Spørgsmål

pixelering på tv nummer 2


Badge

Vi oplever pixelering på vores Tv nummer 2 af mærket LG. Det er specielt på Viasat og YouSee egne kanaler.

 

Er det et område problem?

 

mvh Bo


7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvordan er signalet fordelt mellem de 2 TVer.?

Badge

Jeg har præcis det samme problem. Har haft en  Yousee tekniker på besøg som kunne se der var pixeleringer. Han havde en laptop med (til hvad?) og sagde : “ ja, det gider man ikke se på”. Han målte ikke signalet gennem stikdåsen eller Yousee’s installationer i kælderen. Han pakkede sin laptop sammen og sagde der ville blive sat overvågning på signalet. 1 time efter modtager jeg en sms om at fejlen nu var rettet. Jeg kontaktede Yousee og sagde det ikke var tilfældet og hvorfor de sender en sms når fejlen ikke er rettet. Det kunne de ikke svare på , men han ville lige ringe til teknikerne. De sagde at sagen stadig var i gang…...en rodebutik. 

Jeg modtager en besked fra Yousee om mandagen, om at de beklager hvis jeg har haft en dårlig oplevelse med teknikeren, men at teknikeren har konstateret at fejlen er på  mit TV og de ikke kunne foretage sig mere.

Jeg købte et nyt TV til 10.000 kroner  (Sony A80K Oled - 2022 model)  Det andet TV er kun 16 måneder gammel, et XR55x90j 

Satte det op med kort og det så rigtigt godt ud og ingen problemer. Næste dag tænder jeg for TV og pixeleringer er tilbage. Kun  på Bland Selv kanaler. .Kanaler uden for Bland Selv er der ingen problemer med. 

Det ville være helt utroligt at 2 TV har det samme problem med Bland Selv. Yousee har et problem med Bland Selv.  Især når man bruger kort. Men Yousee vil ikke indrømme det. 

Havde det været fejl på begge TV ville der være pixeleringer på ALLE kanaler. Også streaming og Yousee Play. Men det er ikke tilfældet.

Det er helt utroligt at Yousee ikke anerkender der er et problem som de må løse, og ikke bare lægge ansvaret over på kundens TV. 

 

Badge

Her er mine Bland selv kanaler

Signal kvalitet og styrke i Bland Selv

 

Signal kvalitet og styrke i Bland Selv

3+                 Kvalitet 100/100 Styrke 48

3 Max                        100/100            48

3 Puls                      100/100            58

3Sport                     100/100            48

TV2 Sport               100/100            56

TV2 Sport X            100/100            48

V Ultra HD              100/100            48

Britt                        100/100            60

Earth                      100/100            60

World                     100/100            64

CNN                      100/100            52

TV2 Fri                  100/100            60

TV 2 News            100/100            66

CM Hits                 100/100            48

CM First                100/100            48

CM Star                100/100            48

CMSeries               100/100            48

VSeries                 100/100            68

VPremier                100/100           70

V action                100/100            68

Vhits                     100/100            68

Sky 1                    100/100            52

Sky 2                    100/100            52 

 

                                                 

 

 

 

 

 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Kvaliteten kan ikke være bedre, styrken på de kanaler der er problemer med er også god nok. det der så kan være problemet er indstråling et sted fra, enten internt eller udefra kommende, er kabler OK, hvilke stik og fordeler bruges.?

Badge

Den tekniker der var her sagde det så fint ud med mine installationer.  Jeg bruger et 4 dobbelt afskærmet antenestik der er Yousee godkendt. Jeg bruger den samme fordeler  (med F-connector) som du har postet et andet sted her i forummet.

Via en kollega på arbejdet har jeg kontaktet en antennemontør som har monteret installationer i  mange år. Han ringer til mig mandag og aftlaler en tid så han kan gennemgå min signalmodtager (Yousee’s antennestik og forbindelse og måle på signalet om der er indstråling et sted. Det lyder godt med signalet. Troede bare der var grund til at signal diagrammet er rødt/gult/grønt (rødt er dårligt  - gult er middel og grønt er perfekt. Så 48 ligger ret tæt på det røde felt - og det er godt nok? 

Omdømme 7
Badge +9

Når du se på BER fejl er der så nogen, hvis det er på 0, så kan det ikke være bedre.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @emsir 

Jeg beklager, at du har problemer med signalet, og at du ikke føler dig godt hjulpet😕

Opdatér endelig tråden her når løsningen er fundet - der må næsten være noget periodisk støj/indstråling. Men hvordan og hvor denne rammer - det er så et godt spørgsmål.

Vi lader tråden stå uløst for nu og ser frem til en opdatering. 

Besvar