Svar

Stopper midt i afspilning


Badge

Jeg er på den ene side glad for Yousee, og så er der en ting som VIRKELIGT trækker nedad:

Optagelser på boksen stopper undervejs (og så skal man starte forfra) 

Løsningen koster en hel del, men så burde det også virke. ‘

Er der andre, som oplever det samme? 

 

Hilsen

Carsten

icon

Bedste svar af Kasper 19 June 2023, 09:05

Se original

28 Kommentarer

Nogen gange opleves problemet, men næsten hver gang kan man komme videre med afspilning alligevel. Går afspilning i stå så tryk på stop-knappen, og start afspilning igen. Boksen vil forsøge af afspille fra det sted hvor afspilning blev stoppet. Men inden den når til at starte afspilning (som vil mislykkes) så tryk på knappen til af spole et lille stykke frem. Så er der sandsynlighed for at afspilning går i gang igen. Man mister kun det, der blev spolet forbi, og som åbenbart indeholder en fejl i optagelsen.

Omdømme 7
Badge +9

Har man en 5000 Yousee boks virker det nok ikke at se alt det optagne, men er vist lidt on-off fejl…

Omdømme 7
Badge +9

Husk altid at oplyse hvilken boks man har, nogle med 4000 bokse oplever det samme…

Omdømme 7
Badge +9

Hej Carsten 

Det lyder bestemt ikke optimalt😐

Hvilken model tv-boks har du fra YouSee og sker det hver gang / på samtlige optagelser du forsøger med?
 

Badge +1

Jeg kender også problemet, sådan ca. hver anden uge. Irriterende! Løsningen er som beskrevet, men omstændelig. Og det er tydeligt, at det er ét bestemt sted i optagelsen det sker. Genstart af boks eller program ændrer intet.

Jeg har YS 4000, kabelforbundet til router.

Hvor mange kender til problemet?

Omdømme 7
Badge +9

Jeg optager aldrig noget…ser Live TV.

Men er det i samme program man ser det stopper samme sted?

Men virker Eriks tip og det kun er hveranden uge kan man ikke leve med det?

Badge +1

Det er - måske - typisk i Aftenshowet. Og sidst i en tidligere optaget film. 

Badge +1

Og så var Aftenshowet umuligt at se både optaget og forskudt. Kun ca. 20 sekunder kunne ses!

Omdømme 7
Badge +9

Ja, der er et fejl ved dagens aftenshow på DR1, der er kun optaget de 30 første sekunder i arkivet…

Omdømme 7
Badge +9

Så kunne man jo se det på DRTV.

Badge +1

Det gør jeg så!

Omdømme 5
Badge +8

Hej @JMDSchou 

Kan du sige lidt om hvad der sker når optagelsen stopper? Kommer der bare load-cirkel på skærmen, eller kommer der en fejlbesked eller hvordan? 

Normalt, hvis optagelser fejler - og en genstart af tv-boks og modem ikke løser problemet - så kan vi fejlmelde de enkelte optagelser. Det kræver så at man ringer ind til os får det fejlmeldt, og det forstår jeg godt man ikke nødvendigvis har lyst til at gøre hvis det sker tit. 

Badge +1

Billedet fryser. Ved at starte forfra i afspilningen og klippe sig over "stoppestedet" kan man med lidt held komme videre. Men hyppigt mangler lyden et kort stykke tid.

Det er tydeligt at det er et helt bestemt tidspunkt i optagelsen det stopper. 

I øvrigt var optagelsen af Aftenshowet tirsdag aften kun på ca. 30 sekunder!

Omdømme 5
Badge +8

Hej @JMDSchou 

Jeg synes måske at vi skal prøve at få det fejlmeldt. 

Det er vil være en fordel hvis du har pt. har nogle optagelser liggende som fejler - er det tilfældet? Eller hvis ikke, kan du så prøve at optage Afteshowet her til aften, og se om det fejler? Hvis det gør det, så send mig gerne en privatbesked - så får vi dig henvist, så vi kan fejlmelde det. 

Hvis du allerede har en optagelse liggende der fejler, kan du bare sende en privatbesked med det samme. 

Badge +1

Jeg havde problemer 15. maj, da lyden udeblev på et sted i optagelsen.

Den 30. maj blev kun ca. 20 sekunder optaget og det var umuligt at se mere også via TVGUIDE.

Optagelserne er desværre slettet.

Jeg skal nok gemme evetuelle kommende fejl.

Omdømme 5
Badge +8

Det vil i hvert fald være en stor hjælp, da vores remoteteknikere så kan kigge på de specifikke optagelser. Vend gerne tilbage her i tråden næste gang du har en optagelse der fejler - så får vi det meldt ind. 

Badge +1

Jeg har just i aften haft et stop i optagelsen af "Sangklubben" sendt på DR2. Fejlen sker 4:18 min.  inde i optagelsen. Og optræder samme sted ved fornyet start af afspilning. Den er ikke slettet! Ved at klippe frem over fejlen blev udsendelsen set - trods bøvlet.

Kan I finde den? Hvorfor sker det? Afspilning af optagelsen via YouSee Play app på tablet viser ikke fejlen.

Jeg har ys400-boks.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @JMDSchou 

Vi har undersøgt sagen nærmere.

Det er desværre set før og det er noget, som vi arbejder på at få rettet med en ny firmware til tv-boksen. 

Jeg beklager generne mange gange.

Badge +1

Jeg hører gerne nærmere om hvornår en opdatering er på vej?

Omdømme 5
Badge +8

Hej @JMDSchou 

Vi kan desværre ikke sige noget konkret om hvornår den nye firmware er klar, men der arbejdes på den. Det kan dog godt tage tid. 

Badge +1

Havde just stop I optagelse af TVAVISEN kl. 18:30. Optagelsen er ikke slettet.

Badge +1

Jeg har fået en opdatering her til aften. Jeg ser frem til at stop i optagelser nu er slut!

Kan man finde nogle nærmere oplysninger om, hvad opdateringen indeholder?

Omdømme 7
Badge +9

Om det er ændret vides ikke, men når opdateringen er færdig, var der en mulighed for at se hvad den indeholdt, har man trykket OK efter opdatering, så kan det ikke længere ses.

Badge +1

Det er nok så smuttet for mig allerede. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @JMDSchou 

Fejlen er desværre ikke rettet endnu, beklager. 

Besvar