Spørgsmål

Mangler danske undertekster på nabokanalerne efter 1. januar 2022

Jeg modtager grundpakken direkte via antennestik fra vores fællesanlæg. Siden vi passerede nytår har jeg ikke kunnet få danske undertekster på nabokanalerne, men jeg kan godt slå tyske til på f.eks ZDF. og har iøvrigt ingen problemer med undertekster ellers.  Jeg har opdateret mit relative nye Sony tv, og jeg har været inde og tjekke valg af sprog - dansk som første, og engelsk som andet sprog. Er der andre der har oplevet det samme - og ved de hvad jeg skal gøre ? eller er det bare at vente på at det løser sig selv en skønne dag.

Denne tråd kan ikke kommenteres

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

You See har intet at gøre med teksterne, de bliver leveret af de enkelte kanaler, direkte til udbyderne i Danmark. Det er heller ikke alle udsendelser de tekster.

Hej Nej  Jeg har også lige været de Tyske kanaler igemmen, Er ikke undertekster på de programmer. der køre nu. Men ellers plejer der ofte at være på. Er givet ikke andet end at holde øje med hvornår der på de Tyske Kanaler. 

Omdømme 7
Badge +10

Jeg modtager grundpakken direkte via antennestik fra vores fællesanlæg. Siden vi passerede nytår har jeg ikke kunnet få danske undertekster på nabokanalerne, men jeg kan godt slå tyske til på f.eks ZDF. og har iøvrigt ingen problemer med undertekster ellers.  Jeg har opdateret mit relative nye Sony tv, og jeg har været inde og tjekke valg af sprog - dansk som første, og engelsk som andet sprog. Er der andre der har oplevet det samme - og ved de hvad jeg skal gøre ? eller er det bare at vente på at det løser sig selv en skønne dag.

Her kan kan du læse om undertekster på nabokanaler:

https://www.nabolandskanalerne.dk/menu/danske-undertekster/

Vi har også kun grundpakken, som vi er meget glade for kombineret med streaming og ekstra kanaler (pt ingen). Nabokanalerne ses tit for at holde sproget ved lige, da vi holder en del bilferie i nabolandene, så vi har ikke rigtig brug for undertekster. Jeg vil foreslå du spørger YouSee på Facebook om det er et kendt problem med undertekster og status.

Omdømme 7
Badge +10

Der bliver jævnligt på FB skrevet om manglende tekster, men det er ikke en fejl fra dem, da det som skrevet er tekster der er leveret fra de Tyske og Svenske kanaler.

Her kan kan du læse om undertekster på nabokanaler:

https://www.nabolandskanalerne.dk/menu/danske-undertekster/

Vi har også kun grundpakken, som vi er meget glade for kombineret med streaming og ekstra kanaler (pt ingen). Nabokanalerne ses tit for at holde sproget ved lige, da vi holder en del bilferie i nabolandene, så vi har ikke rigtig brug for undertekster. Jeg vil foreslå du spørger YouSee på Facebook om det er et kendt problem med undertekster og status.

Ja jeg forstå også fint Tysk, deles pga af familie, og dels sin lille da kørte Tysk TV mener ofte hjemme end som danske som lærte, jeg faktisk Tysk videaf at se Tyske TV. Kom helt af sig selv. Men lige nu på ZDF er der dansk Tekst på. 

Fint Link Slangefar. Låner lige. 

Omdømme 7
Badge +10

Men lige nu på ZDF er der dansk Tekst 

Ikke hos os, men vi har slået undertekster fra på TV  :-) 

Omdømme 7
Badge +10

Det er jo heller ikke alle udsendelser der leveres med de Danske tekster, der plejer at fremgå når der er Dansk tekst på.

Men lige nu på ZDF er der dansk Tekst 

Ikke hos os, men vi har slået undertekster fra på TV  :-) 

Ja  ok så giver det jo sig selv, :relaxed: Jamen jeg tænker aldrig over det. Ser bare Tysk.

Men har forståelse for de/dem som savner dem. Bestemt.

Det er jo heller ikke alle udsendelser der leveres med de Danske tekster, der plejer at fremgå når der er Dansk tekst på.

Ja det er rigtigt

Hej, tak for svarene, og synspunkterne om undertekster. Der er så småt begyndt at blive muligt at se undertekster, sådan lidt on og off, men det bliver nok mere stabilt efterhånden. Mit TV er sådan indrettet, at jeg på fjernbetjeningen bare kan slå undertekster til og fra - på Nabolandkanalerne - det betyder at hvis jeg på eksempelvis ARD eller ZDF ser noget jeg ikke fatter en brik af - som da jeg så en fyr med en kraftig bayersk dialekt - kan jeg slå tyske undertekster til med et enkelt tryk, og med et tryk mere kan jeg få danske, hvis det vel at mærke er et program der bliver tekstet. Det var den sidste mulighed der var forsvundet, og som jeg frygtede havde noget at gøre med opdateringen af mit tv apparat.

Omdømme 7
Badge +10

Det skulle som skrevet fremgå af oversigten når der er Dansk tekst på udsendelserne.