Spørgsmål

Spoling på YS 5000

Badge +1

10 indlæg - her er mit.
Har haft YS5000 i 1½ år og fra start har jeg savnet spoleknapperne som var på fjernbetjeningen til YS 4000. Jeg har skrevet til klager@yousee.dk flere gange - ikke klager men feed back - som de venligt skrev de ville sende videre til rette teknikere.
Hvis i savner den lette spolemulighed fra 4000 så få fat i en fjernbetjening til en 4000.
Det virker.!!!
Fjernbetjeningerne bruger samme kommandoer på de to tv bokse.
Hvorfor skal vi på 5000 bruge 8 tryk for at kunne spole x5.
Hvad skal vi med tidslinjen/meny til spoling m.v.
Alt det meny’en tryller frem findes på fjernbetjeningen minus spoling.

Mit forslag til teknikerne er at steppe 30 sek frem / 10 sekunder tilbage ligger på højre/venstre tryk på ringen på fjernbetjeningen, og det er fint nok.
Men hvis de programmerer op og ned på fjernbetjeningen tit - OP spol frem NED spol tilbage, så behøver vi ikke meny’en.
Meny’en er i øvrit brand irriterende - et er at den bliver hængende 7 sekunder,
En anden ting er at den nederste del af billedet bliver så mørkt og dækket af tidslinjen, at hvis man pauser for f.eks. at læse noget tekst nederst er det ikke muligt, nå ja, så er der også en play knap midt på skærmen - den kunne jo være placeret oppe i højre hjørne i stedet, og i en mindre udgave.

Jeg er blevet opfordret af en YouSee ansat til at bruge Forummet her.
Det er muligt at mine idéer og feedback har nået rette teknikere, men der sker ikke noget.
Desværre er de så utilnærmelige at man ikke kan få at vide (gennem klager) om de der teknikere synes det er nogle gode idéer jeg kommer med - eller om de ikke kan/vil bruge dem.
Det ligger lige til højrebenet at bruge ringen på YS 5000 fjernbetjeningen til steppe og spole, men så længe jeg ikke får svar tilbage må jeg alternativt prøve dette forum - det sagde medarbejderen til mig, og som han sagde - så sker det at en YuoSee medarbejder kigger ind og svarer.

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der er meget der kan være mere logisk, men jeg kan desværre ikke få øje på noget der er videre logisk, det er som om at der ikke lyttes til brugere, det er længe siden jeg har haft TV fra YS og dermed en TV boks for det første er det blevet for dyrt, og funktionerne på boksen er i mine øjne ikke logisk, og den er ikke altid velfungerende, dette vides fra de mange opslag der er omkring dem.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Jensfup 

Først og fremmest, så vil jeg lige sige at jeg har haft din feedback videre til vores udviklere. Den kan sagtens være sendt videre før, men det er den så i hvert fald også blevet nu - og jeg har også fået en tilbagemelding. Det skal siges, at udviklerne sætter stor pris på den feedback og de input som de får fra vores kunder - og de læser og forholder sig til alt det de modtager - men det er ikke normal procedure at vores kunder får svar direkte fra udviklerne, eller kan komme i dialog med dem. Det er simpelthen ikke en mulighed. 

Når det er sagt, så er tilbagemeldingen fra udviklerne at du har helt ret i dine kritikpunkter - og at der, på baggrund af, også pt. arbejdes på en få implementeret en helt ny måde at spole på. I denne nye og bedrede spolefunktion, vil flere af dine kritikpunkter være adresseret, men lige nu kan vi ikke sige hvornår den er klar - jeg kan blot garantere dig, at den er på vej 😊

Badge +1

Tak for svar Louise.

Jeg vil vente spændt på hvad de finder ud af.
Hvis jeg er heldig - finder de samtidig ud af at fjerne den mørklægning af nederst del af billedet når man pauser og så skal vente 7 sekunder på at mørklægningen går væk når man trykker play og vil se videre.
Tænk hvis man med pauseknappen blot kan fryse billedet, og at der placeres et lille pauseikon i øverste højre eller venstre hjørne af skærmen.
Så vil man kunne pause - se hele opskriften, navnet på den person der er på skærmen, breaking news, og andet der ligger nede i det mørke område.
Det må du gerne sende videre til jeres udviklere.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Jensfup 

Det er sendt videre nu 😊

Besvar