så små at de kan gemmes bagved TVet, både dem og Google TV kan styres via CEC.

Omdømme 5
Badge +8

Ja, begge løsninger kan være helt fine - i sidste ende er det jo bare et spørgsmål om hvad man foretrækker 😊 Men jeg er helt enig med dig, at det klart vil være det bedste at vælge en enhed hvorpå der kan installeres apps - det fungerer bare! 

Badge

Hej Arne 

Bare lige et personligt input herfra - jeg bruger Google Chromecast med Google TV hjemme hos mig selv, og det fungerer super! Så slipper man for en ekstra boks - hvis man altså ønsker det 😊

Hej Louise. Google Chromecast med Google TV - er det en Boks eller er det bare en lille Cromcast enhed? Jeg er ikke helt dreven i alle TV Termer. Styres fra CEC & OS12 som Radiomanden skriver er for mig fremmedord desværre :-)

Hej Arne 

Bare lige et personligt input herfra - jeg bruger Google Chromecast med Google TV hjemme hos mig selv, og det fungerer super! Så slipper man for en ekstra boks - hvis man altså ønsker det 😊

 

Omdømme 7
Badge +9

Det kan Google finde. https://www.elgiganten.dk/product/tv-lyd-smart-home/tv-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-medieafspiller/google-chromecast-med-google-tv-4k/462457?gclid=CjwKCAjwvJyjBhApEiwAWz2nLRFdNWNVpb-NUQWUAz8Jaz-SJUMdCwNTCIy5MvwYGuAwUNjODQig-hoCOX4QAvD_BwE#specifications

CEC styring kan der også findes svar på. https://www.avxperten.dk/blog/hdmi-cec/

Besvar