Spørgsmål

Stop af planlagte optagelser virker ikke

Badge

Jeg har tidligere optaget udsendelsen Værkstedet (UK). Det blev til sidst for meget, og jeg besluttede at slette alle optagede programmer, og tilsvarende for kommende og planlagte udsendelser. Jeg lykkedes med at slette det hele - troede jeg. Jeg kan opleve, at der på et døgn bliver registret f.eks. 26 optagelser af programmet. Hvordan stopper jeg det? Har slettet optagede og planlagte episoder det sidste halve år i omegnen af 7-9 gange. 

Denne tråd kan ikke kommenteres

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Kan en hjælpe denne bruger, jeg ved kun det virker ikke ret godt at optage eller se det optagne pt.

Har nøjagtig samme problem efter skift til en ny “opdateret” tv-boks.  Og også HVORDAN man optager serier. Yousee’s svar/løsning var ‘spørg en i dette forum’ 😡

Omdømme 7
Badge +10

Har du en 5000 boks ved vi det nok ikke her… eller i det hele taget, jeg har haft en boks i over 10 år, men kun 1 gang optaget noget...

Omdømme 7
Badge +10

Btw, da ingen efter 4 dage havde svaret, prøvede jeg at “oppe” opslaget om nogen ved det, men ikke med større held...

Omdømme 7
Badge +10

Har nøjagtig samme problem efter skift til en ny “opdateret” tv-boks.  Og også HVORDAN man optager serier. Yousee’s svar/løsning var ‘spørg en i dette forum’ 😡

Serier optages på 5000 boksen ved at bruge TV App'en eller Web.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Nesnomis 

Du skal enten logge ind på vores YouSee Tv & Film app og fjerne dem derinde fra under:

Min side → Optagelser → Planlagte optagelser → Tryk på optage ikonet og vælg “Annuller alle planlagte optagelser af serien” 

Eller:

Menu → Indstillinger → System → Fjern alle optagelser 

Hvis det ikke lykkedes dig at få stoppet fremtidige optagelser, så er du velkommen til at sende mig en privatbesked, så vi kan få vores support til at ringe dig op.

Ha’ en god dag😊

OBS: Gendannelse af YS5000 boksen sletter ALLE optagede udsendelser fra boksen og din profil/sky. 

Nu bliver jeg nysgerrig. Er det en bug, at det sker? Det giver da ingen mening.

Omdømme 7
Badge +9

OBS: Gendannelse af YS5000 boksen sletter ALLE optagede udsendelser fra boksen og din profil/sky. 

Nu bliver jeg nysgerrig. Er det en bug, at det sker? Det giver da ingen mening.

Hej @Forummanden 

Nej, det er ikke en bug😊 Det er en anden firmware, der er i YS5000 tv-boksen og på denne, kan du slette optagelserne på den måde. 

På YS4000 kan du ikke gendanne fabriksindstillingerne, medmindre du starter den op på en særlig måde, men det sletter ikke optagelser. Jeg vil selvfølgelig foreslå den anden metode til starte med, da den er mindre drastisk, det klart.

Hej @Forummanden 

Nej, det er ikke en bug😊 Det er en anden firmware, der er i YS5000 tv-boksen og på denne, kan du slette optagelserne på den måde. 

På YS4000 kan du ikke gendanne fabriksindstillingerne, medmindre du starter den op på en særlig måde, men det sletter ikke optagelser. Jeg vil selvfølgelig foreslå den anden metode til starte med, da den er mindre drastisk, det klart.

Det, jeg mener er, at det logisk set ikke giver mening. Man nulstiller en enhed, som ikke selv gemmer optagelserne… Det skal da ikke slette dem.

Hvad så på tværs af boksene… Hvis man nulstiller den ene boks, så forsvinder optagelserne jo også fra de andre… Hvordan giver det mening? 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Forummanden 

Det, jeg mener er, at det logisk set ikke giver mening. Man nulstiller en enhed, som ikke selv gemmer optagelserne… Det skal da ikke slette dem.

Hvad så på tværs af boksene… Hvis man nulstiller den ene boks, så forsvinder optagelserne jo også fra de andre… Hvordan giver det mening? 🙂

Hej @Forummanden 

Ved at nulstille YS5000 boksen og dermed slette optagelser på den, så slettes optagelser fra ALLE enheder. Det er derfor jeg også skriver “Fra din profil/sky” 😊 Det er det den funktion kan på boksen.

Jeg håber det giver mening nu - ellers siger du bare til.

Jeg håber det giver mening nu - ellers siger du bare til.

Til. 🙂

Nu har jeg YS-4000, men risikerer at få YS-5000 hvis der indlægges fibernet i min bolig. Der må derfor spørges om det virkelig er sådan, at hvis en YS-5000 skal fabriksgendannes for at rette en opstået fejl, så mister man samtlige optagelser?

Mister man også alle optagelser hvis en YS-5000 skal udskiftes med en anden YS-5000 hvis den bliver defekt?

Sammen med de mange andre problemer, der er med YS-5000 lyder det som om YS-5000 helt bør undgås og kasseres.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Jeg undskylder forvirringen. 

Jeg har nu tilrettet mit svar tidligere fra, som desværre ikke var helt skarpt skrevet😔​​

Så altså gendannelse af fabriksindstillinger sletter IKKE optagelser. ​​​Man mister heller ikke optagelser ved at få ombyttet sin tv-boks - det ligger i skyen. 

​​​​​Vælger man at Gendanne fabriksindstillingerne på YS5000 boksen, så kommer der ved opstart igen en mulighed for at gendanne optagelser fra skyen eller starte på en frisk med en tom boks.​​​​​