Ønsker til den nye boks.



Vis første besked

260 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +1
Jeg kan se på facebook, at der er rigtig mange der savner radio på den nye boks, og jeg kunne egentligt oggå god bruge den, husk nu, at folk normalt ikke kan slå TV´et til efter de har fået boksen.

Og meget gerne så man kunne sætte boksen til at optage her og nu på radioen

Omdømme 7
Badge +1
mich skrev:
Jeg kan se på facebook, at der er rigtig mange der savner radio på den nye boks, og jeg kunne egentligt oggå god bruge den, husk nu, at folk normalt ikke kan slå TV´et til efter de har fået boksen.

Og meget gerne så man kunne sætte boksen til at optage her og nu på radioen

Jeg kan så også se på facebook:

"Radio er desværre heller ikke en mulighed på nuværende tidspunkt, men vi har på nuværende tidspunkt ikke nogen konkrete planer om hvornår dette bliver tilgængeligt på boksen."

Men derfor kan vi jo godt sætt det på ønskelisten

Omdømme 7
Badge +9
 En god ting at få på er CEC styring, der er brugere der gerne ser den funktion, da Remoten til boxen jo godt kan tænde/slukke for TVet, men ikke skifte Input, og da ikke alle TVer husker det Input som blev brugt sidst, skal der bruges TV Remoten for at skifte Input.

Omdømme 6
Badge +1
Radiomanden skrev:
 En god ting at få på er CEC styring, der er brugere der gerne ser den funktion, da Remoten til boxen jo godt kan tænde/slukke for TVet, men ikke skifte Input, og da ikke alle TVer husker det Input som blev brugt sidst, skal der bruges TV Remoten for at skifte Input.

Kn du ikke forklare nærmere hvad CEC styring er for noget. Det er ukendt for mig.

Omdømme 7
Badge +9
HDMI CEC. Consumer Electronic Control. Så kender du det sikkert, det er i BD afspillere, Samsung BD Recordere, Panasonic Recordere og andet udstyr, bare sjældent eller aldrig i udbydernes boxe. Så de kan ikke tænde TVet eller skifte Input, som det før nævnte udstyr kan.

Omdømme 6
Badge +1
Radiomanden skrev:
HDMI CEC. Consumer Electronic Control. Så kender du det sikkert, det er i BD afspillere, Samsung BD Recordere, Panasonic Recordere og andet udstyr, bare sjældent eller aldrig i udbydernes boxe. Så de kan ikke tænde TVet eller skifte Input, som det før nævnte udstyr kan.

Tak for svaret. Det vil sige, at hvis den nye boks får CEC-styring, så kan jeg fra dens fjernbetjening ikke blot tænde/slukke mit tv (det kan jeg allerede), men jeg kan også vælge den rigtige HDMI-indgang på tv'et? (Nu tænder mit tv altid på antenne-indgangen).

Omdømme 7
Badge +9
 Ja, det er jo netop et problem på de fleste TVer, at de ikke husker at det var et HDMI Input der blev brugt, og nu hvor det som YS siger at det er boxen man bruger og ikke Tuneren i TVet, så er det jo en mangel at der ikke skiftes til HDMI når boxen bruges, så skal man alligevel have fat i TV Remoten for at skifte Input, da også den funktion mangler på Remoten til boxen. Det løses med CEC, boxen tændes, som så tænder TVet, alt er klar til brug med tryk på en knap.

Det er i den forbindelse ikke videre gennemtænkt fra YS at den funktion mangler.

Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:
 Ja, det er jo netop et problem på de fleste TVer, at de ikke husker at det var et HDMI Input der blev brugt, og nu hvor det som YS siger at det er boxen man bruger og ikke Tuneren i TVet, så er det jo en mangel at der ikke skiftes til HDMI når boxen bruges, så skal man alligevel have fat i TV Remoten for at skifte Input, da også den funktion mangler på Remoten til boxen. Det løses med CEC, boxen tændes, som så tænder TVet, alt er klar til brug med tryk på en knap.

Det er i den forbindelse ikke videre gennemtænkt fra YS at den funktion mangler.

Jeg har ikke noget problem med mine fire TV. De husker altid, hvilken indgang, der blev brugt sidst.

Er dit problem ikke, at du "kun" bruger boksen i specielle funktioner og derfor oftest slukker, når det er TV indgangen, du har brugt?

Omdømme 7
Badge +9
 Nu var det ikke et eget ønske som sådan, mit TV husker sidste Input, så det kan der leves med, men det er bøvlet for dem der har TVer der ikke kan huske Input, CEC er jo til for at gøre det nemmere, der tændes for en enhed som så tænder alle andre ønskede enheder.

Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:
 Nu var det ikke et eget ønske som sådan, mit TV husker sidste Input, så det kan der leves med, men det er bøvlet for dem der har TVer der ikke kan huske Input, CEC er jo til for at gøre det nemmere, der tændes for en enhed som så tænder alle andre ønskede enheder.

Hvad så, hvis der også er et lydanlæg, der skal tændes samtidig? Jeg bruger en Logitech Harmony. Så virker det.

Omdømme 7
Badge +9
 Det kan naturligvis gøres med en Logitech eller tilsvarende Remote.

At tænde for dit SR er heller ikke noget problem med CEC, tænder jeg f.eks for BD afspilleren, så tænder både SR og TVet.

Omdømme 5
Badge +1
Det er super lækkert med mit Samsung tv og min F8500 recorder, jeg bruger kun den fjernbetjening der fulgte med recorderen. Jeg kan alt på tv'et og recoderen m. én fjernbetjening, det er ret fedt. Men enig, hvis man kan få mere tv funktionalitet i YS fjernbetjening, så ville uden tvivl det være fedt!

Et par ting til at starte med:

Valgfri undertekster. Jeg har ikke lyst til at blive tvunget til at have danske undertekster hvis jeg glimrende forstår sproget. Den kan man jo også have in mente til youseeplay...

Mulighed for fri optagelse. Altså indtaste start og slut tidspunkter så man ikke er begrænset af guiden. Det fungerer aldrig godt at optage efter hinanden følgende udsendelser, for at få det hele med af en sportsbegivenhed man har mistanke om kan gå over tid.

Støjniveau i forhold til den gamle boks må gerne reduceres gevaldigt. Jeg har faktisk slukket min boks helt, for den larmer så meget selv under stand by at det er umuligt at sove. Så jeg får faktisk ikke set så meget på mine yndlingskanaler mere (ekstra kanaler)

Mulighed for at have flere sorterbare favoritlister. Jeg har tidligere været vant til at have en "standard" liste, en filmkanalsliste, en sportskanals liste og en favoritkanals liste. Hurtig, nem og overskuelig navigation mellem kanaler, og godt overblik over udsendelser når guiden er knyttet til favoritlisterne.

Og jeg vil betragte det som en fjl at der ikke er antenne ud...

Omdømme 7
Badge +6
Så er der ny opdatering.

Omdømme 7
Badge +9
Hvad indeholder den.? 

At den ikke lagger i Spil.........
Nej, den indeholder ikke noget vi kan bruge til noget
minus TTV og meget mere
Mulighed for at se brugt og fri plads på hdd, samt både tid og plads-forbrug for hver optagelse

Omdømme 7
Badge +6
Den_kræsne skrev:
Mulighed for at se brugt og fri plads på hdd, samt både tid og plads-forbrug for hver optagelse

Det først har du mulighed for i menuen/indstillinger.

Omdømme 7
Badge +1
Den_kræsne skrev:
Mulighed for at se brugt og fri plads på hdd, samt både tid og plads-forbrug for hver optagelse

Yousee har via deres produktafdeling idag sagt, boksen har ca 100 timers optagelse - ikke meget, når man taler om 1000 GB Harddisk

Omdømme 7
Badge +6
mich skrev:
Den_kræsne skrev:
Mulighed for at se brugt og fri plads på hdd, samt både tid og plads-forbrug for hver optagelse

Yousee har via deres produktafdeling idag sagt, boksen har ca 100 timers optagelse - ikke meget, når man taler om 1000 GB Harddisk

Jeg kan ikke forestille mig, at jeg skulle ha' 50 film á 2 timer liggende på boksen. Ville aldrig få tid til at se dem. Indrømmet jeg ser meget andet end film.

Omdømme 7
Badge +9
 Længden (tid) på en optagelse kan ses før den startes. 100 timers optagelse er lidt over 4 dage non stop, det er da rigeligt. 

Omdømme 7
Badge +1
En almindelige HDD optager an rummer 175 - 240 timer med 1 000 GB harddisk  12 - 9 Mbit kvalitet

Ved ikke hvor mange gb Yousee boks har og hvor mange timer, den kunne gemme

Omdømme 7
Badge +9
 System info siger at HDD er 931 GB.

Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:
 System info siger at HDD er 931 GB.

Ja, men Yousee siger, der kun bliver givet tilladelse til ca 100 timer, og det er blevet bekræftet fra deres bagæand / produktafdeling

Hej.

Her er mine forslag ud fra at dette er boks 2 i et sove værelse. 

1

boksens harddisk larmer (spinner) alt for højt, og du kan ikke have den tændt når du skal sove.

kunne i lave det sådan at dyb dvale slukker disken? 

2.

i menuen kunne det være rart at man kan trykke op for at komme hurtigt ned - den springer til nederste menu punkt, fremfor at man skal trykke 7 trin ned. 

3.

kan i ligge release notes ud så man kan se de enkelte forbedringer for hver opdatering ?

Der er ros for at den er så hurtig og de mange tunere. 

Den er klart bedre mht, næsten ingen pixelering som i den gamle boks. 

Vh

lordwader

Besvar