Svar

Ny TV-boks har været på vej i 11 dage - er det normalt


Badge

Hej,

 

Jeg fik at vide 1. maj at:

 

“Din nye tv-boks er på vej til dig med PostNord. De giver dig besked, når pakken kan afhentes – så hold øje med din mailboks.

Din nye tv-boks kan installeres fra den 10. maj 2023, herefter har du 10 dage til at få sat tv-boksen op
. “

 

Men jeg har ikke fået besked endnu.

Mon der er noget galt?

icon

Bedste svar af MS-ERIK 12 May 2023, 10:40

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Om der er noget galt, tja, 12 dage om at levere en forsendelse er temmelig lang tid, kan få forsendelser fra udlandet pænt hurtigere.

Du må kontakte You See, de må have et sporingsnummer på forsendelsen.

Har YouSee ikke oplyst et forsendelsesnummer da de oplyste at TV-boksen var på vej?

Med et forsendelsesnummer kan man følge forsendelsen på PostNords hjemmeside. Man kan også hente en app fra PostNord, hvormed forsendelsen kan følges.

Hvis afsenderen (her YouSee) har videregivet e-mail adresse og telefonnummer kan man få besked både via e-mail og via SMS om forsendelsen, og bruges appen kommer oplysningerne helt af sig selv, forudsat at e-mail og telefonnummer er indtastet i appen.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @flynge 

Der er desværre nogle generelle problemer med at få de nye boks afsted. Det tager derfor noget tid, og vi kan ikke sige præcis hvornår du modtager boksen - det gælder også selvom du har modtaget mailen om, at den er på vej. 

Virker din gamle boks stadig, eller får du besked om at den er lukket ned? 

Badge

Hej,

Tak for info. 

Ja, den gamle boks virker for det meste - men HD signalet er forsvundet og kanalnumrene er byttet om.

Jeg har tidligere skrevet om, at min “gamle” boks nogle gange fejler, men fik ikke svar på, om jeg kunne få en ny - men nu er der lys forude…

Mvh. Finn

Omdømme 7
Badge +9

Du må så have DSL, du må så snarest se det du har optaget på den Cisco boks du har inden den lukker, Humax boksen (5000) har ingen HDD, da “optagelser” reserveres på en server, det du har på den gamle boks kan ikke overføres.

Badge

OK. Tak for info. Vi har en fiber forbindelse med høj hastighed - men HD kanalerne er forsvundet i oversigten.

Vi må lige gå optagelserne igennem :)

Omdømme 7
Badge +9

Der er kun ganske få kanaler der ikke er i HD, på DSL er der vist både SD og HD kanaler, på Fiber er det udelukkende HD på de kanaler der er i HD og det er som skrevet kun få der ikke er det.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @flynge 

Mangler du stadig nogle kanaler her efter weekenden? I så fald, synes jeg vi skal få kigget på om det skal fejlmeldes. 

Badge

Hej Louise,

Ja, HD signalet/kanalerne er stadig væk. Men PostNord har netop leveret den nye boks. Så der er nok ikke nogen grund til at fejlmelde noget. Men det har da været irriterende.

Mvh. Finn

Omdømme 5
Badge +8

Ja, det er naturligvis heller ikke meningen - det beklager jeg. 

Dejligt at du har modtaget boksen, dog! Hvis der stadig er problemer med HD-kanalerne på den nye boks, så vend gerne tilbag her. 

Omdømme 7
Badge +9

På Fiber, såvel som på Coax, så er alle kanaler da i HD med få undtagelser, der er jo rigeligt med båndbredde på de platforme så er der ingen HD kanaler, så er der da kun nogle få tilbage.? Er jeg helt afsporet hvad det angår.?

Kanalerne ville jo ligge der 2 gange hvis der både er SD og HD, og det gør de jo ikke.

Omdømme 5
Badge +8

Jeg antager egentlig her blot at der mangler nogle kanaler uanset - så det er egentlig blot det jeg baserer mine svar på. Uanset om det så er HD-kanalerne eller ej (selvom jeg fik skrevet “HD-kanalerne” i min sidste kommentar). 

Når det er sagt, så kan man stadig abonnere på HD-pakken, men det afhænger af abonnementet om det er nødvendigt. Der skal være tale om et ældre DSL abonnement for at det er relevant. 

Besvar