Svar

nyt tv - hvad med yousee boks?

Har skiftet mit gamle Panasonic plasma tv ud med nyt LG smart tv. Er lidt i tvivl om jeg fortsat skal bruge min yousee boks eller yousee app. Hvis jeg vælger boksen skal den så sættes op på ny eller kan den sættes direkte til den nye skærm. Er osse i tvivl om brug af Remote. I øjeblikket bruger jeg jo en til tv og en til boks. Vil helst nøjes med den der følger med det nye tv. Håber I kan hjælpe mig.

icon

Bedste svar af Anonymous 4 November 2021, 22:20

Se original

39 Kommentarer

Har skiftet mit gamle Panasonic plasma tv ud med nyt LG smart tv. Er lidt i tvivl om jeg fortsat skal bruge min yousee boks eller yousee app. Hvis jeg vælger boksen skal den så sættes op på ny eller kan den sættes direkte til den nye skærm. Er osse i tvivl om brug af Remote. I øjeblikket bruger jeg jo en til tv og en til boks. Vil helst nøjes med den der følger med det nye tv. Håber I kan hjælpe mig.

:relaxed: Det er jo svært at svare på, Mener kommer an på hvad du har brug for. 

Om du skal kunne optage Film, og serie og udsendelser eller ikke optage osv. 

Omdømme 7
Badge +10

Hej, et kan jeg svare på uden at kende til LG TV’s, du kan godt bare bruge TV boksen til dit nye TV.

Hej, et kan jeg svare på uden at kende til LG TV’s, du kan godt bare bruge TV boksen til dit nye TV.

Ja er bare at sætte den til :relaxed:

Lyder godt med boksen, men skal den gendannes til fabriksindstillinger og læses ind på ny, eller kan den flyttes direkte over i det nye tv? 

Omdømme 7
Badge +10

Ja, du sætter bare stikket i dit nye TV fra boksen

Lyder godt med boksen, men skal den gendannes til fabriksindstillinger og læses ind på ny, eller kan den flyttes direkte over i det nye tv? 

Hej Kianra, Nej jeg vil mene du blot sætte Boksen til dit nye Tv. og de ting film og serie og optagelser vil være der stædig være der, Som du have før. Den skal blot sættes til som på dit gammel TV . Altså fremgangsmåden 

Forsæt god aften, :slight_smile:

Omdømme 7
Badge +10

Men hvilken LG TV har du købt? Ikke alle LGs kan hente de apps som feks. kan hentes på et Samsung TV efter hvad jeg har hørt...

Ja, du sætter bare stikket i dit nye TV fra boksen

Lige præcis Jorn-Hansen

Det er et LG oled 55 B16LA

Omdømme 7
Badge +10

Så er det ikke svært at finde ud af at det har You See TV App'en.

LG
Viaplay
Disney+
Netflix
TV2 Play
DR TV
Amazon Prime Video
Min Bio
Dansk Filmskat
YouTube
YouTube Premium
Blockbuster
SF Anytime
YouSee TV & Film
DAZN

Det er et LG oled 55 B16LA

:relaxed: Ja så har du købt, et godt TV. Bestemt. 

Tusind tak for jeres svar. For mig er det lidt fagre nye verden efter mange år med mit plasma tv. 

Tusind tak for jeres svar. For mig er det lidt fagre nye verden efter mange år med mit plasma tv. 

Jamen det var skam så lidt :relaxed: Og lykke til med hvilket du vælger.

Forsæt God aften, 

Omdømme 7
Badge +10

Det er længe siden med dem, blev kun af med det grundet det var et lille panel på 32". Har dog  Panasonic igen TX-49FX623E 

Det er længe siden med dem, blev kun af med det grundet det var et lille panel på 32". Har dog  Panasonic igen det er på 50".

:relaxed: Min kammerat har modelen fra sidste år også LG 55.

Ganske fint Tv og et hav af app. Kan se Kianra,s Model kan noget mere flere HDMI Porte osv. Er også B1 4K OLED TV.

Flot TV Bestemt.  og Virker som du skriver Radiomanden let at finde ud af.

Jeg har sørme osse været glad for mit Panasonic  og det virker stadig perfekt, men man skal vel følge med tiden 🤗. Hvordan er det med remoten. Som det er nu bruger jeg jo to. En til TV og en til boksen. Ville jo gerne nøjes med den nye Magic Remote 

Jeg har sørme osse været glad for mit Panasonic  og det virker stadig perfekt, men man skal vel følge med tiden 🤗. Hvordan er det med remoten. Som det er nu bruger jeg jo to. En til TV og en til boksen. Ville jo gerne nøjes med den nye Magic Remote 

:relaxed: Ja er der ikke noget, at sige til du er glad for dit nye TV.

Lige omkring Remonten, er der et link her hvis det er brugbart. https://kundeservice.yousee.dk/tv/brug-tv/fjernbetjeningen 

Ellers tænker, jeg at andre bruger. måske kan bryde ind med forslag. 

Omdømme 7
Badge +10

Det hele kan styres via CEC og Remoten til Humax boksen.

Og det er så desværre helt russisk for mig. Hvad er/gør CEC

Omdømme 7
Badge +10

Med den funktion kan der styres externe enheder med TV Remoten, ligeledes kan Remoten til externe enheder tænde/slukke TVet og skifte til den aktuelle HDMI Port.

Hold nu op hvor jeg føler mig dum. Jeg kan simpelhent ikke få det tv til at fungere som det skal. Hvis jeg kører med kabel og wifi direkte til tv hvordan kommer jeg så ind i bland selv mm som jeg er vant til fra boksen. Og hvis boksen er tilsluttet hvordan kan jeg så benytte apps mm fra hjemmeskærm. Tilsyneladende er det enten eller og det kan jo ikke være rigtigt. Hvad er det jeg gør forkert. Hjælp

Hvor finder jeg CEC

Hold nu op hvor jeg føler mig dum. Jeg kan simpelhent ikke få det tv til at fungere som det skal. Hvis jeg kører med kabel og wifi direkte til tv hvordan kommer jeg så ind i bland selv mm som jeg er vant til fra boksen. Og hvis boksen er tilsluttet hvordan kan jeg så benytte apps mm fra hjemmeskærm. Tilsyneladende er det enten eller og det kan jo ikke være rigtigt. Hvad er det jeg gør forkert. Hjælp

Hvad for en boks har du :relaxed: og Har du en boks

Omdømme 7
Badge +10

You See TV App'en har de samme funktioner som TV boksen og Layout på App er meget identisk med TV boksen, så kan du bruge den, så kan du også bruge App'en. Så længe du har boksen, så kan App'en også optage.

Omdømme 7
Badge +10

Hvad for en boks har du :relaxed: og Har du en boks

Du har vist ikke læst tråden ordentlig, for så vil det vides at der haves en TV boks.

Besvar