Vi oplever slørede el. farvepixellerede billeder på Netflix og Disney+ via ny YS-5000 tv-boks, ligner sløret maleri, men opleves kun via boksen, hvis Netflix og Disney+ istedet ses via app i fladskærmens menu er der ingen billedeforringelse.




Vi oplever slørede el. farvepixellerede billeder på Netflix og Disney+ via ny YS-5000 tv-boks, ligner sløret maleri, men opleves kun via boksen, hvis Netflix og Disney+ istedet ses via app i fladskærmens menu er der ingen billedeforringelse.
Jeg har Disney+ i Bland Selv, men den er ikke på min boks, skal ses med egen app, samme gælder Netflix hvor man kun får det fulde indhold med dens egen app…
Hej
Det er ikke optimalt det du oplever her.
Bruger du det medfølgende HDMI-kabel og bruger du HDMI-indgang 1? Altså (hovedindgangen).
Er din tv-boks på nettet via Wi-Fi altså trådløst netværk eller går der internetkabel direkte fra din router?
Fik du det løst?😊
Hejsa
YS5000 fik også en Disney+ integration tidligere:
Så vi burde måske få kigget på den tekst,
Hej
Jeg har checket i skærmindstillinger som står til “Auto (2160P50)” som var default ved tilslutningen af boksen dvs. er sat automatisk og ikke noget jeg har indstillet.
Vi har ikke tidligere oplevet problemer med Netflix på YS-4000 boksen som blev skiftet pga. gentagne udfordringer med pause/forskudt tv som tit fejlede som fungerer langt bedre på YS-5000 boksen via anden menu.
Hej
Sker det udelukkende på 4K indhold?
Prøv evt. at sætte frekvensen til 60 hz inde under indstillinger på boksen. Netflix’ indhold kører meget på dette, når det er udenlandsk indhold - og det er det meste jo.
Sådan kommer du derind: Hus (fjernbetjening) → Indstillinger → Skærm → Opløsning
Prøv også meget gerne at sætte opløsningen til 1080p og ser om det gør en forskel😊 Problemet kan være relateret til 4K indhold.
Jeg er spændt på at høre om det gør en forskel for dig og hvilken ændring, der evt. afhjalp problemet.
Hej igen, det vil jeg forsøge, men jeg har her til aften set der også er lignende eks. på flow-tv, se eks. fra TV2 Sport.
Det hjælper ikke at ændre til 60 Hz og ej heller til 1080p som pixelerer/farvefnidre fortsat på flow-tv og Netflix.
Jeg har forsøgt genstart af tv-boks som heller ikke gav noget bedre resultat da det fortsat er det samme og værre.
Hej Kasper,
Jeg fik ikke svaret retur på dit svar, men ja, der står “4K” på den ene side og “HDMI” på den anden side, identisk i begge ender, se evt. vedlagte billede.
Nu har jeg haft det frakoblet og gentilsluttet samt siden genstartet boksen, hvor det nu lader til at have løst problemet, så måske tiden har arbejdet for os.
Jeg har dog kun testet på de ‘forfilm’ som Netflix viser ved film/serievalg på deres forside, hvor de før også var moderat kantpixeleret, men ikke efter genstart.
Mgh.
Hans Henrik
Har ikke et eneste HDMI kabel der koster over Kr. 100, og de er alle 4K kompatible, så der skal ikke bruges mange penge på dem. Det der var med til min streaming boks kar bestemt ikke kostet meget, 4K/HDR uden problemer.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.