Svar

spørgsmål og spole-oplevelse ved optagelser


Badge

Jeg har et par spørgsmål vedr. spole-brugeroplevelsen ved optagelser.

ved nogle udsendelser eks. Sport, lader spole-oplevelsen en del tilbage at ønske.

 

Har man optaget en fodboldkamp eller seks timers golf, hvor man kun ønsker at se de danske slag, er der besværligt at spole frem til de ønskede sekvenser. 
 

når jeg spoler ved tre-dobbelt hastighed får jeg således et samplet billede for hvert ca. 30. Sekund. Er der en god teknisk forklaring på at vi i 2023 ikke kan komme bare lidt tættere på spole-oplevelsen fra VHS optagelser?

 

på appen/browser udgaven kan der spoles 10 sek tilbage og 30 sek. frem. Ville det ikke være muligt for brugeren selv at definere sine ønskede steps? Så kunne man alternativt selv steppe sig igennem 5/10 sekunder ad gangen.

 

når man spoler på optagelser fra boksen, lægges et overlay hen over billedet, der typisk dækker for den aktuelle stilling i sport . Den øverste del har ingen relevant information - kunne man ikke udelade den? 
 

First world problems, men en forklaring på den lave sample frekvens kunne være rar 😀

 

DBH

 

icon

Bedste svar af Kasper 27 February 2023, 14:41

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du skal bare være glad for at du kan optage og se det optagne, jeg har haft boks i over 10 år men aldrig optaget noget, ser mest sport hos Viaplay, hvor man senere re-live kan spole 1 sec. eller flere minutter frem af gangen...

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Divergens 

Tak for din feedback - jeg vil prøve at svare lidt på det her. 

Jeg går ud fra at du efterspørger om vi ikke kan vise alle billeder i selve spolingen, så det hele ser mere flydende ud. Det er ikke muligt pt. men vi arbejder dog på at forbedre spoleoplevelsen generelt, så det bliver en bedre oplevelse på tværs af enheder/platforme.

Senere i år forventes det, at der skiftes playertype, hvorved det godt kan være at spoleindstillingerne ændres og måske kan individualiseres. Jeg tror 30 sek. Frem er valgt grundet, at hvis man skal spole bare 5 minutter frem i et program, så vil det kræve 30 tryk i stedet for 10 tryk. Endvidere kan man jo "trække i bjælken" hen til det punkt man ønsker dette.

Ha’ en god dag😊

Besvar