Spørgsmål

Samsung TV/ BOKS

SAMSUNG TV er meget lang tid om at finde boksen eller omvendt. Jeg har byttet ud med anden boks, Jeg har prøvet andet HDMI stik, jeg har skiftet kabel. Der er ingen opdatering til hverken TV eller boks.  Hvad kan det skyldes?

Axel 

Denne tråd kan ikke kommenteres

16 Kommentarer

Glemte lige at der kommer en boks op på fjernsyn som beder mig om at tjekke kabelforbindelse og skifte til rigtige source, det er prøvet uden hjælp. Det begynder at virke efter 2 minutter? Hvis jeg så slukker TV venter 2 min. tænder igen så virker det med det samme.????

Hej har 2 forslag, https://kundeservice.yousee.dk/tv/loes-problem/fejlkoder/humax/intet-signal   Hvis det er på plads. og ikke Hjælper. Så prøv Linket under engang. 

https://kundeservice.yousee.dk/tv/loes-problem/fejlkoder/humax/mistet-netforbindelse

Om det hjælper. Et tip tænd Router først, og Tænd først Boksen  når der er lys i alle Lamper i Routeren.

God dag,

Omdømme 7
Badge +10

Når CEC er aktiv på begge enheder, og boks tændes som så tænder TV, så er der billede på med det samme, hvis ikke, så er der et problem et sted.

Omdømme 7
Badge +10

Jeg tænder TV’et først og vælger Yousee som source, så tænder den boksen, der kan godt gå lidt tid...

Omdømme 7
Badge +10

Uanset om TV tænder boks eller omvendt, så bør det ske inden for få sekunder for det hele at være klar.

Omdømme 7
Badge +10

Det tager en 20-30 sekunder normalt før boksen har forbindelse til nettet...

Omdømme 7
Badge +10

En oplysning til ham der spørger, det er bedst at tilslutte boksen til HDMI indgang 2 på TV’et

Omdømme 7
Badge +10

Den kan jo godt vise TV (Flow) alligevel når det er på en Coax forbindelse.

Omdømme 7
Badge +10

En oplysning til ham der spørger, det er bedst at tilslutte boksen til HDMI indgang 2 på TV’et

Det er ofte HDMI 2 der er ARC.

Jeg har 4 HDMI Kilder, Jorn-Hansen. Men vi er nu ret enig.

Forskelen er kun at billede bliver enten Lyser, eller lidt Mørker. Efter hvilken Kilde jeg bruger.  :relaxed: Jeg bytter ofte lidt rundt i det Boksen kan forsvinde hvis jeg bruger Chromecast. 

Omdømme 7
Badge +10

Har ikke være ude for at der har været forskel på hvilken HDMI der blev brugt, hverken da den blev brugt på Samsung TV eller Panasonic. Samsung TVet har individuelle indstillinger for hver HDMI port, det er der ikke på det  Panasonic jeg har.

Har ikke være ude for at der har været forskel på hvilken HDMI der blev brugt, hverken da den blev brugt på Samsung TV eller Panasonic. Samsung TVet har individuelle indstillinger for hver HDMI port, det er der ikke på det  Panasonic jeg har.

Ok hvis jeg bytter rundt, er er der forskel på billedet i den forstand.

At billedet kan være mere mat eller Mørkt, men kun Lidt jeg husker ikke om det er Kilde 1 eller  2 som er mere lyst og har leget med om det er muligt at kan indstille billedet på de forskellige Kilder uden held  Men kan tænkes HDMI 2 er bedst. 

Nu høre det så også med jeg har TV-funktioner som ikke virker rigtigt. Da Bosken åbenbart påvirker Menuen er så en anden sag. 

Omdømme 7
Badge +10

Der burde ikke være nogen forskel, og er der, så bør man kunne rette det.

Omdømme 7
Badge +10

På min Samsung TV er ARC nummer 4, den bruger jeg ikke, fik at vide da jeg købte forhåndsværende Samsung TV at port 2 var bedst...kan være ændret nu...

Der burde ikke være nogen forskel, og er der, så bør man kunne rette det.

Nu er det så lidt Radiomanden. Ellers ville jeg tage strømmen fra Tv.et og se om det ville Nulstille mine Kilder. Nu mit TV jo også, efterhånden af ældre Dato. Men så længe det køre vil jeg ikke skrifte det ud.   

På min Samsung TV er ARC nummer 4, den bruger jeg ikke, fik at vide da jeg købte forhåndsværende Samsung TV at port 2 var bedst...kan være ændret nu...

Det kan sagtens passer hvad i skriver er Port 2 er Bedst. Jorn-Hansen. 

Mit er Sony BRAVIA fra 2009 Ren Antik efterhånden.  Men kører  upåklageligt.