Svar

ny tv boks ys-4000 problemer

Omdømme 1
Badge
Hejsa 
Har store problemer med at afspille optagelser. Har  modtaget en nyere boks fra yousee, da de statede på skærmen at jeg skulle. Nogle gange, og faktisk ved begge weekender med formel 1 har jeg sat alle sessions til optagelse, og når jeg måske 15 min efter programmets start vil afspille, stamper billedet, og jeg kommer ikke videre. Det samme sker når jeg så vælger at gå på programguide for at starte denne optagelse forfra…så stamper boksen samme sted. 😩😠🙁 jeg har startet mit modem forfra de gange det er sket uden ændring. What to do !

icon

Bedste svar af Radiomanden 3 September 2023, 19:27

Se original

17 Kommentarer

Omdømme 1
Badge

By the way….jeg fortalte min søster at vi havde fået ny boks, hvor hun kvitterede med at den samme havde de, og havde store problemer med optagelser samt at spole i optagelser, og havde været i kontakt flere gange med yousee adskellige gange, uden problemet blev læst, så den boks forbandede hun langt væk.

Den vi havde forinden 2000 mener jeg den hed, havde vi aldrig problemer med. Så jeg tror at jeg vil ringe yousee op i kommende uge, og hvis de ikke løser mit problem, bliver det et skifte af internet samt tvudbyder.

Omdømme 7
Badge +10

Forskellen på Humax 2000 og 4000 er at 4000 ikke har nogen HDD, men reserverer udsendelser i Cloud. Der er sikkert mange der ser sport på bærbare enheder i stedet for på TVet og derved er der overbelastning på streaming. Der er mange kanaler der lige nu sender sport.

Omdømme 1
Badge

Ja det var også min tanke, jeg var glad nok for min 2000 for når optagelserne var på harddisken, kunne man bare se dem når internettet var nede.

Meen mener du virklig at jeg skal vænne mig til IKKE at kunne se optagelser, fordi der er mange der streamer sport…så har jeg ihvertefald den forkerte løsning. Jeg ved godt, at alle nyere bokse fra yousee gemmer optagelserne i skyen.

Et eller andet er ihvertefald galt, når jeg ikke kan se mine optagelser.

Omdømme 7
Badge +10

Kan ikke komme på andet end det er grundet kraftig belastning på serverne. Der har dog også været andre problemer med den boks vedrørende afspilning og andet.

Afspilning på TV-boks YS-4000 af optagelse af dagens formel 1 løb fejlede. Der kunne afspilles ca. 30 sekunder, så frøs billedet. Man kunne afbryde, starte igen, spole lidt frem, så kunne der afspilles ca. 30 sekunder igen. Afspilning fra TV-arkivet gav nøjagtig de samme fejl. Afspilning af andre optagelser fra tidligere fejlede ikke noget.

Men mærkeligt nok kunne optagelsen afspilles i en Chrome-browser på en 9 år gammel mini-PC med Windows 10 med play.yousee.dk helt uden nogen fejl, og med billeder i HD-kvalitet, der ikke kan skelnes fra de billeder, der normalt leveres fra TV-boksen. 

Det plejer at være omvendt, altså at noget ikke virker med play.yousee.dk men virker uden fejl gennem TV-boksen.

YouSee må have nogle tekniske problemer som de bør gøre noget ved. Når det kun er afspilning gennem TV-boksen, der fejler, er årsagen måske ikke et rent serverproblem, da afspilning med play.yousee.dk ikke fejlede noget.

Omdømme 1
Badge

Lige akkurat den samme måde min 4000 boks har fejlet på. 

Taaaaak for din henvendelse, jeg har brugt alt for meget tid på at fejlefinde, til ingen verdens nytte. Virklig brugbart ved min fejlmeddelse til yousee i morgen. Det selvsamme problem du her nævner, udspillede sig også ved sidste weekends formel 1 løb. For mig er det et stor problem, som jeg slet ikke kan leve med….så noget tyder ri eligt meget på at det efter 20 år måske bliver et farvel til yousee.

“Afspilning på TV-boks YS-4000 af optagelse af dagens formel 1 løb fejlede. Der kunne afspilles ca. 30 sekunder, så frøs billedet. Man kunne afbryde, starte igen, spole lidt frem, så kunne der afspilles ca. 30 sekunder igen. Afspilning fra TV-arkivet gav nøjagtig de samme fejl. Afspilning af andre optagelser fra tidligere fejlede ikke noget.”

Badge

Jeg har præcis de samme problemer med afspilning af optagede programmer. Kan måske se ca. 50 minutter af en optagelse, hvorefter den stopper og begynder med at loade. Og som andre også oplevede i går, så var det umuligt at afspille f.eks. F1 optagelse i mere end ca. 30 sekunder af gangen. Det er kort og godt ikke godt nok af YouSee - langt fra. Uanset hvad problemet skyldes, så må de få det løst i en hulens fart. Jeg kan ikke se, at de oplyser om fejlen nogen steder, det burde de i det mindste starte med at gøre. Er der nogen der har fået et fornuftigt svar fra YouSee, så skriv gerne? Man betaler jo for et produkt, som jo ikke kan det der er lovet og som vi betaler for. Det havde vist ikke gået hvis det f.eks. var en vaskemaskine der ikke kunne centrifugere. Gode råd modtages meget gerne :-)

Omdømme 7
Badge +10

Der har været problemer med at se det op tagne i ret lang tid…

Omdømme 1
Badge

Jeg har præcis de samme problemer med afspilning af optagede programmer. Kan måske se ca. 50 minutter af en optagelse, hvorefter den stopper og begynder med at loade. Og som andre også oplevede i går, så var det umuligt at afspille f.eks. F1 optagelse i mere end ca. 30 sekunder af gangen. Det er kort og godt ikke godt nok af YouSee - langt fra. Uanset hvad problemet skyldes, så må de få det løst i en hulens fart. Jeg kan ikke se, at de oplyser om fejlen nogen steder, det burde de i det mindste starte med at gøre. Er der nogen der har fået et fornuftigt svar fra YouSee, så skriv gerne? Man betaler jo for et produkt, som jo ikke kan det der er lovet og som vi betaler for. Det havde vist ikke gået hvis det f.eks. var en vaskemaskine der ikke kunne centrifugere. Gode råd modtages meget gerne :-)

Det er nemlig rigtig….jeg siddet pt i kø til yousee kundeservice. Hvis jeg får noget ud af det, skal jeg nok skrive om det. Men rart at høre om at problemet er der for andre end en selv.

Og som du selv skriver….hvorfor f…… skal man betale for en ydelse, man ikke får. Derudover kan ens egen fejlretning jo tage nogle timer, når man skal prøve at finde en løsning.

Omdømme 7
Badge +10

Greger60 skrev

Det er nemlig rigtig….jeg siddet pt i kø til yousee kundeservice. Hvis jeg får noget ud af det, skal jeg nok skrive om det. Men rart at høre om at problemet er der for andre end en selv.

Og som du selv skriver….hvorfor f…… skal man betale for en ydelse, man ikke får. Derudover kan ens egen fejlretning jo tage nogle timer, når man skal prøve at finde en løsning.

Det problem kan man ikke selv fejlrette på.

Omdømme 1
Badge

Snakkede med yousee support, og han bad mig om at gå på indstillinger og advanceret indstillinger med kode (0000) og på gendan indstillinger.

Hvorefter jeg skulle i tv arkiv for at starte F1 programmet forfra. Dette lykkedes ikke og det endte med at jeg bliver ringet op af en tekniker på onsdag.

Badge

Jeg har også prøvet diverse “healing” tiltag, men selvfølgelig uden held, da det sansynligvis ikke er de enkelte bokse det er galt med. Jeg er spændt på at høre hvad de nu vil komme med af løsningsforslag, så lad høre når du har talt med dem.

Omdømme 1
Badge

Nå - fik denne besked, så ud fra denne seriøsitet tyder det på at alt skal få godt, men tag ikke fejl..den bliver fulgt til dørs. 

Badge

Det bliver spændende at følge til dørs :-). De er simpelthen i fuld gang med at rette fejlen...intet mindre.

De har jo heller ikke lovet for meget når de skriver, at du vil høre nærmere når de er færdige. Spørgsmålet er så om det bliver i 2023 eller 2024 :-)

Omdømme 1
Badge

Det bliver spændende at følge til dørs :-). De er simpelthen i fuld gang med at rette fejlen...intet mindre.

De har jo heller ikke lovet for meget når de skriver, at du vil høre nærmere når de er færdige. Spørgsmålet er så om det bliver i 2023 eller 2024 :-)

Hahaha………din kommentar lyder som min søsters kommentar til samme….”jo jo” 😂

Men jeg har ikke officielt hørt før at yousee havde et problem med deres tv boks, så det er da et step fremad. Når det så er sagt, så leverer yousee stadig “vaskemaskiner der ikke kan centrifugere” til nye kunder. Men forhåbentligt fortæller de alle involverede om dette problem.

Omdømme 1
Badge

Ja - så må vi se om dette gentager sig 🙂

Omdømme 1
Badge

Har været i Min side, for at checke de optagelser der for mig fejlede den 04 - 09 og dem kan jeg både afspille samt spole i, så yousee har været inde at rette min fejl. ☺️

Besvar