Nordisk Film+ på YS 4000 bokse


Omdømme 7
Badge +9

Hej, nogen har spurgt på Facebook vedr. feks. Børne indhold på Nordisk Film+ på 4000 bokse.

Men det kan findes ret enkelt, selv om det er en lidt besværligt måde.

Man finder Nordisk Film kanalen på boksen og klikker MERE på hoved siden.

På næste side scrolles helt ned til Nordisk Film+ punktet i menuen, og vælges den kan man nu finde Dansk Filmskat og Børn i øverste menu. Hvis det giver mening, men prøv.


17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Jorn-Hansen 

Tak for din observation. 


Der mangler også noget børneindhold under det nye samlede univers (Nordisk Film+ ikon på lilla baggrund under menupunkt “Kanaler) - dette arbejdes der på at få lagt derind.

På sigt skulle alt indhold gerne kunne findes under Nordisk Film+ ikonet - se mit billede nedenfor.

 

Der mangler et par småting vedr. Nordisk Film+:

  1. At “Sidst tilføjet” også findes under Dansk Filmskat og Børn.
  2. At “Sidst tilføjet” begrænses til nyeste tilføjelser, f.eks. inden for en uge.
  3. At “Vis alle” også findes under Dansk Filmskat og Børn.
  4. At der tilføjes en gruppe med “Sidste frist” med titler, der snart udløber.
  5. At alle lister med titler kan sorteres, dels alfabetisk, dels efter tilføjelse med nyeste først.
Omdømme 7
Badge +9

Også nogen sagde igår de kunne søge indhold frem, men jeg har ikke fundet en vej at søge?

Omdømme 7
Badge +9

Det burde du da kunne med søgefunktionen på Humaxen.

Omdømme 7
Badge +9

Ja, men kan man søge i Nordisk Film appen?

Omdømme 7
Badge +9

Søgefunktionen burde kunne søge i alt indhold på boksen, Netflix undtaget, da den har sin egen søgefunktion.

Du kan prøve at søge på en gammel dansk film, som f.eks det støver stadig, affæren i Mølleby, Ebberød Bank, pigen og Drømmeslottet.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg troede man kunne fremsøge en film der hedder Kapgang, men den finder man kun som lejefilm, derfor om den kan søges frem i en Nordisk Film+ app… men ser ikke ude til der kan søges derinde…

 Ingen af filmene “Det støver stadig”, “Affæren i Mølleby”, “Ebberød Bank”, “Pigen og Drømmeslottet” og ”Kapgang” kan søges frem som andet end lejefilm af den simple årsag at de ikke er aktive hos Nordisk Film+ for øjebilkket. De kan derfor hverken søges frem via TV-boks YS-4000 eller i Nordisk Film+’s egen app/webside. Prøv i stedet at søge efter “Olsen Banden” eller “Den forsvundne fuldmægtig”. Så kommer der resultat frem.

Omdømme 7
Badge +9

Det kunne da tyde på at de  gamle film ikke er langt ind på tjenesten endnu.

Dansk Filmskat har altid haft den ordning, at kun en begrænset del af de gamle danske film ligger tilgængeligt. Hver fredag blev der foretaget en udskiftning, som regel fjernes 4 film og 4 nye kommer til. Efter et stykke tid og et antal udskiftninger, kommer filmene tilbage igen. Man har mulighed for at ønske film, som så muligvis bliver prioriteret så de tilføjes tidligere end ellers. 

Dansk Filmskat har tidligere på Facebook forklaret, at man ikke har samtlige film tilgængelige samtidig, da det vil medføre en betydeligt højere abonnementsbetaling.

Det formodes at denne ordning fortsætter efter at Dansk Filmskat og Min Bio er flyttet ind hos Nordisk Film+, men vist nok med den ændring, at der nu udskiftes film daglig og ikke kun om fredagen. Oversigt over filmtitler kan ses på Nordisk Films Facebookside.

Omdømme 7
Badge +9

Ja, jeg har også hørt ikke alle film er altid online…

Men noget andet, bruger man Blockbuster appen, kan lejes mange flere (sjældne) film end der kan vælges på Blockbuster hos Yousee boksen… det er nok noget det samme som Nordisk Film+ at film udskiftes hos YS...

Omdømme 7
Badge +9

Der mangler et par småting vedr. Nordisk Film+:

  1. At “Sidst tilføjet” også findes under Dansk Filmskat og Børn.
  2. At “Sidst tilføjet” begrænses til nyeste tilføjelser, f.eks. inden for en uge.
  3. At “Vis alle” også findes under Dansk Filmskat og Børn.
  4. At der tilføjes en gruppe med “Sidste frist” med titler, der snart udløber.
  5. At alle lister med titler kan sorteres, dels alfabetisk, dels efter tilføjelse med nyeste først.

Hej @MS-ERIK 

Jeg gik lige videre med din feedback, som du skal have tak for😊

Der er pt. ikke planer om at tilføje en automatiseret “Sidst tilføjet” under hverken Dansk Filmskat eller Min Bio / Børneindholdet. De seneste tilføjede titler vil blive fremhævet af vores redaktionelle afdeling i relevanter “Slynger”, som vi kalder dem. For at give et eksempel: “Netop ankommet”, som vil ligge øverst på kanalsiden. 

“Sidst tilføjet”-slynger - der kan vi desværre ikke, som det er nu, begrænse hvor gammet indholdet må være i denne slynge. 

Vi kommer til at lave en “Alle film” under Dansk Filmskat, som vi håber kan være klar i løbet af næste uge. Der er allerede en ”Alle film” under Børn og der kommer også en ”Alle serier”, forventeligt senest i næste uge.

Vi har ingen planer om at lave en “Sidste frist”-slynge, men vi har “Sidste chance” på Film-forsiden, hvor film der snart udløber også bliver vist. Dette gælder også for Nordisk Film+. 

Sortering på alle slynger/lister er desværre ikke muligt. Vi kan lave det på visse typer dog. Der er lige nu ikke planer om at tilføje det på nogle af Nordisk Film+ slyngerne, men vi vil tage det med i vores overvejer næste gang vi skal lave ændringer på Nordisk Film+ kanalsiden👍🏻

Jeg håber du følter, at dette gav et indblik i forhold til din feedback.

Ha’ en god dag.

Omdømme 7
Badge +9

Nu kan man downloade en Nordisk Film+ app, men kan man få koder til den, når man har Nordisk Film+ hos Yousee?

 

Nordisk Film+ app klar til Android TV og Google TV (digitalt.tv)

Omdømme 7
Badge +9

Via YS, så skal der bruges deres platforme.

Nu kan man downloade en Nordisk Film+ app, men kan man få koder til den, når man har Nordisk Film+ hos Yousee?

 

Nordisk Film+ app klar til Android TV og Google TV (digitalt.tv)

Den version af Nordisk Film+, der kan vælges hos YouSee i Bland-selv eller YouSee Play giver kun adgang til Nordisk Film+ på YouSees platforme. Såfremt man ønsker adgang til Nordisk Film+ på Nordisk Films egen app eller webside må man købe abonnement hos Nordisk Film. Det koster 49 kr. pr. måned.

Hvorfor er der ikke kommet en “Alle film” under dansk filmskat, så man kan gå igennem alle filmene. Den er der ved børn og aktuelt men ikke dansk filmskat 

Omdømme 7
Badge +9

Hvorfor er der ikke kommet en “Alle film” under dansk filmskat, så man kan gå igennem alle filmene. Den er der ved børn og aktuelt men ikke dansk filmskat 

Hej @2014AJL 

Funktionen er på vej, men der går lige lidt endnu. Det beklager jeg. Der arbejdes på sagen. 

Besvar