Hej
Jeg har et sony tv med bravia sync, og siden sidste opdatering af den nye tv-boks havde jeg problemer med at tv'et ikke kunde finde de andre tilsluttede enheder via bravia sync, så jeg prøved at tage hdmi stikket ud af tv-boksen, så fandt bravia sync alle de tilslutted enheder.
Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende?:D
Side 1 / 2
Omdømme 4
Ja, jeg har fået samme problem efter seneste opdatering. HDMI ud af Yousee boksen, så virker alt igen, men ikke ligefrem en praktisk løsning...
Man kunne jo ønske sig, at Yousee boksen og kunne være med til HDMI sync, så man kunne slippe for at tænde for anlægget manuelt, men nu skal de vist bare lige sørge for at den ikke ødelægger det for alle andre enheder
Man kunne jo ønske sig, at Yousee boksen og kunne være med til HDMI sync, så man kunne slippe for at tænde for anlægget manuelt, men nu skal de vist bare lige sørge for at den ikke ødelægger det for alle andre enheder
Omdømme 2
Hej!
Efter opdatering virker mit Sony lydsystem heller ikke længere - tv kan ikke finde soundbaren via bravia sync. Virkelig frusterende at undvære sit lydsystem, og gå tilbage til dåselyd.
Er det mon noget YouSee arbejder på at fikse?
Var faktisk tæt på at kassere tv, men nu er det måske boksen der skal kasseres
Efter opdatering virker mit Sony lydsystem heller ikke længere - tv kan ikke finde soundbaren via bravia sync. Virkelig frusterende at undvære sit lydsystem, og gå tilbage til dåselyd.
Er det mon noget YouSee arbejder på at fikse?
Var faktisk tæt på at kassere tv, men nu er det måske boksen der skal kasseres
Hej alle,
Tak for jeres deltagelse her i tråden - det er super godt, at I bakker op omkring problemet, så vi hurtigere kan se omfanget af det.
Vi er lige nu i gang med at se nærmere på denne problemstilling, og jeg vender tilbage så snart jeg hører mere fra vores udviklere.
Tak for jeres deltagelse her i tråden - det er super godt, at I bakker op omkring problemet, så vi hurtigere kan se omfanget af det.
Vi er lige nu i gang med at se nærmere på denne problemstilling, og jeg vender tilbage så snart jeg hører mere fra vores udviklere.
Tak.
Dette bør have høj prioritet, da det fuldstændig kvadrer brugernes opsætning.
Sig til, hvis vi kan bidrage eller teste noget.
Mvh
Johannes
Dette bør have høj prioritet, da det fuldstændig kvadrer brugernes opsætning.
Sig til, hvis vi kan bidrage eller teste noget.
Mvh
Johannes
Hej
Jeg har også samme problem. Har et Sony TV og et Sony 5.1 system. Efter sidste opdatering får jeg hele tiden fejl at kommunikationen med audiosystemet er afbrudt, og jeg kan hellere ikke styre TV og 5.1 systemet med samme fjernbetjening. Lige så snart TV-boksen er frakoblet, fungerer alt som normalt igen og Bravia sync genoprettes. Håber på en hurtig løsning, for det er meget irriterende :-(
-Marius
Jeg har også samme problem. Har et Sony TV og et Sony 5.1 system. Efter sidste opdatering får jeg hele tiden fejl at kommunikationen med audiosystemet er afbrudt, og jeg kan hellere ikke styre TV og 5.1 systemet med samme fjernbetjening. Lige så snart TV-boksen er frakoblet, fungerer alt som normalt igen og Bravia sync genoprettes. Håber på en hurtig løsning, for det er meget irriterende :-(
-Marius
Hej Nikolaj
Hvad er tidshorisonten på en løsning af dette problem? Pt er jeg den eneste der kan "nørde" mig frem til at tænde for TV og surround-anlæg uden problemer, og det er ikke rigtig holdbart :-(
Mvh
Marius
Hej alle,
Hvad er tidshorisonten på en løsning af dette problem? Pt er jeg den eneste der kan "nørde" mig frem til at tænde for TV og surround-anlæg uden problemer, og det er ikke rigtig holdbart :-(
Mvh
Marius
Hej
Jeg har også samme problem : Sony TV + Sony soundbar + TV box m/update = HDMI lyd crash
En ven har samme problem med hans Sony TV, han troede TV'et var i stykker, indtil vi fjernede TV-boxen. Dette problem må påvirke mange Sony brugere, som måske ikke forbinder problemet med Yousee boxen
/Finn
Jeg har også samme problem : Sony TV + Sony soundbar + TV box m/update = HDMI lyd crash
En ven har samme problem med hans Sony TV, han troede TV'et var i stykker, indtil vi fjernede TV-boxen. Dette problem må påvirke mange Sony brugere, som måske ikke forbinder problemet med Yousee boxen
/Finn
Mulig workaround: Slå strømsparefunktion fra Høj til Normal.
Det er tilsyneladende kun når strømsparefunktion er sat til Høj, at der er problemer.
Bekræft gerne, om det også virker hos jer.
Det er tilsyneladende kun når strømsparefunktion er sat til Høj, at der er problemer.
Vi har brug for noget mere information fra dig/jer. Det er desværre meget utilfredsstillende med det lave informationsniveau på så relevante fejl som denne! :?
Omdømme 2
Hmmm, det er stadig samme problem uanset hvordan man sætter strømmen på den nye boks.:(
Samme her - ingen ændring whatsoever
Omdømme 2
I forbindelse med flytning af tv i dag, har jeg rodet lidt, og fik kortvarigt mit audiosystem til at virke over hdmi cec, med strømbesparelse på normal. Da det virkede, så var der ingen billede på ved koldstart - boks skulle slukkes og tændes igen, før der var billede. Når audiosystemet bliver deaktiveret er der altid billede, når tv og boks tændes. Ret tydeligt at boks og hdmi cec konflikter 😞
Har samme problem, uagtet settings i strømbesparelse...
Jeg har et Sony KD-55X8509C tv, og har samme problem/er. mine 2 andre bokse (foruden humax ) Sony Ps4 og Samsung Br afspiller reagerede med skift før den omtalte sw og jeg kunne bruge media keys på tv fjernbetjening til netflix /hbo osv over enten Ps og Br afspiller. Nu er jeg somsagt nødt til at fjerne hdmi fra humax, eller som nogle skriver her (har jeg dog ikke prøvet ) sætte boks igen i normal /høj strømbesparelse, hvilke ville være en bittersød løsning, da min boks så kører 24/7 når den er i stb,
Jeg går vel ikke ud fra at dette problem blir løst i den kommende opdatering med undertekster ?
eller er det et ude i fremtiden :(
Mvh,
Jeg går vel ikke ud fra at dette problem blir løst i den kommende opdatering med undertekster ?
eller er det et ude i fremtiden :(
Mvh,
Til info så har jeg samme problem med mit Panasonic TV og Heos HomeCinema soundbar.
Omdømme 2
Der fås hdmi kabler og adaptore hvor CEC signalet er afbrudt (pin13) - så burde man komme problemet til livs, selvom det er YouSee der skal ind i kampen. Det kan ikke være rimeligt man selv skal betale sig fra en løsning, men jeg har alligevel bestilt en adaptor - vender tilbage når jeg har testet den.
http://www.av-connection.dk/?PGr=6740
http://www.av-connection.dk/?PGr=6740
Omdømme 2
Løsningen med adaptoren fra AV Connection virker perfekt - dejligt at få sit lydsystem tilbage 🙂
Testede det hurtig her til morgen efter opdatering, og umiddelbart ser det ud til at virke igen. Har Sony Bravia Tv og Surround anlæg. Har andre også oplevet at det virker igen??
Hej alle,
Vi har valgt at deaktivere HDMI-CEC i denne opdatering til YouSee boksen. Dette skyldes bl.a. nogle af de fejl som I også selv har oplevet.
Når boksen har gennemført opdateringen i dag, så skulle I meget gerne kunne benytte Bravia sync og jeres surround-systemer igen :)
Vi beklager de gener fejlen har medført - I kan desuden læse mere om opdateringen lige her: Opdatering 1.20 til den nye YouSee boks
I forhold til lydindstillinger og surround, og hvis der skulle opleves udfordringer dér, så prøv at skifte mellem surround og stereo, og sørg for at boksen er skruet helt op på max i stereo-indstillingen, inden der skiftes tilbage til surround. Det er noget vi er igang med at undersøge nærmere.
Vh
Vi har valgt at deaktivere HDMI-CEC i denne opdatering til YouSee boksen. Dette skyldes bl.a. nogle af de fejl som I også selv har oplevet.
Når boksen har gennemført opdateringen i dag, så skulle I meget gerne kunne benytte Bravia sync og jeres surround-systemer igen :)
Vi beklager de gener fejlen har medført - I kan desuden læse mere om opdateringen lige her: Opdatering 1.20 til den nye YouSee boks
I forhold til lydindstillinger og surround, og hvis der skulle opleves udfordringer dér, så prøv at skifte mellem surround og stereo, og sørg for at boksen er skruet helt op på max i stereo-indstillingen, inden der skiftes tilbage til surround. Det er noget vi er igang med at undersøge nærmere.
Vh
Omdømme 1
Absolut det rigtige valg på kort sigt, og at dette er blevet rettet samt flere af de andre rettelser der er kommet i dag, som jeg har fundet kritiske (bl.a. brugerdefineret overløb på optagelser) gør at jeg ENDELIG i dag har bestilt boksen - nu skal det være :-)
Håber at HDMI-CEC funktionalitet kan reintroduceres i næste update, når man har haft tid til at teste rigtigt grundigt. Er dog stadig langt bedre med en integreret løsning, hvor at tænde Humax boksen også tænder fjernsyn og surround system, lige som den kan fjernbetjenes med TV fjernbetjeningen via HDMI-CEC. Så håber I arbejder på at få det tilbage i stabil form igen?
Allan
Håber at HDMI-CEC funktionalitet kan reintroduceres i næste update, når man har haft tid til at teste rigtigt grundigt. Er dog stadig langt bedre med en integreret løsning, hvor at tænde Humax boksen også tænder fjernsyn og surround system, lige som den kan fjernbetjenes med TV fjernbetjeningen via HDMI-CEC. Så håber I arbejder på at få det tilbage i stabil form igen?
Allan
Omdømme 2
Efter opdatering var min volume meget lav på stereo, og måtte nulstille fjernbetjening, skrue helt op for volume og kode fjernbetjening på ny
Min Bravia Sync er stadig i udu efter 1.20 opdateringen!?! Er det kun mig som stadig har problemer, som kun kan løses ved enten at frakoble hdmi-kablet i boksen eller slukke den helt?
Hvorfor anskaffes der ikke den Adapter der linkes til i tråden.?? Så er problemet løst.
Den er skam også bestilt, men synes bare det er lidt skidt at man selv skal løse problemet på den måde.
Side 1 / 2
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.