Spørgsmål

Phillips Screeneo projector virker ikke med Humax YS5000 ?!


Badge

Hej,

Kan det passe at man ikke kan bruge visse tv/projectorer med den nye Humax YS 5000 TV-boks?

Har både nye og gamle TV apparater i huset som virker fint, men det duer ikke med en Phillips Screeneo projector. Hvorfor mon?….Har skiftet rundt med tre forskellige andre nye YS 5000 TV-bokse i huset og byttet kabler rundt, prøvet med trådløs og kabel...dutter bare ikke!…..den gamle harddisc recorder/box kørte fint med Phillips Screeneo (og man kan vel ikke skifte tilbage?)?! 


9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Et bud vil være at din projektor ikke er HDCP kompatibel, og derved ikke kan “Handshake” så kan der ikke forbindes.

Badge

Et bud vil være at din projektor ikke er HDCP kompatibel, og derved ikke kan “Handshake” så kan der ikke forbindes.

Øv da…...kan det være rigtigt at en boks update kan gøre at man skal til at skifte ‘TV’, skisme da

træls når man ikke engang kan fravælge de nye bokse.

 

Kan man mon sætte noget imellem så som denne her så man kan fortsætte med sin projector?! 

https://www.av-cables.dk/hdmi-switch/hdmi-switch-v2-0-uhd-4k-hdcp-2-2-3-vejs.html?utm_source=google&utm_medium=organicshopping&utm_campaign=googleshoppingorganic&gclid=CjwKCAjw04yjBhApEiwAJcvNodOpAfEruk-dbqNbM-2b-GXIxOHb6775HPwDf7-x934yggd_e4sZDBoCl6sQAvD_BwE

 

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det er HDCP der er årsagen, så nej. Er der prøvet med en anden enhed, som f.eks en DVD/BD afspiller eller andet med HDMI, PC.?

Badge

Hvis det er HDCP der er årsagen, så nej. Er der prøvet med en anden enhed, som f.eks en DVD/BD afspiller eller andet med HDMI, PC.?

Jeg har brugt denne projector i flere år sammen med den gamle TV-boks uden problemer, det er først efter skifte til den nye boks problemet kommer

 

Har lige pt. koblet et gammelt fladskærms tv til som erstatning her i stuen og det virker fint

 

Omdømme 7
Badge +9

Der er sket meget med hensyn til rettigheds beskyttelse  siden Cisco boksene så dagens lys. Er der som skrevet prøvet med anden enhed på Projectoren.

Badge

Der er sket meget med hensyn til rettigheds beskyttelse  siden Cisco boksene så dagens lys. Er der som skrevet prøvet med anden enhed på Projectoren.

Ok…...projectoren kørte på Cisco box samme dag som der blev skiftet til Humax, men jeg kan da prøve en anden enhed (PC?) hvis du tænker at projectoren kan være defekt?!

Badge

Så er der prøvet med PC/HDMI og det virker fint, så det må være Humax/Screeneo projector der ikke kan sammen…..træls, så gammel er den da heller ikke synes jeg?!

….kan der fåes en adaptor jeg kan sætte imellem, øv hvis jeg skal ud og købe nyt TV fordi jeg har fået en boks jeg ikke har bedt om….eller kan jeg fortsat bruge den gamle Cisco boks bare i stuen, det virker/virkede jo ok?

Har googlet lidt og kan læse at nogle HDMI-splittere (ikke alle dog) ignorerer HDCP signalet….måske man skulle købe sådan en fætter, måske oprette en tråd mht. om andre har erfaringer deraf bare så man ikke starter med at købe en der ikke dur?!

 

Omdømme 7
Badge +9

Cisco boksen er lukket, den er udgået, og er den ikke ikke endnu, så bliver den lukket, og kan aldrig åbnes igen.

Der er naturligvis ingen problemer med at bruge Humax boksen på et TV, det er jo det den er til.

Badge

Cisco boksen er lukket, den er udgået, og er den ikke ikke endnu, så bliver den lukket, og kan aldrig åbnes igen.

Der er naturligvis ingen problemer med at bruge Humax boksen på et TV, det er jo det den er til.

Ok, har googlet lidt og kan læse at nogle HDMI-splittere (ikke alle dog) ignorerer HDCP signalet….måske man skulle købe sådan en fætter, måske oprette en tråd mht. om andre har erfaringer deraf bare så man ikke starter med at købe en der ikke dur?!

Besvar