Vi oplever pixelering på vores Tv nummer 2 af mærket LG. Det er specielt på Viasat og YouSee egne kanaler.
Er det et område problem?
mvh Bo
Vi oplever pixelering på vores Tv nummer 2 af mærket LG. Det er specielt på Viasat og YouSee egne kanaler.
Er det et område problem?
mvh Bo
Jeg har præcis det samme problem. Har haft en Yousee tekniker på besøg som kunne se der var pixeleringer. Han havde en laptop med (til hvad?) og sagde : “ ja, det gider man ikke se på”. Han målte ikke signalet gennem stikdåsen eller Yousee’s installationer i kælderen. Han pakkede sin laptop sammen og sagde der ville blive sat overvågning på signalet. 1 time efter modtager jeg en sms om at fejlen nu var rettet. Jeg kontaktede Yousee og sagde det ikke var tilfældet og hvorfor de sender en sms når fejlen ikke er rettet. Det kunne de ikke svare på , men han ville lige ringe til teknikerne. De sagde at sagen stadig var i gang…...en rodebutik.
Jeg modtager en besked fra Yousee om mandagen, om at de beklager hvis jeg har haft en dårlig oplevelse med teknikeren, men at teknikeren har konstateret at fejlen er på mit TV og de ikke kunne foretage sig mere.
Jeg købte et nyt TV til 10.000 kroner (Sony A80K Oled - 2022 model) Det andet TV er kun 16 måneder gammel, et XR55x90j
Satte det op med kort og det så rigtigt godt ud og ingen problemer. Næste dag tænder jeg for TV og pixeleringer er tilbage. Kun på Bland Selv kanaler. .Kanaler uden for Bland Selv er der ingen problemer med.
Det ville være helt utroligt at 2 TV har det samme problem med Bland Selv. Yousee har et problem med Bland Selv. Især når man bruger kort. Men Yousee vil ikke indrømme det.
Havde det været fejl på begge TV ville der være pixeleringer på ALLE kanaler. Også streaming og Yousee Play. Men det er ikke tilfældet.
Det er helt utroligt at Yousee ikke anerkender der er et problem som de må løse, og ikke bare lægge ansvaret over på kundens TV.
Her er mine Bland selv kanaler
Signal kvalitet og styrke i Bland Selv
Signal kvalitet og styrke i Bland Selv
3+ Kvalitet 100/100 Styrke 48
3 Max 100/100 48
3 Puls 100/100 58
3Sport 100/100 48
TV2 Sport 100/100 56
TV2 Sport X 100/100 48
V Ultra HD 100/100 48
Britt 100/100 60
Earth 100/100 60
World 100/100 64
CNN 100/100 52
TV2 Fri 100/100 60
TV 2 News 100/100 66
CM Hits 100/100 48
CM First 100/100 48
CM Star 100/100 48
CMSeries 100/100 48
VSeries 100/100 68
VPremier 100/100 70
V action 100/100 68
Vhits 100/100 68
Sky 1 100/100 52
Sky 2 100/100 52
Kvaliteten kan ikke være bedre, styrken på de kanaler der er problemer med er også god nok. det der så kan være problemet er indstråling et sted fra, enten internt eller udefra kommende, er kabler OK, hvilke stik og fordeler bruges.?
Den tekniker der var her sagde det så fint ud med mine installationer. Jeg bruger et 4 dobbelt afskærmet antenestik der er Yousee godkendt. Jeg bruger den samme fordeler (med F-connector) som du har postet et andet sted her i forummet.
Via en kollega på arbejdet har jeg kontaktet en antennemontør som har monteret installationer i mange år. Han ringer til mig mandag og aftlaler en tid så han kan gennemgå min signalmodtager (Yousee’s antennestik og forbindelse og måle på signalet om der er indstråling et sted. Det lyder godt med signalet. Troede bare der var grund til at signal diagrammet er rødt/gult/grønt (rødt er dårligt - gult er middel og grønt er perfekt. Så 48 ligger ret tæt på det røde felt - og det er godt nok?
Hej
Jeg beklager, at du har problemer med signalet, og at du ikke føler dig godt hjulpet😕
Opdatér endelig tråden her når løsningen er fundet - der må næsten være noget periodisk støj/indstråling. Men hvordan og hvor denne rammer - det er så et godt spørgsmål.
Vi lader tråden stå uløst for nu og ser frem til en opdatering.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.