Spørgsmål

ny sort boks - og problemer med både optagne optagelser og dem i arkiv


Badge
  • Bruger
  • 8 kommentarer

Efter en opdatering fortalte mit tv mig, at jeg skulle bestille en ny sort boks. Det har jeg gjort - og det tog mig lidt mere end en time at installere den. Jeg får tv-signal gennem antennestik - og boksen er trådløs - og problemet ligger sikkert her. Jeg har min router i et værelse ca. 10 m væk - tilsluttet via telefonstik (tror jeg - det er jo mange år siden).

TV virker, men jeg har forsøgt at se noget fra arkiv - og her fryser programmet flere gange. Nu har jeg også optaget noget, og det samme sker. Med den gamle boks var alt det, jeg selv havde optaget, godt, mens der kunne være lidt “frysning” - ikke hver gang - ved noget fra arkiv.

jeg oplever den nye boks som en forringelse. Jeg ser kun nyheder direkte - optager næsten alt andet og ser det, når jeg har lyst.

Hvad kan jeg gøre (jeg har i tidens løb fået mange gode råd her)?

hilsen

Gitte


23 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

TV via Coax, så er det en 4000 boks du har, det strider lidt imod at der også skrives at der haves Bredbånd via DSL.

For at få det helt på plads, er det denne boks der haves.

Eller er det denne til Fiber/DSL.?

 

Badge

Det er en YS 4000 boks - og jeg formoder, det er den, jeg skal have. Yousee har jo alle mine oplysninger.

Gitte

Omdømme 7
Badge +9

Ja YS ved det, men det gør vi brugere ikke.

Der skrives at der er 10 M fra Modem til TVet, det kan sagtens have indflydelse på signalet, at det måske ikke ligger inden for den anbefalede styrke, er det tilfældet så skal der opsættes Boostere. Når det nu er sagt, så er der flere brugere der skriver om tilsvarende problemer, det er ikke noget man selv kan gøre  noget ved. Men prøv først at se på signalet om det har en god styrke, det er ikke uden betydning.

Badge

Når jeg ser direkte tv, er der ikke noget problem. Jeg har i øvrigt forsøgt at slukke og genstarte boksen - har måske gjort det en lille smule bedre - men slet ikke nær godt nok.

Hvordan ser jeg signalets styrke?

Gitte

Omdømme 7
Badge +9

Flow TV kommer via Coax forbindelsen, alt andet er via bredbånd forbindelsen.

Signastyrke måles via et analyse værktøj Wi-Fi analyzer App som kan Downloades.

Omdømme 7
Badge +9

Hvis man læser i andre tråde har andre samme problemer, tilsyneladende er der ikke noget at gøre ved det end lade være med at optage og se fra arkiv før det er fixet…

Hvis afspilning af en optagelse eller fra arkivet går i stå kan man nogen gange få afspilningen igang igen ved at spole et lille stykke frem, såfremt kanalen tillader spoling i optagelse og arkiv.

Er det en optagelse, der går i stå og findes programmet også i arkivet, kan man prøve at afspille fra arkivet, men ofte går den også i stå på samme sted. Bruges app eller browser på computer virker det måske heller ikke. 

Det mistænkes at fejlen ikke ligger i TV-boksen, men at noget går galt hos YouSee, eller at der var fejl i programmet allerede fra TV-stationens side.

Badge

Lidt  trist, hvis man blot må afvente. Min gamle boks var markant bedre - og yousee insisterede på, at jeg skulle skifte...:-(

Omdømme 5
Badge +8

Hej Gitte 

Det skal naturligvis kunne virke, så vi vil gerne tage et kig på det.

Jeg har sendt dig en privatbesked. 

Badge

jeg har lavet en aftale med yousee-tekniker på tirsdag. Håber, det vil hjælpe.

Tak for kommentarer.

Gitte

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken havde du før.?

 

Badge

det ved jeg faktisk ikke - jeg smed jo både den og brugsvejledningen ud (som der stod jeg skulle - i elektronik-sorteringsboksen) - men den var gammel.

Omdømme 7
Badge +9

Det var så sikkert en Cisco, som på billedet i linket, den var udelukkende til DSL, hvilken så siger mig at den nye du har fået er en 5000 boks, da den er til brug på Fiber og DSL. Den er der mange der har problemer med, så du er ikke den eneste.

Omdømme 7
Badge +9

Vi vil da gerne høre om det hjalp med det tekniker besøg? Om der er håb for dem der har samme problemer med 5000 boksen?

Badge

Det var et telefonisk tekniker”besøg” - og nej, ikke i første omgang. Jeg havde tændt tv og boks inden det aftalte interval, men efter lidt snak frem og tilbage - hvor vi simpelt hen ikke talte samme sprog, var resultatet, at han ikke kunne måle, når jeg ikke har Netflix!!!…. hvad Yousee burde vide - jeg har alt hos dem. Nu kommer der en tekniker in person i morgen. Jeg ringede bagefter til Yousee (skrev først - og fik at vide, at de ville svare inden for 10 hverdage!!!), fordi jeg ikke forstod og ikke var helt tryg. Det gav mig håb om, at de ville finde en løsning. Jeg lover at fortælle, hvor det hele ender.

Gitte

Omdømme 7
Badge +9

Der findes næppe en løsning, det er bredt over hele linien med dem der har en 5000 boks, der melder om problemer, så sent som her til morgen på deres FB side er der endnu en der skriver om problemer med optagelser og andet.

Badge

Efter teknikerbesøg

Jeg lovede at vende tilbage efter teknikerbesøg. Den venlige og helt klart vidende tekniker kom, så og målte. Der er ikke meget kapacitet (måske ikke ordet) gennem antennestik. En bedre løsning ville være at få internet ind gennem antennestik - men så går det ud over min fastnettelefon - og måske mindre stabilitet for min pc, som i dag er sluttet direkte til router i det fjernere rum, hvor jeg arbejder, og som så skulle fungere trådløst - hvad den kan, men jeg aldrig har prøvet.

Efter at have tændt og genstartet routeren er det blevet en del bedre. Mens teknikeren var her, var der ingen stalling eller stop. Og jeg vil se tiden lidt an, men ved nu at den anden løsning kan fås, uden at jeg skal bore huller i vægge og flytte reoler (hvad jeg fik at vide for et par år siden).

Og i aften vil jeg se eller to programmer, som jeg har optaget - forhåbentlig helt uden problemer :-)

hilsen

Gitte

Omdømme 7
Badge +9

Hvad menes der her.?

Der er ikke meget kapacitet (måske ikke ordet) gennem antennestik. En bedre løsning ville være at få internet ind gennem antennestik 

Det giver ingen mening.

Badge

Beklager, at jeg ikke kender de rigtige ord - måske båndbredde - giga et eller andet. I hvert fald en anden løsning end jeg har i dag.

Forvirringen er vist, at du har skrevet antennestik to gange. Det ene skulle nok være telefonstik. 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Noget tyder på at bredbånd er DSL, hvorfra der jo også kan fås TV, og TV er Coax, der vil kunne fås langt bedre og naturligvis langt hurtigere bredbånd via Coax, så hvorfor bruges det ikke.?

Omdømme 7
Badge +9

Det er sagt, da PCen nok står i et andet rum langt fra antenne stikket, ligesom her hvor jeg har trukket en 20 meter lang kabel fra fiber boksen til pcen. Ikke alle vil have sådan en ledning hængende i stuen, køkken og gang…

Omdømme 7
Badge +9

Hej @gsn 

Jeg er glad for at læse, at det kører bedre efter du har fået en tekniker ud og tusind tak for at komme tilbage og opdatere på sagen herinde i din tråd😊

Det er altid en god idé at genstarte routeren og tv-boksen en gang imellem, men vi har desværre set, at optagelser kan stoppe efter x antal minutter. Der skal så spoles forbi det “ramte” sted i optagelsen. Måske kræver det endda genstart af tv-boksen.Der arbejdes på en løsning, men du kan godt risikere, at det sker igen indtil boksen opdateres. Desværre.


Til generel info:
Inden YS5000 boksen kom, der kørte nogle på YS4000 via DSL forbindelse (altså signal via telefonstikket). Men med en anden software, indrettet til dette signal.

Besvar