Svar

Problemer med kort og kortlæser på Sony TV


Badge

Det er ikke kun  Samsung TV der har problemer med C+ kortlæser. Sony TV  har lignende  problemer og her er det billedforstyrrelser og pixeleringer der gør sig gældende. Har også prøvet bla. DILOG kortlæser og Yousee kortlæser. En opdatering som skulle løse problemet virkede  i 8 måneder. Så opdaterede jeg til en ny firmware og så kom problemet tilbage. Jeg vil ikke have en boks og har ofret  12.000 på et lækkert Sony TV - og så sidder man og glor på en film eller andet med forstyrrelser på billedet. Det er ikke alle kanaler og heller Netflix , Viaplay. Kun TV. Yousee har et problem med deres kort og de nye TV. Det ville være bedre hvis man kunne få bland selv over antenne kablet . 

icon

Bedste svar af Louise 10 January 2023, 10:52

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +8

Hej @emsir 

Jeg har lige oprettet din kommentar som en tråd i stedet for. 

Det du oplever, er umiddelbart ikke konstateret som et generelt problem. 

Du nævner forstyrrelser - er det pixeleringer? Hvis ja, så har formentlig ikke noget med selve kortet og kortlæseren at gøre, men derimod signalet - også selvom det ikke er alle kanaler der er ramt. Har du kun ét fjernsyn i husstanden? Og bruger du et YouSee Ready antennekabel? 

Du kan læse mere om indstrålig og signalproblemer her: Problemer med dårlig lyd eller billede på et tv med direkte antennetilslutning

Badge

Hej Louise

Jeg har et antennekabel som jeg har brugt i  en del år, der har aldrig været problemer med det. Det er et 3 dobbelt skærmet kabel - så det er ikke der problemet er. De pixeleringer startede i November måned. Og det er kun kanaler der ligger i Bland Selv der har problemer. De kanaler der ligger i “Grundpakken” som kan bruges uden kort er der ingen problemer med.  De kanaler hvor der er problemer  er Viasat og CMore .BBC -CNN - Showtime 1 og 2  . See er der problemer med af og til - især om formiddagen ...i hvert fald lørdag og søndag- om eftermiddagen er det fint. Jeg har kun det ene TV (Et Sony 55” 2021 TV)  Jeg er ikke tekniker, men jeg kunne forestille mig det er noget med Yousee’s fordeler og/ eller forstærker. Yousee har arbejdet med noget i de sidste par uger her hvor jeg bor - der er fejlmeldt noge ti Oktober måned og det kulle være løst 11.Januar. Jeg ser lige om det forsvinder når arbjedet er færdigt. Ellers vil jeg fejlmelde problemet. 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @emsir 

Hvis der er tale om indstråling, er det egentlig ikke så underligt at det kun er kanalerne i Bland Selv der er ramt - det afhænger af hvorhenne indstrålingen rammer, så at sige. 

Når det er sagt, kan det naturligvis også sagtens hænge sammen med det arbejde der er i området. Hvilket postnummer bor du i? 

Hvis ikke problemet er løst når arbejdet er færdigt, så skal vi have det fejlmeldt, ja - du skal være opmærksom på, at såfremt fejlen ligger internt hos dig, som f.eks. på kablet, så skal du betale for teknikeren. Hvis fejlen ligger på vores del af signalet, dvs. til og med første stik i din bolig, så skal du naturligvis ikke betale for teknikerbesøget. Du kan læse mere her: yousee.dk/tekniker 

Badge

I 2500. Det skulle være færdigt  i dag, men der udsat til d. 13 Januar.

Om det har indflydelse på det, vedd jeg som sagt ikke. Det de har haft problemer med er afspilning af serier og film via jeres boks, men da jeg ingen boks har.

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Det har intet at gøre med dit problem.

 

Badge

Det har intet at gøre med dit problem.

 

Er du ansat i Yousee?    Vil du gøre mig en tjeneste og lade være med at kommentere  det jeg skriver. Jeg kan ikke bruge det til noget - tak

Omdømme 7
Badge +9

Dette forum er i særdeleshed også for brugere, ikke udelukkende for brug af You See. Det er kun inden for den seneste tid at YS er kommet mere med her, ellers har det været brugerstyret.

Badge

Jamen når jeg beder dig om at lade være med at kommentere det jeg skriver så  er det fordi jeg ikke kan bruge dine svar til noget. Dine svar er ikke brugbare. At skrive  at det ikke har noget med mit problem at gøre, er jo ikke en løsning. Du giver ingen teknisk forklaring eller hvorfor. 

Der har været op til 6 driftsforstyrrelser på min adresse i løbet af et par måneder. Denne er  kun den ene.

Jeg kan ikke vide om nogen af dem har været  med  til at jeg  har problemer med billedet i Bland selv (kort. 

Så nu svarer jeg kun Yousee,  da det er dem der har arbejdet på min adresse. 

 

 

 

 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @emsir 

I det her tilfælde har Radiomanden ret - den driftinfo du har postet et billede af, har ikke noget med det problem du oplever at gøre. Den generelle fejl omhandler kun afspilning af optagelser, og altså ikke problemer med pixeleringer på TV-kanalerne 😊


Jeg har sendt dig en privatbesked, da jeg godt kunne tænke mig at vi får set nærmere på din forbindelse. 

Badge

Hej @emsir 

Hvis der er tale om indstråling, er det egentlig ikke så underligt at det kun er kanalerne i Bland Selv der er ramt - det afhænger af hvorhenne indstrålingen rammer, så at sige. 

Når det er sagt, kan det naturligvis også sagtens hænge sammen med det arbejde der er i området. Hvilket postnummer bor du i? 

Hvis ikke problemet er løst når arbejdet er færdigt, så skal vi have det fejlmeldt, ja - du skal være opmærksom på, at såfremt fejlen ligger internt hos dig, som f.eks. på kablet, så skal du betale for teknikeren. Hvis fejlen ligger på vores del af signalet, dvs. til og med første stik i din bolig, så skal du naturligvis ikke betale for teknikerbesøget. Du kan læse mere her: yousee.dk/tekniker 

I forbndelse med sagen , hvor Yousee konstaterer der er fejl på mit TV, har jeg bestilt et nyt TV som jeg efter aftale kan returnere inden for 60 dage hvis det viser sig at pixeleringerne fortsætter på det nye TV. Jeg vil opdatere når jeg i løbet af 4-5 dage modtager det nye TV og tilslutter det.

Badge

Hej, har lige købt et nyt sony android tv, og tilsyneladende virkede alt fint indtil jeg ville optage noget formel 1,  rodede rundt med alt muligt, indtil jeg tog C1 kort ud, og voila så kunne jeg optage .. er der nogen der har et bud på en løsning ? skal jeg bare have et ny kort eller ?

mvh coolmech

Omdømme 7
Badge +9

Du skal have en ny kortlæser, da Ci+ kortlæsere ikke tillader optagelse, så der skal købes en læser der kun er Ci, de er dog ikke så nemme at få fat på, men et sådan kan købes her.

https://www.bergs.dk/tilbehoer-til-dvb-t-dvb-c-dvb-s-418/neotion-yousee-dvb-c-viaccess-ci-3x-kortlaeser-8039-p11958

Badge

Hvorfor skriver I i min tråd? 

Omdømme 7
Badge +9

Spørgeren har brugt din tråd til at spørge om sit problem da det også handler om problemer med et Sony TV. Det er ikke i uoverensstemmelse med nogen forum regler at gøre det sådan, det sker i mange tråde, især af nye brugere.

Besvar