Svar

Ny YouSee tv-boks kan ikke logge på

Jeg hentede den nye YouSee tv-boks mandag formiddag. Det er stadig ikke lykkedes mig at få den til at virke. Jeg har ringet to gange til supporten. De har ikke vidst ret meget om den nye tv-boks. Derfor har de nu to gange lovet mig at der vil blive ringet tilbage. Det er stadig ikke sket. Ret skuffende.

Det startede egentlig lovende. Jeg koblede boksen til antennekablet (vi har YouSee via boligforening) og til Internettet via ethernet. Jeg startede boksen og den begyndte at downloade en opdatering, installerede opdateringen, og genstartede. Så langt, så godt.

Når jeg nu tænder for den, bliver jeg mødt af følgende skærmbilleder:

https://

Dernæst trykker jeg OK og bliver mødt af følgende billede:

Efter nogle sekunder kommer så problemet:

Og så kan jeg ikke komme videre.

Jeg har beskrevet ovenstående til supporten. Men måske det kan hjælpe at I ser skærmbillederne.

icon

Bedste svar af YouSee Forum 19 April 2016, 10:29

Se original

64 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10
Det forventes fejlrettet i løbet af et par dage, kommer ikke på net før.

Radiomanden skrev:
Det forventes fejlrettet i løbet af et par dage, kommer ikke på net før.

Ok tak. Står det nogen steder? Supporten vidste ingenting om det da jeg ringede.

Omdømme 7
Badge +10
Det er nævnt andet sted på forummet.

Omdømme 3
Badge
Jeg får en cirkel der køre rundt og det har den gjordt længe.
Omdømme 3
Badge
Jeg er igang med at gendanne boksen ved at slukke boksen og trykke  nulstillet knappen inde og tænde boksen. Spænde om det hjalp.

Omdømme 3
Badge
Øv samme problem kom frem at tv-boks blev ikke genkendt af Yousee.

Omdømme 3
Badge
Jeg har snakket med Yousee. De anbefaler man ringer ind til dem fordi de skal bruge dit Sirial nr. Ring 70704040.

Omdømme 7
Badge +6
ELR skrev:
Jeg har snakket med Yousee. De anbefaler man ringer ind til dem fordi de skal bruge dit Sirial nr. Ring 70704040.

Hvad er et signal nummer? Er det boksens nummer?

Omdømme 6
Badge +6
Hej alle,

Som I allerede ved, så kan I komme ud for ovenstående fejl, når I starter tv-boksen.

"Serialnumber not found"-fejlen er bekendt, og vi knokler for at finde en løsning på det. Vi forventer at problemet bliver løst i dag/i morgen, men det kan varriere, alt efter om du er ny kunde eller eksisterende kunde som har skiftet til den nye boks.

Fejlen sker i vores ende, og vi sørger for at løse problemerne så hurtigt som muligt. Derfor er det heller ikke nødvendigt, at I tage kontakt til os - løsningen kommer helt automatisk :)

Beklager ulejligheden - jeg vender tilbage, når jeg har flere nyheder.

Vh

Nikolaj

Det ser ud til at være løst nu for mig. Så vil jeg i gang med at teste boksen.

Omdømme 3
Badge
Min virker også nu.
Virker ikke her - har lige testet boksen:(

Noget nyt i sagen? Det er rimlig nedslående at stå med en ny boks som så bare er bricked - i hvert fald ikke den bedst start på den nye boks. Det er også uklart om hvad processen er:

1) Her noteres det at i nok skal fixe det uanset hvad

2) Andre har ringet til support og fået dette problem fixed direkte

3) Andre - mig selv inkluderet - fik noteret serienummeret som så er sendt ind til "teknisk support" hvad det så end er.

Det virker ikke helt konsistent hvad den rette kanal/vej er til et hurtig fix?

Håber i snart giver en opdatering

Mvh

Anders Jacobsen 

Jeg er for 1 time siden blevet mødt med samme fremgangsmåde som dig. Serienummer sendt videre til "dem" som taster det. Kunne ikke få oplyst om de var på arbejde i såfald hvor længe eller en anden tidshorisont.
Jeg fejlmeldte på det nummer som var med i boksen, blev omstillet til dem der kunne hjælpe - ventede 35 minutter og fik en i røret som fik serienummeret og som så sendte det videre, han sagde at det var fixet samme aften eller næste morgen - kl. 15.30 virker det stadig ikke.

Omdømme 7
Badge +10
 Der kom en box i dag, men kan heller ikke komme nogen vejne på grund af serienummer problemet.

Nyt legetøj og så kan man ikke lege med det... Det må gøre ondt :)

Man skal vist bare have tålmod, indtil boksen er blevet registreret.

Badge
Der bliver skrevet at man har prøvet nulstille knappen fordi man havde den seriel nummer fejl, hvordan nulstiller man den nye boks, det vidste support ikke, så jeg håber I kan hjælpe mig.

min boks har også den seriel nummer fejl

Bent

Omdømme 7
Badge +6
FeTA skrev:
Der bliver skrevet at man har prøvet nulstille knappen fordi man havde den seriel nummer fejl, hvordan nulstiller man den nye boks, det vidste support ikke, så jeg håber I kan hjælpe mig.

min boks har også den seriel nummer fejl

Bent

Mig bekendt, skal man i i menuen for at nulstille boksen. Man kan ikke komme ind i menuen før boksen er registreret.

Omdømme 7
Badge +10
 Der er en Nulstil knap bag på, har prøvet den, gav ingen forskel. Gider ikke rode mere i dag, fortsætter i mofgen og ser om der er bedre resultat.

Omdømme 3
Badge
"- 175 kunder har været berørt af fejlen, men den skulle være løst nu, siger tv-direktøren til Ekstra Bladet."

Think not, Jacob Mortensen.

Jeg er absolut ikke en af de første der har fået den her boks, men har også problemet.

Omdømme 7
Badge +10
Jeg giver det til og med Fredag, ellers er det retur. 

~300 kunder er berørt, ifølge Rasmus Avnskjold til BT. Han nævner en løsning onsdag aften/nat.

Omdømme 7
Badge +10
Spændende at se hvad der sker når jeg tænder den i morgen.

Omdømme 3
Badge
Logan skrev:
~300 kunder er berørt, ifølge Rasmus Avnskjold til BT. Han nævner en løsning onsdag aften/nat.

Det kan man jo så håbe på, men vi deres troværdighed ligger lavt - og det er de selv skyld i. Det dur ikke direkte at lyve som Jacob Mortensen gør til EB. Det giver langt mere troværdighed at være ærlig og transparent i sin kommunikation. Nu siger Rasmus Avnskjold at det er løst inden inden i morgen:

"Problemet vil forhåbentligt blive løst i løbet af onsdag aften eller natten til torsdag" siger han

Det er bedre end Jacob Mortensens udmelding med "forhåbentligt". Men på trods af dette forbehold er det stadig problematisk hvis det så ikke lykkes inden i morgen, ikke? Han skal altså være meget sikker i sin sag hvis han skal melde sådan ud. 

Vi må se hvad der sker...

Besvar