Svar

Når jeg optager MTV-programmer, så bliver slutningen skåret af.

Badge

Når jeg optager MTV-programmer sker det løbende, at slutningen bliver skåret af. YouSee mener ikke, de kan gøre noget, da signalet er EPG-styret fra MTV, Fejlen opstår både når programmet er forsinket eller der er indsat en reklamepause med 5-10 minutter tilbage. Med de nye bokse kan jeg ikke løse det ved at optage det efterfølgende program, da signalet EPG-styringen retter det efterfølgende programmet til, så det starter korrekt (både i arkiv og som optagelse). Hvis jeg er heldig, så vil der komme en genudsendelse, hvor slutningen er med eller at jeg har mulighed for at se en genudsendelse "live". 

Er der andre, der oplever samme problem? 

icon

Bedste svar af Radiomanden 18 May 2024, 19:16

Se original

25 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @AnettePedersen 

Velkommen på YouSee Forum😊

Det skulle gerne være sådan, at dine optagelser bliver rettet til, hvis der har været forskydninger i sendefladen og EPG efterfølgende tilrettes. 

Badge

Hej Kasper 

Det sker desværre ikke hos mig. 

Dette har jeg også drøftet med YouSee. 

Omdømme 7
Badge +9

Det kan jo være fordi at det ses inden det når at blive rettet til.

Omdømme 6
Badge +8

Der kan rigtigt nok gå noget tid før det rettes til, da noget af arbejdet er manuelt - dvs. vi skal først “opdage” at slutningen mangler. 

Selve problematikken ligger rigtigt nok i, at Skyen er EPG-styret, så vi er afhængige af, at de informationer vi får fra MTV - og andre tv-stationer - er korrekt, og bliver overholdt. Ellers vil dette problem opstå. 

Har du nogle optagelser liggende lige nu, hvor de ikke er blevet rettet til, og derfor mangler slutningen? Så kan jeg prøve at melde dem videre som eksempler. Hvis du har, må du gerne oplyse navnet på udsendelsen, samt dato og tidspunkt for hvornår det blev sendt. 

Badge

Hej Louise 

Jeg ser især problemet, når jeg optager Caught in the Act og Inkmaster. P.t. har jeg en optagelse liggende i skyen, hvor slutningen mangler. Det er Caught in the Act (sæson 2, episode 20) optaget i mandags d.29.april kl.19.45. Jeg så optagelsen i går, men har lige tjekket, om den er blevet manuelt rettet til, og det er den ikke. 

Jeg har tidligere prøvet, at der er gået over 14 dage, hvor optagelsen ikke er rettet til, men hvor jeg har været heldig at have set en gensendelse live eller optaget en genudsendelse, hvor slutningen er. Jeg har desværre ikke nogen af dem liggende i skyen, fordi jeg jo har været heldig og set slutningen på et andet sendetidspunkt. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej Anette 

Mange tak for tilbagemeldingen. 

Jeg prøver lige at give dine eksempler videre, samt gå videre med informationen om, at det generelt lader til at der er nogle udfordringer med netop MTV. 

Jeg vender her i tråden når jeg har en update. 

Badge

Hej Louise 

Så er der problemer igen. 

Ink Master optaget torsdag d.16.maj kl.22 mangler slutningen. Vi har lige set afsnittet, så der er næsten gået 48 timer. 

Hilsen 

Anette 

Badge

Hej Anette 

Jeg prøver lige at give dine eksempler videre, samt gå videre med informationen om, at det generelt lader til at der er nogle udfordringer med netop MTV. 

Hej Anette 

Hej Louise 

Så er der problemer igen. 

Ink Master optaget torsdag d.16.maj kl.22 mangler slutningen. Vi har lige set afsnittet, så der er næsten gået 48 timer. 

Hilsen 

Anette 

Omdømme 7
Badge +9

Der er med sandsynlighed ingen fra YS på igen før Mandag.

Omdømme 7
Badge +9

Glemte at det også er Helligdag i morgen, så det bliver nok først på Tirsdag at der er nogen fra YS på.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @AnettePedersen 

Jeg kan se, at jeg faktisk ikke har fået en tilbagemelding fra da jeg meldte det videre første gang. Jeg prøver lige at rykke, og tage din nye information med. 

Sådan er det også her. Næsten uden undtagelse. Hver gang vi ser noget i arkiv fra MTV, mangler de sidste 5 minutter. Vi se mest Catfish og Caught in the act. Og det er ligemeget hvor nye eller gamle afsnit.

Badge

Hej @Louise 

Jeg kan se, at optagelsen nu er rettet til, og den genudsendelse, der blev sendt søndag, var i fuld længde.

Det undrer mig ikke, at du ikke får nogen tilbagemelding, for jeg har haft kontakt til jer løbende over mindst et halvt år via chat på fb og teknisk support, hvor jeg ikke får nogen svar andet end epg-styringen. Så går der måske et par uger, hvor der ikke er problemer, og så vender fejlen tilbage. 

Så jeg ved ikke, om det handler om, at MTV ikke er til at tale med?

Eller måske handler det om de ressourcer, det  kræver at tjekke op på fejl i epg-styringen. 

I desperation sendte jeg for et stykke tid siden en besked direkte til MTV, men som forventet har der ikke været nogen respons. 

Badge

Sådan er det også her. Næsten uden undtagelse. Hver gang vi ser noget i arkiv fra MTV, mangler de sidste 5 minutter. Vi se mest Catfish og Caught in the act. Og det er ligemeget hvor nye eller gamle afsnit.

Det er virkelig frustrerende. Jeg ved ikke, om du optager programmerne (eller kun ser arkiv), men hvis jeg optager genudsendelserne, så er jeg tit heldig med, at mindst en af dem har slutningen med. Det er omstændigt, men kan være en løsning, når det ikke er lykkes YouSee at løse problemet (endnu). 

Vi optager altid og 8-9 gange ud af 10 mangler de sidste 5 minutter. Så det er efterhånden sjældent vi giver os i kast med det. Det er simpelthen for irriterende 

Badge

Vi optager altid og 8-9 gange ud af 10 mangler de sidste 5 minutter. Så det er efterhånden sjældent vi giver os i kast med det. Det er simpelthen for irriterende 

Det lyder også helt vildt. Vi må håbe, at YouSee snart finder en løsning på det. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej 

Bare lige en lille update - jeg har fået en bekræftelse på, at de er ved at undersøge sagen nærmere. Det er noget de har hørt om tidligere, siger de, så de prøver at grave i det. 

Jeg vender tilbage her i tråden når der er nyt. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej her i tråden 

Jeg har nu fået en tilbagemelding, og den ansvarlige afdeling har haft kontakt i leverandøren og bedt dem have fokus på det her. De kunne nemlig godt genskabe alt det I også beskriver her. 

Når vi tester nu, så ser det ud til at de har fået rettet en del af fejlene, da vi nu kan se at alle de Caught in the Act der ligger, har korrekt start og sluttid lige pt. De har derudover også testet andre udsendelser, hvor der tidligere har været problemer. 

Hvis I støder på problemet fremadrettet, så må I meget gerne vende tilbage her i tråden så vi kan gå videre med et. 

Badge

@Louise

Det lyder godt. 

Sjovt nok skulle jeg lige til at skrive angående et andet program. Teen Mom Family Reunion optaget i tirsdags kl.22 (d 4./6.) mangler slutningen. Slutningen mangler stadig dags dato  

Jeg havde i sidste uge igen problemer med Ink Master optaget om torsdagen kl.22. (d.30./5.). Slutningen mangler stadig dags dato. 

Omdømme 6
Badge +8

Det var pokkers. 

Jeg sender begge eksempler videre med det samme. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej igen 

Den ansvarlige afdeling har selv fundet en del udsendelser som ikke slutter korrekt, så de har taget kontakt til leverandøren igen. Derudover har de rettet dem til manuelt som de har fundet, og lavet en “regel” i systemet således at der automatisk tilføjes lidt ekstra tid i slutningen af udsendelser på MTV, når de optages og lægges i Arkiv. Om den mængde tid der er tilføjet er nok på alle programmer, tør jeg ikke love desværre, men det vil give en forbedring indtil fejlen er løst. 

Badge

Hej @Louise 

Så er der problemer igen. Jeg optog Ink Master i går kl.22. Slutningen mangler. Jeg er klar over, at der ikke er gået 48 timer endnu, men i og med du skrev, I ville slå en automatisk funktion til, så burde der ikke være problemer? 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @AnettePedersen 

Som jeg skrev i min besked, så var det ikke en garanti at den mængde der automatisk er tilføjet hver udsendelse, er nok i alle tilfælde - det kommer an på hvor meget der reelt er kortet af udsendelsen. 

Jeg prøver at melde dette specifikke tilfælde videre. Tak for informationen. 

@Louise

Arbejder Yousee på at sætte Josefine til at kigge på start/slut-tidspunkter? Dvs. noget, der er mere intelligent end plus/minus x antal minutter.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Logan 

Mig bekendt arbejdes der ikke på et automatiseret proces lige pt - vi ved dog ikke alt om hvad der foregår bagom herfra, men det ville da klart være en fordel hvis vi havde en mere intelligent løsning. 

Besvar