Spørgsmål

Problemer med DR og TV3


Badge

Jeg har en TV boks YS-4000 som jeg egentlig er glad for.

Bortset fra at jeg ikke kan se programmer på DR eller TV3 uden at der er afbrydelser - både kortvarige udfald men også længere og en del hakken.

Jeg har ingen problemer med andre kanaler og ser jeg på app’en er der heller ingenting med de 2 kanaler. 

Det er drøn frusterende.

Hvad kan jeg gøre ? 


23 Kommentarer

Vi oplever samme problem med TV boks YS-4000.

På DR oplever vi kortvarige udfald og hakken. Det er opstået efter vi skiftede fra Bland Selv 36 til YouSee Play.

Onsdag d. 31/5 var det helt umuligt at se DR via TV boksen.

Forslag udbedes.

 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg ser aldrig DR eller TV3, men som første spørger nævner se det direkte på TVet med Yousee appen…

Men hvad TVs haves?

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Mqvist 

Det lyder uden tvivl rigtig irriterende. 

Hvordan ser jeres installation ud, udover det du nævner - har I f.eks. flere fjernsyn i husstanden? 

Når du skriver udfald, er det så sort skærm, fejlbesked eller evt. pixeleringer nu hvor du skriver hakken? 

 

@Evy og Flemming Thrimar; I må gerne besvare samme spørgsmål 😊

Vi har TV boksen til kabel TV nettet og med HDM til fjernsynet. 

Udfaldet består af sort skærm og pixeleringer.

Det sker kun på DR 1.

TV 2’s kanaler, TV 3 og diverse streaming kanaler vises perfekt. 

 

Omdømme 6
Badge +8

@Evy og Flemming Thrimar 

Og I har “kun” det ene fjernsyn i husstanden med boksen tilsluttet? 

Ja, vi har kun det ene fjernsyn

Omdømme 6
Badge +8

Jeg sender jer lige en privatbesked, så vi kan få kigget på det 😊

Badge

Jeg har også kun 1 fjernsyn i min husstand med boksen koblet på. 
 

Min boks er også forbundet med et HDMI stik til fjernsynet og et antenne stik sat i. 
 

Når det er allerværst så bliver der sort skærm i en periode inden forbindelsen kommer igen og ellers så står det og hakker hvor lyd eller billede fryser.

 

Hos mig er det både DR og TV3 men alle  andre kanaler fungere helt fint.

Badge

Jeg ser aldrig DR eller TV3, men som første spørger nævner se det direkte på TVet med Yousee appen…

Men hvad TVs haves?

Når man gerne vil se sport Live så er det ikke særlig fedt at se de kanaler via Yousee app’en og når man har en boks, så forventer man også at man kan se det via den. 

Jeg har et Samsung TV

Omdømme 7
Badge +9

Der er en App til det, såfremt det ikke er for gammelt. Skal være årgang 2019 eller nyere med Tizen.

Omdømme 7
Badge +9

TV3 sender ikke Live sport, kan du bruge din app på TVet ser jeg ingen fordel ved at bruge boksen på de få kanaler hvor det ikke virker…

Badge

TV3 sender ikke Live sport, kan du bruge din app på TVet ser jeg ingen fordel ved at bruge boksen på de få kanaler hvor det ikke virker…

Men det gør DR 😊

Jeg har brugt App’en indtil nu når jeg har skulle se noget på de 2 kanaler men det er irriterende at skulle skifte mellem boks og app hver gang man gerne vil se noget.

Jeg har jo boksen fordi jeg netop gerne vil se al mit TV på den, så derfor forventer jeg også at den virker.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Mqvist 

Det skal naturligvis også virke! 😊

Der kan være flere forskellige årsager til problemet - inden vi får det fejlmeldt, har jeg lige et par spørgsmål mere. 

-- Hvor gammelt er dit antennekabel? 
-- Bruger du det HDMI-kabel du fik sammen med boksen? 
-- Har du prøvet at tage HDMI-kablet helt ud af både TV-og boks, og såtte det i igen? 

Du kan evt. sende mig svarene i en privatbesked - så kan jeg henvise dig direkte derfra. 

Omdømme 7
Badge +9

HUSK: Fjern IKKE HDMI kablet med enhederne tændt, det kan ødelægge portene.

Disse (krypterede) kanaler deler frekvens: DR1, DR2, DR Ramasjang, TV3, See, Folketinget

Hvis det skyldes støj i antennekablet (mit første gæt), så vil alle seks være ramt.

Badge

Disse (krypterede) kanaler deler frekvens: DR1, DR2, DR Ramasjang, TV3, See, Folketinget

Hvis det skyldes støj i antennekablet (mit første gæt), så vil alle seks være ramt.

Hmmm jeg ser ikke de andre kanaler så jeg ved ikke om de også er ramt - men hvis de er, skal jeg så have nyt antenne kabel ?

Badge

Disse (krypterede) kanaler deler frekvens: DR1, DR2, DR Ramasjang, TV3, See, Folketinget

Hvis det skyldes støj i antennekablet (mit første gæt), så vil alle seks være ramt.

Nu har jeg tjekket alle de andre kanaler du skrev og de er alle ramt af samme problem 😳🤷🏻‍♀️

Det er sandsynligvis antennekablet, eller mest sandsynligt de stik, der sidder på antennekablet, der ikke afskærmer  nok mod indstråling, Så kan det hjælpe at udskifte stikkene med HF-tætte stik. Eller kablet er beskadiget eller af for ringe kvalitet.

Støjen behøver ikke nødvendigvis at opstå i det kabel, som sidder i boksen. Hvis den samlede antenneinstallation består af flere kabelsamlinger, vægdåser, forstærker, etc., så kan det svage led være flere steder.

Det hænder også, at støjen ligger uden for hjemmet (dog knap så ofte).

Badge

Det er sandsynligvis antennekablet, eller mest sandsynligt de stik, der sidder på antennekablet, der ikke afskærmer  nok mod indstråling, Så kan det hjælpe at udskifte stikkene med HF-tætte stik. Eller kablet er beskadiget eller af for ringe kvalitet.

Jeg har skiftet antenne kabel og det hjalp kortvarigt troede jeg - men der er stadig problemer. 
Hvad er HF tætte stik og hvor får man sådan et henne ? 
 

Badge

Støjen behøver ikke nødvendigvis at opstå i det kabel, som sidder i boksen. Hvis den samlede antenneinstallation består af flere kabelsamlinger, vægdåser, forstærker, etc., så kan det svage led være flere steder.

Det hænder også, at støjen ligger uden for hjemmet (dog knap så ofte).

Hvad gør man så ved det ? 
Jeg bor til leje i et boligselskab 

 

Omdømme 7
Badge +9

Hvis støjen skulle vise sig at være udefra kommende, så skal det findes ud af hvor den kommer fra, det er helt ligegyldigt om man bor det ene eller det andet sted, eje eller leje.

Det er sandsynligvis antennekablet, eller mest sandsynligt de stik, der sidder på antennekablet, der ikke afskærmer  nok mod indstråling, Så kan det hjælpe at udskifte stikkene med HF-tætte stik. Eller kablet er beskadiget eller af for ringe kvalitet.

Jeg har skiftet antenne kabel og det hjalp kortvarigt troede jeg - men der er stadig problemer. 
Hvad er HF tætte stik og hvor får man sådan et henne ? 
 

Et HF-tæt stik er et stik, der er fuldt afskærmet uden huller eller afbrydelser i afskærmningen. Eksempler på stik, både afskærmede og ikke afskærmede kan f.eks. ses her:

https://www.avxperten.dk/antennestik/

Hvis der er skiftet antennekabel og det nye kabel er YouSee Ready, og der stadig er problemer, hjælper det næppe at udskifte stikkene, der nok er HF-tætte i kabler, som er YouSee Ready. Er fejlen fejlmeldt til YouSee?

Besvar