Spørgsmål

Radiokanaler på TV-boks


Badge

Vi har netop (februar 2023) fået en YouSee TV-boks

og havde en klar forventning til, at vi også kunne høre radioprogrammer via fjernsynet

som vi har været vant til på TV-boksen fra vores tidligere leverandør Waoo.

Men vi kan ikke finde nogen mulighed for at å det

 

Kan man ikke (længere) høre radio på TV-boksen?

Vi har TV2-play og DR-TV (som app?) på TV-boksen. Kan man så ikke evt. have DR-Lyd (som app?) på TV-boksen?


23 Kommentarer

Yousee lukkede for radiokanalerne for et par år siden.

Det lader til, at DR har en separat app til radiokanalerne, DR LYD, så det kan godt passe, at man heller ikke kan bruge boksens DRTV-app.

Badge

Hej - tak for dit svar.

Jo, vi kan netop godt bruge DR-TV app’en -

så det var derfor, at jeg håbede, at man så også kunne få DR-Lyd til at virke,

men jeg kan ikke se nogen mulighed for at indlægge Apps - så jeg må vel forsøge i morgen,

om det er noget som Yousee support kan lægge ind

Omdømme 7
Badge +9

Det er helt korrekt, Humax boksene har IKKE mulighed for radio, det er længe siden den funktion blev fjernet.

Skal der bruges Radio, så er det med en stueantenne på existerende anlæg, eller der bruges Web Radio.

Badge

Tak for dit svar også.

Men hvad med at lægge DR-Lyd ind som App?

Omdømme 7
Badge +9

DR Lyd er da tilgængelig på din Telefon, tablet, PC, anden Radio høres via en af de mange app’s til det formål.

Jeg tror ikke, at du kan anmode om at få installeret en app kun på din boks. Det kan dog sagtens være, at Yousee går med planer om at lægge DR Lyd ind på alle bokse, engang. Det kan Yousee fortælle, når de kigger forbi tråden.

Badge

Jeg ved godt, at jeg kan afspille DR-Lyd på min tlf, tablet mv,

men højtalerne i vores fjernsyn er meget bedre.

Jeg ved også godt, at jeg kan købe fx. en Sonos højtaler og afspille på den via min telefon,

men det irriterer mig at skulle bruge penge på en ekstra højtaler,

når vi har været vant til gennem Waoo TV-boks at kunne afspille radiokanaler via fjernsynets højtalere.

Men jeg forsøger med et opkald til Yousee support i morgen, mandag for at se, om jeg kan få lagt DR-Lyd ind på boksen

Omdømme 7
Badge +9

Der skal i så fald fremstilles en sådan først, så skal den testes, så skal der haves rettigheder, og så er det næppe noget der er planer om. Så drøm du bare videre.

God lyd i et TV, hmm ja hvis der er en extern lydenhed tilsluttet.

Badge

OK - jeg kan godt høre, at jeg skal overveje Sonos-højtaleren i stedet.

Tak for jeres input :-)

Der skal i så fald fremstilles en sådan først, så skal den testes, så skal der haves rettigheder, og så er det næppe noget der er planer om.

 

 

DR har allerede lavet en. Spørgsmålet er kun, om den er kompatibel med boksen.

Badge

Spændende - jeg spørger Yousee i morgen

Omdømme 7
Badge +9

Ja DR har en, den er lavet til deres platform, YS skal jo så lave en der passer til deres. Apps er jo ikke kompatible på kryds og tværs af platforme.

Omdømme 6
Badge +8

OK - jeg kan godt høre, at jeg skal overveje Sonos-højtaleren i stedet.

Tak for jeres input :-)

Du kan overveje at købe en chromecast eller anden dongle til AirPlay eller casting og sætte til din soundbar som jeg tror du har.

På den måde kan musik eller radio høres på dit musik anlæg

 

Ja DR har en, den er lavet til deres platform, YS skal jo så lave en der passer til deres. Apps er jo ikke kompatible på kryds og tværs af platforme.

En app passer til den platform, den er udviklet til. Hvis boksen er kompatibel, så passer app’en til boksen.

De andre apps, som bokser kører, har Yousee da heller ikke selv udviklet. Yousee har blot installeret dem.

Omdømme 7
Badge +9

De App der er på Humax’en er tilpasset så de kan køre på det system som boksen bruger. Hvem gør det.? Det gør YS eller dem som e.v.t har den opgave.

Yousee har ikke selv udviklet det styresystem (platform), som boksen benytter. Hvis en udbyder, f.eks. Netflix, laver en app, som passer til dette system, så kan Yousee installere den.

Omdømme 7
Badge +9

Det får vi sikkert sat helt på plads i morgen når Kasper, Kevin eller en af de andre fra YS kommer på.

Boksen kører noget Android af en art, mon ikke?

Omdømme 7
Badge +9

Der er vist noget Linux involveret, men Android nej. Du forveksler den med Stofa’s, den har Android.

Udbyderne udvikler altså ikke egne platforme (ikke engang en amerikansk gigant som Comcast). De udvikler apps, som ligger oven på platform x.

Omdømme 6
Badge +8

Der er vist noget Linux involveret, men Android nej. Du forveksler den med Stofa’s, den har Android.

 

Det må være Android der er på de bokse, for TV2 play app findes ikke til Linux.

Medmindre der køres Android ovenpå en Linux distribution (hvilket godt kan gøres) men nok ikke i dette tilfælde 😮

 

Omdømme 7
Badge +9

TV2 Play App’en er jo heller ikke på boksen, det er kun et udvalg fra Play, til det hele skal der bruges TV2 Play App.

Omdømme 7
Badge +9

Hej i tråden 

Det er ikke umiddelbart lige om hjørnet med radiointegration til vores tv-bokse, men jeg undersøger og vender tilbage så snart jeg har et svar😊
 

Besvar