Svar

Skal lydsprog være fast på sv1 og sv2?


Omdømme 1
Badge +2

Siden september 2022 har sv1 og sv2 haft lydsprog oveni originalsprog. 

Man kan midlertidigt ændre, men forsvinder ligeså snart man optager på ekstern harddisk eller bare skifter kanal.

Jeg har brugt ekstrem megen tid på at løse problemet med eksperter.  Og penge. Intet er galt med tv!

Derfor får jeg svaret fra alle andre eksperter, at yousee har udsendt 2 lydspor ud ved opdateting. En fejl. Dette kan rettes ved at tjekke opdateringen fra ca 20 september sidste år og så udsende nu i februar 2023 en ny opdatering med kun 1 lydspor uden synstolkning.

Alle andre kanaler kører perfekt. Kun svt er forkert. Eller skal det være sådan på flow tv?

Vær venlig at svare tydeligt om det er meningen fra svt og jer at der skal være svensk lydsprog oveni originalsprog? 

Og at almindelig hørende nu kun kan se de 2  kanaler ved midlertidigt ændring til ukendt lydsprog eller orginalsprog?

 Lidt forskelligt fra tv mærker hvad det lige hedder.

Vh

Godt frustreret og træt kunde.

icon

Bedste svar af Kasper 6 February 2023, 09:50

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Sabrina22 

Først og fremmest beklager jeg frustrationen.

Vi har en tråd om netop dette emne her,  som jeg vil henvise dig til:
 

 

Omdømme 1
Badge +2

Siden september 2022 har sv1 og sv2 haft lydsprog oveni originalsprog. 

Man kan midlertidigt ændre, men forsvinder ligeså snart man optager på ekstern harddisk eller bare skifter kanal.

Jeg har brugt ekstrem megen tid på at løse problemet med eksperter.  Og penge. Intet er galt med tv!

Derfor får jeg svaret fra alle andre eksperter, at yousee har udsendt 2 lydspor ud ved opdateting. En fejl. Dette kan rettes ved at tjekke opdateringen fra ca 20 september sidste år og så udsende nu i februar 2023 en ny opdatering med kun 1 lydspor uden synstolkning.

Alle andre kanaler kører perfekt. Kun svt er forkert. Eller skal det være sådan på flow tv?

Vær venlig at svare tydeligt om det er meningen fra svt og jer at der skal være svensk lydsprog oveni originalsprog? 

Og at almindelig hørende nu kun kan se de 2  kanaler ved midlertidigt ændring til ukendt lydsprog eller orginalsprog?

 Lidt forskelligt fra tv mærker hvad det lige hedder.

Vh

Godt frustreret og træt kunde.

Hej Yousee.

Her i går 20. Juni 2023 er sv1 og sv2 tilbage på rette lydsprog. Der, hvor man kan ændre fra fjerbetjening, står der nu kun svensk eller fortalt. Det sidste er speaker med oplæsning af alt lydsprog.

Men den er nu indstillet til automatisk orginal sprog og ved svensk udsendelse med dansk undertekst.

Om det er jer eller SVT der har lavet en opdatering med rettelse, ved jeg ikke, men nu virker alt, som det skal.

Så min debat er hermed afsluttet. 

God sommer!

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Sabrina22 

Først og fremmest, så er jeg rigtig glad for at høre at det virker nu. Jeg forstår til fulde at det var et voldsomt frustrerende problem. 

Mig bekendt har vi ikke lavet nogle ændringer, men det er dog heller ikke alle ændringer vi får proaktivt besked om - så det kan naturligvis ikke udelukkes 100%. 

God sommer til dig også! 

Besvar