Svar

Opdatering af firmware til TV boks

Badge

Har det samme problem som “vinkender”

Efter at have slukket TV via TV boksens fjernbetjening er alt i orden “rød diode lyser”.

Næste morgen er TV boksen så af sig selv “vågnet op til dåd”, lys i den grønne diode.

Men TV kan ikke tændes vi TV boks fjernbetjeningen. Der er overhovedet ingen reaktion.

Først når TV boksens afbryder slukkes og tændes efter ca. 30 sec. virker alt igen!

Så det har ikke noget med hvilken TV man har, det er ene og alene en “Firmware fejl fra YouSee”!

icon

Bedste svar af poulmathiasen 15 February 2024, 10:25

Se original

24 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Når Humax’en og TVet kan “tale” sammen via CEC, så vil den tænde/slukke TVet når den tændes/slukkes

Omdømme 7
Badge +9

Den grønne net lampe tænder mest om natten, fordi YS er begyndt at overvåge boksene….

Omdømme 7
Badge +9

Men Radiomanden, det virker jo ikke når boksen ikke kan tændes…

Jeg bruger ikke det CEC da der er bøvl med de bokse efter de Opdateringer, og jeg alligevel må bruge TVet fjernbetjening før det starter ret op.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @poulmathiasen 

Det kan have betydning hvilket tv man har, da fejlen ikke opstår for alle - men formentlig kun på visse modeller. Der er tale om en generel fejl, men fejlretning bliver kompliceret af, at ikke alle er ramt. Jo flere henvendelser vi får, jo flere tegn er der dog på at det primært gælder Samsung modeller fra 2023. Er det sådan et du har? 

For nogle hjælper det at gå i Menu → Indstillinger → Skærm og slå HDMI CEC fra, så det må du gerne forsøge. 

Hvis det ikke hjælper at slå HDMI CEC fra hos dig, så kan vi oprette en fejlmelding på det, så du bliver tilknyttet den generelle fejl der ligger i systemet. Det betyder, at du vil modtage en SMS når fejlen er rettet. 

​​​​​Hvis du ønsker det, kan du blot vende tilbage her. 

Omdømme 7
Badge +9

På mit Samsung TV og 4000 boks hvor CEC er slået fra, kan man godt tænde boksen med TV fjernbetjeningen, man tænder TVet, vælge Kilde i menuen og vælger igen det HDMI stik boksen er tilsluttet, så tænder den.

Har nøjagtig samme problem som poulmathiasen, men kan tilføje at når jeg fjerne HDMI kablet fra boksen tænder den grønne lampe ikke, men boksen står stadig med grøn prik og rød lampe som forventet. Mit TV er også et helt nyt Samsung, så mon ikke det er et signal fra TV der giver problemet.

Jeg har også opdateret Humac boksen igår og det er ikke en succes. Først stod den og ventede på opdateringen i snart en time . Nu mister boksen internettet hele tiden og jeg kan ikke bruge mit arkiv det lakker hele tiden eller internettet forsvinder. Mit TV er et LG C9 og det har ikke været et problem før denne ikke fungerende opdatering igår. Det kan ikke passe at YouSee kalder det et TV problem . Det er softwaren der ikke er gennembearbejdet . Det er virkeligt irriterende. 

Omdømme 5
Badge +8

Har nøjagtig samme problem som poulmathiasen, men kan tilføje at når jeg fjerne HDMI kablet fra boksen tænder den grønne lampe ikke, men boksen står stadig med grøn prik og rød lampe som forventet. Mit TV er også et helt nyt Samsung, så mon ikke det er et signal fra TV der giver problemet.

Hvis det er et Samsung fra 2023, som det lyder som om, så er vi hvert fald bekendt med at nogle oplever problemer med disse modeller. 

Jeg har sendt dig en privatbesked, som du gerne må kigge på 😊

Omdømme 5
Badge +8

Jeg har også opdateret Humac boksen igår og det er ikke en succes. Først stod den og ventede på opdateringen i snart en time . Nu mister boksen internettet hele tiden og jeg kan ikke bruge mit arkiv det lakker hele tiden eller internettet forsvinder. Mit TV er et LG C9 og det har ikke været et problem før denne ikke fungerende opdatering igår. Det kan ikke passe at YouSee kalder det et TV problem . Det er softwaren der ikke er gennembearbejdet . Det er virkeligt irriterende. 

Det du beskriver her, har ikke så meget med den fejl der nævnes i tråden at gøre - det er et andet problem, som umiddelbart ikke har noget med TV’et at gøre, da det er boksen der mister internetforbindelsen. 

Kører du trådløst eller med kabel på boksen? Og har du internet fra os også? 

Undskyld Louise, jeg kan have misforstået tråden, men Ja jeg har internet hos jer og streamer trådløst. Men TV boksen tænder og slukker nu selvom den er slukket. Tænd sluk knappen lyser rød med grøn internet lysdiode. Så bliver tænd sluk knappen grøn og internetdioden går i rød. Jeg har tjekket internetforbindelsen og når jeg tjekker den under indstillinger siger den at den er forbundet, men når jeg skal streame noget eller se noget i min side så sker der intet og jeg afventer 5 minutter så viser den mit indhold der er optaget. Når jeg så trykker på afspil knappen på optagelsen så går der flere minutter inden den begynder afspilning som så hakker og lakker helt vildt så jeg ikke kan se indholdet tilfredstillende. Problemet er sket efter opdateringen som jeg fik opdateret efter store udfordringer i Søndags. Når jeg streamer direkte på mit tv via de installerede apps kører det upåklageligt også via Yousee Play, men boksen kan intet, så frustrationen er simpelthen for stor og tålmodigheden ligeså. Jeg vil være meget ked af at gendanne fabriksindstillingerne for så mister jeg mine optagelser. Håber der er en tekniker der kan finde den bug eller flere bugs der giver denne udfordring.

Omdømme 7
Badge +9

Der mistes naturligvis ikke “optagelser”, ved en gendannelse, da der som sådan ikke er nogen, udsendelserne jo er reserveret i skyen.

Badge

Det har ikke hjulpet at koble HDMI-CEC fra. Fejlener der stadig.

Men nu er Boksen pludselig midt i udsendelser begyndt at lukke ned og starte forfra.

Mit TV er Samsung fra 2023.

Når HDMI-CEC er slået fra skal jeg foruden at tænde boksen også bruge TV’ets fjernbetjening.

Foruden dette er boksen ikke særlig stabil på WI-Fi. Den falder ud under udsendelser og meddeler der ikke er forbindelse til internettet.

Og det er ikke min WI-FI forbindelse der er ustabil. Der er ikke engang 1 mtr. til WI-Fi Range Extenderen.

Al anden elektronik der er koblet på Wi-Fi Range Extenderen er der ikke udfald på.

Louise du må godt opretten en fejlmelding på det.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @sofad 

Ifht. at den tænder og slukker, så prøv gerne at slå HDMI CEC fra. Det gør du under Menu → Indstillinger → Skærm 

Du mister som Radiomanden skriver ikke optagelser, da de ligger i skyen - men det er heller ikke sikkert at det vil gøre en forskel. 

Du må meget gerne svare på om du kører trådløst eller med kabel, samt om du har internet fra os 😊

Hej Louise, HDMI CEC er slået fra, det gør ingen forskel. Jeg slog det fra som det første. Fjernbetjeningen fra boksen overtog fjernsynets styring som ikke var tilfældet før opdateringen. SÅ det er i Opdateringen der er en eller flere bugs.

Omdømme 5
Badge +8

Hej Louise, HDMI CEC er slået fra, det gør ingen forskel. Jeg slog det fra som det første. Fjernbetjeningen fra boksen overtog fjernsynets styring som ikke var tilfældet før opdateringen. SÅ det er i Opdateringen der er en eller flere bugs.

Ja, det er slået til som standard i den nye opdatering. Det er som sådan ikke bug. 

Jeg skal dog lige være sikker på at jeg forstår problemstillingen - er det at boksen ikke kan tænde efter den har været i standby? Eller at den spontant tænder og slukker mens du benytter den? 

Omdømme 5
Badge +8

Det har ikke hjulpet at koble HDMI-CEC fra. Fejlener der stadig.

Men nu er Boksen pludselig midt i udsendelser begyndt at lukke ned og starte forfra.

Mit TV er Samsung fra 2023.

Når HDMI-CEC er slået fra skal jeg foruden at tænde boksen også bruge TV’ets fjernbetjening.

Foruden dette er boksen ikke særlig stabil på WI-Fi. Den falder ud under udsendelser og meddeler der ikke er forbindelse til internettet.

Og det er ikke min WI-FI forbindelse der er ustabil. Der er ikke engang 1 mtr. til WI-Fi Range Extenderen.

Al anden elektronik der er koblet på Wi-Fi Range Extenderen er der ikke udfald på.

Louise du må godt opretten en fejlmelding på det.

I så fald, er du ramt af den generelle fejl, og jeg sender dig derfor en privatbesked så vi kan få det fejlmeldt så du kan få besked når fejlen er rettet. Det sker som sagt som udgangspunkt kun på Samsung modeller fra 2023, så det er altså et eller andet i samarbejdet mellem boksen og lige de her modeller, at der er et problem. 

Det er korrekt, at du skal bruge TV’ets fjernbetjening når CEC er slået fra. Du kan blot slå det til igen nu hvis du ikke allerede har gjort det, nu hvor det ikke gjorde en forskel at slå det fra. 

Ifht. det trådløse signal på boksen, så kunne det faktisk være interessant at se om det samme sker med kabel - nu hvor boksen står så tæt på, har du så mulighed for at kable som en test, og se om det samme sker? Jeg siger ikke at fejlen ikke ligger i boksen - vi er dog stadig nødt til at vide om det er internettet generelt på boksen eller om det “kun” er det trådløse der skaber problemer. 

Hej Louise,

Den lukker ned og lakker som blandt andet @poulmathiasen skriver , ingen andre devices koblet på netværket er ustabile. Som jeg tidligere skrev:

Tænd sluk knappen lyser rød med grøn internet lysdiode. Så bliver tænd sluk knappen grøn og internetdioden går i rød. Jeg har tjekket internetforbindelsen og når jeg tjekker den under indstillinger siger den at den er forbundet, men når jeg skal streame noget eller se noget i min side så sker der intet og jeg afventer 5 minutter så viser den mit indhold der er optaget. Når jeg så trykker på afspil knappen på optagelsen så går der flere minutter inden den begynder afspilning som så hakker og lakker helt vildt så jeg ikke kan se indholdet tilfredstillende. Problemet er sket efter opdateringen som jeg fik opdateret efter store udfordringer i Søndags. Når jeg streamer direkte på mit tv via de installerede apps kører det upåklageligt også via Yousee Play, men boksen kan intet, så frustrationen er simpelthen for stor og tålmodigheden ligeså. Jeg vil være meget ked af at gendanne fabriksindstillingerne for så mister jeg mine optagelser. Håber der er en tekniker der kan finde den bug eller flere bugs der giver denne udfordring. Så jeg kan ikke bruge boksen som den er nu.

Omdømme 7
Badge +9

Der mistes jo ikke “optagelser” da de ikke er fysisk på Humax 2000 og 5000, da de ligger på en server.

Det er også oplyst til dig tidligere i denne tråd.

Nej Undskyld radiomanden, jeg kopierede mit tidligere svar. Jeg læste bare gendannelses instruktionen på Yousee’s hjemmeside. og der stod at alt optaget ville gå bort.

Omdømme 7
Badge +9

Det gælder kun for den for længst udgåede Humax 2000 da der var HDD i den.

Hej Louise, jeg har nu gendannet boksen, men det er stadig et problem med min side og optagede programmer . Så står der stadig at der ingen internet er men når jeg tjekker indstillingen så er den forbundet. Så der er altså stadig noget galt Med denne opdatering . Nu kan jeg se TV men lyden falder ud ind imellem . Så der må være noget galt når nu det virkede indtil opdateringen blev implementeret på boksen.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @sofad 

Er det på tv-kanalerne eller optagelser du oplever lydproblemer. Vi er bekendte med at lyden kan forsvinde ved zapning på denne software desværre. Det kan midlertidigt hjælpe at skifte lidt frem og tilbage. Så ja, der er desværre nogle uhensigmæssigheder i forhold til den nye opdatering og det arbejder vi på at adressere hurtigst muligt. 

Det der med at internetlampen skifter er noget med strømindstillingerne. Der arbejder vi på at rette en fejl der gør, at den pt. ikke kan sættes i høj strømsparetilstand.

Badge

Hej Louise

Jeg har siden i går kørt på fast internet forbindelse til Boksen.

Den har ikke lavet fejl i denne periode.

Da fejlen på Wi-Fi normalt kommer flere gange om dagen kunne det se ud til af fejlen liggere i boksen 

Hej Kasper,

Som du skriver er det især zapping der driller, men også på de optagede programmer hvis man spoler lidt forsvinder lyden. Så skal jeg spole lidt frem og tilbage inden det kommer igen. tak for opdatering. lad os se om det ikke når i mål.

Besvar