Spørgsmål

Slørede el. farvepixellerede billeder på Netflix og Disney+ med ny YS-5000 tv-boks


Badge

Vi oplever slørede el. farvepixellerede billeder på Netflix og Disney+ via ny YS-5000 tv-boks, ligner sløret maleri, men opleves kun via boksen, hvis Netflix og Disney+ istedet ses via app i fladskærmens menu er der ingen billedeforringelse.

 


17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har Disney+ i Bland Selv, men den er ikke på min boks, skal ses med egen app, samme gælder Netflix hvor man kun får det fulde indhold med dens egen app…

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Schnottenheimer 

Det er ikke optimalt det du oplever her.

Bruger du det medfølgende HDMI-kabel og bruger du HDMI-indgang 1? Altså (hovedindgangen). 

Er din tv-boks på nettet via Wi-Fi altså trådløst netværk eller går der internetkabel direkte fra din router?

Fik du det løst?😊
 

Omdømme 7
Badge +9

Får de Disney+ på en 5000 boks? Jeg kan ikke finde det på min 4000.

Omdømme 7
Badge +9

Kan kun ses på App/Web.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hejsa 

YS5000 fik også en Disney+ integration tidligere:

Så vi burde måske få kigget på den tekst, @Radiomanden 😊

Omdømme 7
Badge +9

Det ville da være godt, jeres oplysninger bør man da kunne stole på.

Omdømme 7
Badge +9

Men med Disney+ og Netflix er der ingen grunde til at se det på sin boks…

Badge

Hej @Kasper, tak for respons, ja, vi har anvendt det medfølgende UltraHD HDMI-kabel m/den grønne label der fulgte med YS-5000 boksen og har netop dobbelthecket at det også sidder i HDMI 1 på fladskærmen. Det er sat op med kablet forbindelse tæt på Sagemcom D6 wifi-router.

Jeg har checket i skærmindstillinger som står til “Auto (2160P50)” som var default ved tilslutningen af boksen dvs. er sat automatisk og ikke noget jeg har indstillet.

Vi har ikke tidligere oplevet problemer med Netflix på YS-4000 boksen som blev skiftet pga. gentagne udfordringer med pause/forskudt tv som tit fejlede som fungerer langt bedre på YS-5000 boksen via anden menu.  

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Schnottenheimer 

Sker det udelukkende på 4K indhold? 

Prøv evt. at sætte frekvensen til 60 hz inde under indstillinger på boksen. Netflix’ indhold kører meget på dette, når det er udenlandsk indhold - og det er det meste jo. 

Sådan kommer du derind: Hus (fjernbetjening) → Indstillinger → Skærm → Opløsning

Prøv også meget gerne at sætte opløsningen til 1080p og ser om det gør en forskel😊 Problemet kan være relateret til 4K indhold.

Jeg er spændt på at høre om det gør en forskel for dig og hvilken ændring, der evt. afhjalp problemet.

Badge

Hej igen, det vil jeg forsøge, men jeg har her til aften set der også er lignende eks. på flow-tv, se eks. fra TV2 Sport.

 

Badge

Det hjælper ikke at ændre til 60 Hz og ej heller til 1080p som pixelerer/farvefnidre fortsat på flow-tv og Netflix.
 

Jeg har forsøgt genstart af tv-boks som heller ikke gav noget bedre resultat da det fortsat er det samme og værre.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Schnottenheimer 

Hmm!! 🤔

Står der “4K” eller “Wieson” på hovedet af dit HDMI-kabel? 

Badge

Hej Kasper,

Jeg fik ikke svaret retur på dit svar, men ja, der står “4K” på den ene side og “HDMI” på den anden side, identisk i begge ender, se evt. vedlagte billede.

Nu har jeg haft det frakoblet og gentilsluttet samt siden genstartet boksen, hvor det nu lader til at have løst problemet, så måske tiden har arbejdet for os.

Jeg har dog kun testet på de ‘forfilm’ som Netflix viser ved film/serievalg på deres forside, hvor de før også var moderat kantpixeleret, men ikke efter genstart.

Mgh.
Hans Henrik

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Har ikke et eneste HDMI kabel der koster over Kr. 100, og de er alle 4K kompatible, så der skal ikke bruges mange penge på dem. Det der var med til min streaming boks kar bestemt ikke kostet meget, 4K/HDR uden problemer.

Omdømme 2
Badge +3

Hej @Schnottenheimer 

Fedt at høre, at du har fået løst problemet. 
Hvis det skulle genopstå, eller hvis du begynder at opleve det på andre tjenester, så skriv endelig igen. 

Badge

Ja, det løste sig egentlig ikke, jeg opgav det faktisk, men her til aften er det genoplevet på Prime, som slet ikke duer, voldsomt pixeleret og udtværet.

Jeg har ‘shufflet’ i lidt i deres film og fundet ud af det er UHD film der ikke an vises ordentligt, så peger det i retning af at forsøge med et nyt kabel < kr. 100 ?

 

 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Schnottenheimer 

Er vi enige om, at Prime appen er direkte på tv’et? I så fald, virker det ikke til at være et boksrelateret problem, da det ikke er en app vi tilbyder. 

Besvar