Svar

Manglende undertekst på film.

Jeg mangler undertekst på én film, der er tekst på andre jeg vil se, så har ikke oplevet problemet før. Jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står man kan tilføje underteksterne :? Det er både via appel tv og via smart tv, samt iPad jeg har forsøgt mig. Og det er på yousee film.
icon

Bedste svar af Radiomanden 4 December 2017, 20:28

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10
Det er ikke som på Netflix muligt at til/fravælge, så det skal fejlmeldes.
Omdømme 7
Badge +9
Hej Ann-Beth

Det er rigtigt som Radiomanden skriver, så medmindre der er tale om en dansk film, så skal der som udgangspunkt være undertekster på, og så skal det undersøges og fejlmeldes. Derfor markerer jeg Radiomandens svar som bedste svar 🙂

Du kan eventuelt oplyse mig titlen på filmen, så vil jeg gerne gå videre med det herfra 🙂
Hej Ann-Beth

Det er rigtigt som Radiomanden skriver, så medmindre der er tale om en dansk film, så skal der som udgangspunkt være undertekster på, og så skal det undersøges og fejlmeldes. Derfor markerer jeg Radiomandens svar som bedste svar 🙂

Du kan eventuelt oplyse mig titlen på filmen, så vil jeg gerne gå videre med det herfra :)

Du skriver "medmindre der er tale om en dansk film" Hvorfor gives der ikke mulighed for at tekste danske film? Tag f.eks. Pelle Erobreren som er dansk, men indeholder meget svensk tale. Der er ikke mulighed for at tekste. Mange brugere som mig, har også brug for at tekste andre danske film, da det kan være vanskeligt ta høre hvad de siger i filmen.
Det ønskelige vil være at man valgfrit kan vælge mellem:

1. Ingen undertekster hverken på danske eller udenlandske film.
2. Undertekster på udenlandske film men ikke på danske.
3. Undertekster på både danske og udenlandske film.

Man bør faktisk også kunne vælge om underteksten skal vises i en sort bjælke, i en transparant bjælke eller uden bjælke, samt om teksten skal være fed eller almindelig, samt tekststørrelsen og tekstfarven.

Du kan eventuelt oplyse mig titlen på filmen, så vil jeg gerne gå videre med det herfra :)

Jeg ved ikke om det er den samme film, som Ann-Beth har problemer med, men Paramount+ filmen Star Trek II: The Wrath of Khan mangler undertekster - både på Humax YSR-2000 og i Android-appen.
Hej Yousee

Vi ser Dorian Gray og det er helt hen i vejret med underteksterne. De er ca 2 min foran handlingen i filmen - belastende ikke have muligheden for at fravælge eller ændre derpå! Hvordan kan det ordnes?
Vh Patrick
Omdømme 5
Badge +2
Hej Yousee

Vi ser Dorian Gray og det er helt hen i vejret med underteksterne. De er ca 2 min foran handlingen i filmen - belastende ikke have muligheden for at fravælge eller ændre derpå! Hvordan kan det ordnes?
Vh Patrick

Det kan jeg godt se. Jeg har lige meldt det videre til de rette folk. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Zookeeper mangler også undertekster.
Omdømme 7
Badge +2

Du skriver "medmindre der er tale om en dansk film" Hvorfor gives der ikke mulighed for at tekste danske film? Tag f.eks. Pelle Erobreren som er dansk, men indeholder meget svensk tale. Der er ikke mulighed for at tekste. Mange brugere som mig, har også brug for at tekste andre danske film, da det kan være vanskeligt ta høre hvad de siger i filmen.

Det er også en hån mod hørehæmmede at der ikke findes Danske undertekster der kan aktiveres til de Danske film.

Eks. så har stort set alle af de DVD'ere og Blu-ray's jeg har med gamle Danske film som Scanbox, Sandrew Metronome og Nordisk Film har udgivet i årenes løb, Danske undertekster for hørehæmmede.
Så det er jo ikke som om at de Danske undertekster ikke findes.

Mangler tekst på alle udenlandske film i yousee tv app.. meldingen lyder at applikationen er stoppet !!! Nogen som kan hjælpe? 

Omdømme 7
Badge +10

En mulig løsning kunne være at slette App og hent den igen.

En mulig løsning kunne være at slette App og hent den igen.

Tak for hjælpen, det virkede 😊

Omdømme 7
Badge +10

Det sker at der går noget ged i det, og det hjælper ofte ved at gøre som foreslået, så fint at det er i orden igen.

Omdømme 1

Mange danske film har en elendig lyd, det er kun rimeligt at kunne tilføje tekst.

yousee skriver “ I takt med, at vi udskifter filmene på vores platform, så bliver det muligt at sætte danske undertekster på danske film.”

Marco effekten er jo ny, men uden mulighed for at sætte tekst på YouSee app.

Omdømme 7
Badge +10

Der kan ikke komme tekst på når det er Blockbuster via You See, Det er kun direkte på Blockbuster det kan gøres.

Besvar