Svar

Nu igen: "Det er desværre ikke muligt at optage denne udsendelse - 404-X-PVR


Omdømme 1
Badge

Nu har jeg - igen, igen - problemer med at slette optagne programmer, og får - igen, igen - denne misvisende fejlmeddelelse : “Det er desværre ikke muligt at optage denne udsendelse - 404-X-PVR”… 

Jeg har oplevet samme fejl før, men har i nogen tid været den foruden …
Kan man gøre andet end det, jeg allerede har gjort:

Genstart og sluk/tænd på den lille knap bag på YS-4000 modemet … ?

icon

Bedste svar af Kasper 29 March 2023, 08:31

Se original

28 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

At der er noget som ikke kan optages, kan skyldes at der ikke må optages grundet rettigheder, det kan opleves.

Omdømme 1
Badge

Hej Radiomand,

Mit problem er ikke optagelser, men *sletning* af det, jeg har optaget via YS-4000 boksen.
Selvom jeg prøver at slette nogle optagelser adskillige gange, bliver de ikke slettet, men jeg får den nævnte - og aldeles misvisende - “fejlmeddelelse” … Havde samme problem for nogle måneder siden.

 

Omdømme 7
Badge +9

YS skriver i et spørgsmål angående det på deres FB side at der er noget bøvl med hensyn til sletning af optagelser.

Omdømme 1
Badge

Det har jeg også noteret … YouSee skrev for FEM måneder siden, at man arbejdede på sagen og at man håbede på en snarlig løsning … Gad vide, hvad YouSee mener med snarlig ???

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Flemming_Torp 

Det er desværre en kendt fejl, som kræver noget ændring af infrastruktur bag tv-boksen. Det er noget der arbejdes på, men det tager desværre lang tid at lave om. 


Rådet er at prøve igen eller lidt senere indtil systemet svarer. ​​​​

Omdømme 1
Badge

Hej Kasper,

Tak for svar. Det tager jeg - med nogen undren - til efterretning ...

Omdømme 1
Badge

Har også problemer,  både med at optage men også med at slette gamle optagelser. Kan hverken optage live programmer eller serieoptage. 

Bliver der snart ændret på dette?

Omdømme 7
Badge +9

Det er en periodisk generel fejl. Der er et opslag på FB om samme problem, læs det, og så skriv til dem på Messenger med link til opslaget, som de øvrige er opfordret til at gøre så der kan ses på det.

https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/6271498449598661

Badge

Hej @Flemming_Torp 

Det er desværre en kendt fejl, som kræver noget ændring af infrastruktur bag tv-boksen. Det er noget der arbejdes på, men det tager desværre lang tid at lave om. 


Rådet er at prøve igen eller lidt senere indtil systemet svarer. ​​​​

Problerne med fejlkode 403 X-PVR forsætter - jeg har dem 2-3 gange hver uge - Når jeg søger her i forum kan jeg se at det absolut ikke er noget nyt - Jeg ville være rigtigt dejligt med en løsning - at forslå at genstarte eller prøve senere er jo ikke en løsning - Venter med spænding på en konkret løsning.
PS: samme opfordring er sendt til Foreningsservice.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Flemming_Torp 

Det er desværre en kendt fejl, som kræver noget ændring af infrastruktur bag tv-boksen. Det er noget der arbejdes på, men det tager desværre lang tid at lave om. 


Rådet er at prøve igen eller lidt senere indtil systemet svarer. ​​​​

Problerne med fejlkode 403 X-PVR forsætter - jeg har dem 2-3 gange hver uge - Når jeg søger her i forum kan jeg se at det absolut ikke er noget nyt - Jeg ville være rigtigt dejligt med en løsning - at forslå at genstarte eller prøve senere er jo ikke en løsning - Venter med spænding på en konkret løsning.
PS: samme opfordring er sendt til Foreningsservice.

Hej @kstrobel 

Den fejl jeg skriver om er 404 og ikke 403. 

403 X-PVR betyder manglende adgang til skyen altså vores servere.

Er din boks tilkoblet en trådløs eller kablet forbindelse? 

Omdømme 7
Badge +9

@Kasper 

Du skal lige rette i denne sætning.  Den fejl jeg skriver om er 404 og ikke 404. Så der i stedet står.  Den fejl jeg skriver om er 403 og ikke 404.

Omdømme 7
Badge +9

Mange tak @Radiomanden 😊

lidt nekro her, men vi har lige fået ny boks og får fejlmeddelelse 500 n-pvr ifm. at vi prøver at optage. Er “løsningen” mon stadig at prøve igen lidt senere?

Omdømme 7
Badge +9

Hvad er det du prøver at optage Morten.E?

Hvad er det du prøver at optage Morten.E?

Det er lige meget - vi kan ikke sætte den til at optage. Fik held med at se et program via arkivet, men vi får stadig samme fejlmeddelelse hver gang vi prøver at optage. Har prøvet på både dr og tv2 m.fl.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Morten.E 

Opstod fejlen først i går? Eller er det længere tid siden I fik den nye boks? 

Vi havde nogle generelle problemer med tv-platformen i går, men den er rettet igen. Får I stadig fejlen i dag? 

Hej @Morten.E 

Opstod fejlen først i går? Eller er det længere tid siden I fik den nye boks? 

Vi havde nogle generelle problemer med tv-platformen i går, men den er rettet igen. Får I stadig fejlen i dag? 

Vi har desværre stadig problemet idag. Fejlmeldingen kommer stadig når vi prøver at optage.

Vi fik boksen i sidste uge, kunne dog først sætte den til igår.

Vi er ret trætte af, at det ikke virker med optagefunktionen, da vi pga arbejdstider er meget afhængige af at optage visse programmer.

Vi håber, at du kan hjælpe os.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Morten.E 

Det skal naturligvis også virke - det er klart 😊

Er det Humax4000 eller 5000 I har fået? 

Omdømme 7
Badge +9

Husk også at rigtig meget af det der sendes ligger On Demand efterfølgende.

Omdømme 7
Badge +9

Fra mange kanaler ligger det i arkivet i 190 dage, så ingen grund til at optage det, derfor jeg spurgte til hvad de ville optage, fra DR er der ingen problem med at se det i arkivet i de mange dage.

Hvis TV-boksen er en YS-4000 eller YS-5000 kan det prøves om der kan optages ved at vælge optagelse i en YouSee Play app, f.eks. på en mobiltelefon. Nogen gange virker tingene i app men ikke via TV-boks eller omvendt. Har man de nævnte TV-bokse sker optagelsen i skyen hos YouSee, og ikke i TV-boksen.

Det er ikke alt, der kan optages. Det afhænger af rettighederne. Måske kan en film ikke optages og lægges heller ikke i TV-arkivet. Det forekommer, bl.a. hos National Geographic, at optagelser og arkiv kun ligger i 8 dage. Normalt er det i ca. et år.

Hej @Morten.E 

Det skal naturligvis også virke - det er klart 😊

Er det Humax4000 eller 5000 I har fået? 

4000

Omdømme 5
Badge +8

Okay - så må vi få det fejlmeldt. Jeg har derfor sendt dig en privatbesked. 

Tak for de gode forslag her i tråden!

Jeg prøver at kigge på at optage via app. Det er desværre ikke alt der ligger i arkivet så længe, så vi vil gerne optage.

Update: Kan ikke se hvordan man kan optage med appen, så det hjælper mig ikke.

Omdømme 7
Badge +9

Det er let nok, åbn i appen, klik TV guide, vælg noget ved at klikke en gang, det oplyses, klik igen, klik en 3. gang på optage knappen, er det en serie kan vælges at optage hele serien. Og det meste virker.

Besvar