Svar

Optagelse mangler de sidste 5-10minutter.


Badge

Har de sidste par dage været ude for at de sidste minutter mangler i en optagelse. 

Der er ingen mulighed for at sætte boksen en Ys5000 til at optage ekstra efter udsendelsen slutter.

Det man kan gøre er at optage udsendelsen der sendes efter så kan det man mangler ses der. 

Men er der nogen der kender andre løsninger. 

Det er ikke fordi udsendelserne var forsinkede. 

 

icon

Bedste svar af Louise 30 November 2022, 10:16

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er EPG styret så optagelse starter til den tid den er sat til, og stopper til den tid den er sat til at slutte, så der kan som du skriver optage den efterfølgende udsendelse.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @LisSolr_d 

Som Radiomanden skriver, så er optagelsernes varighed styret af EPG’en - dvs. hvis eksempelvis en live-udsendelse går over tid, så vil det sidste af udsendelse mangle. Her kan man, som du også selv skriver, optage den efterfølgende udsendelse, og på den måde sikre at man får det hele med. Det er dog naturligvis en irriterende løsning, som ikke bør være nødvendig. 

Nu skriver du at der ikke har været tale om forsinkelse i udsendelserne, og så bør det naturligvis ikke ske. Hvis problemet fortsætter, skal vi helt sikkert have kigget nærmere på det - og du er i så fald velkommen til at vende tilbage i tråden her. 

YouSee, problemet fortsætter. Det er virkelig irriterende. Det er selvfølgelig muligt at optage den følgende udsendelse, selv om det er en absurd løsning. Men ved serieoptagelser kan man ikke bare sætte den til også at optage den følgende udsendelse. 

I bliver nødt til at løse det!

Omdømme 2
Badge +3

Hej @Bruger166 

 

Det er selvfølgelig ikke optimalt, at slutningen mangler på dine optagelser. 

Er det en bestemt udsendelse, du oplever det på nu her? Så vil jeg nemlig meget gerne sørge for, at få meldt det videre. 

 

På nogle af vores Tv-bokse kan man sætte boksen til at optage 5 minutter før udsendelsen start, og slutte 10 minutter efter udsendelsens slutning.

På de fleste kanaler, kan udsendelsen også findes i vores Tv-arkiv, så man kan få slutningen med dér. 


Vi forsøger så vidt muligt at synkronisere EPG og reelle sendetider, men der kan desværre være smuttere en gang i mellem.

 

 

Hej @Bruger166 

 

Det er selvfølgelig ikke optimalt, at slutningen mangler på dine optagelser. 

Er det en bestemt udsendelse, du oplever det på nu her? Så vil jeg nemlig meget gerne sørge for, at få meldt det videre. 

 

På nogle af vores Tv-bokse kan man sætte boksen til at optage 5 minutter før udsendelsen start, og slutte 10 minutter efter udsendelsens slutning.

På de fleste kanaler, kan udsendelsen også findes i vores Tv-arkiv, så man kan få slutningen med dér. 


Vi forsøger så vidt muligt at synkronisere EPG og reelle sendetider, men der kan desværre være smuttere en gang i mellem.

 

 

Oftest er det i slutningen af optagelserne at noget mangler. Kan YouSee ikke få lavet en ændring i softwaren, så i stedet for at optagelse slutter på tidspunktet i henhold til EPG, så slutter den på tidspunktet i henhold til EPG + 10 minutter, fast for alle optagelser?

Det vil ikke hjælpe altid, men mange optagelser mangler lige et par minutter i afslutningen.

Omdømme 2
Badge +3

Hej @MS-ERIK 

Der er desværre nogle tekniske begrænsninger, når der er tale om en løsning med optagelser i skyen, og ikke en reel harddisk, ift. at lave sådan et fix.

Men vi er naturligvis opmærksomme på denne problemstilling - jeg har desværre bare ikke lige en løsning nu og her. 

 

 

Det er sket tre gange på to forskellige kanaler. Den foregående udsendelse har i alle tilfælde været forsinket pga. sport. Min boks optager indtil ca. 10 minutter efter programmets sluttidspunkt, men det bør være 20 minutter i stedet. Man kan desværre ikke selv indstille sluttidspunktet på min boks.

Jeg vælger fremover at se programmet i arkiv i stedet.

 

Besvar