Spørgsmål

ny tvboks

Badge

Hej

efter vi har fået ny tv-boks har vi fået den udfordring at når vi starter tvet skal vi trykke på av knappen til den viser hdmi1 istedet for før der var det nok at trykke ok 

det er et Panasonic tv og vi havde ikke det problem før med den gamle så hvad er der galt?

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Der skal bare aktiveres HDMI CEC på enhederne, så finder de selv ud af det. Indstil Humax Remoten så den styrer lyd på TVet, så behøves der kun den.

Badge

Der skal bare aktiveres HDMI CEC på enhederne, så finder de selv ud af det. Indstil Humax Remoten så den styrer lyd på TVet, så behøves der kun den.

Desværre hjælper det ikke men alt andet virker 

Omdømme 7
Badge +10

Har selv Panasonic og der virkede det som det skulle, har ikke TV fra YS længere. Nuværende Medie Streamer virker ligeledes via HDMI CEC.

Omdømme 4
Badge +6

Hej @perno28 

Det er desværre lidt uden for vores supportomfang. 

Er det nedenstående guide I har forsøgt jer med? Hvis det altså er Humax5000 I har. 

Sådan indstiller du fjernbetjeningen til at styre både tv-boks og tv

Omdømme 7
Badge +10

Det omhandler så ikke HDMI CEC, men som jeg skrev, så virker funktionen fint mellem boks og Panasonic, såfremt at enhederne er indstillet korrekt med hensyn til funktionen.

Omdømme 4
Badge +6

Ja, jeg antog at de brugte boksens fjernbetjening faktisk - det kan jeg godt se, at de ikke gør når jeg læser igennem. 

@perno28 Hvis du ikke kan få det til at virke, så kan du overveje at følge den guide jeg sendte i stedet. Så benytter du boksen fjernbetjening i stedet for den til TV’et. Så bør den starte op på korrekt HDMI-kanal. 

Omdømme 7
Badge +10

Netop, med HDMI CEC bruges udelukkende Remoten til Humaxen, da den så automatisk vil tænde TVet og skifte til den anvendte HDMI Port.

Badge

Jeg bruger Remoten til boksen til at tænde tv og boks men men kan ikke bare trykke ok for at få fuld billede skærm men skal trykke fire gange før den igen finder hdmi 1 for anden gang og så trykke ok for fuld skærm 

Omdømme 7
Badge +10

Er den stillet til 16:9 format, er skærmformat på TVet stillet til 16:9. Så skal der ikke stilles på andet, billedformatet passer. Bruger HDMI 2.

Hvor gammelt er TVet, mit er en 2018 model.

Besvar