Svar

Manglende undertekst på CMore og Viaplay på app’en


Badge

I slutningen af oktober forsvandt undertekster på en stor del af serier og film på CMore og Viaplay, når jeg chromecaster fra min app. Det gælder bl.a. også serier og film, som tidligere har vist undertekster ved  chromecasting. 
Både før YouSee opdaterede app’en og d.d. vises teksterne på både min iPhone og min IPad. Ved chromecastingen mister ikonet til valg af undertekster.

Yousee arbejder - uhyre langsomt - på at “få en it-udvikler til at løse mit problem” som YouSee mener er et individuelt forhold.

Hjælp!

mvh Jørgen

icon

Bedste svar af Anthony 18 November 2022, 11:12

Se original

41 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Men hvorfor bruge Chromecast? Min Cast har de sidste mange år bare ligget ubrugt på gulvet.

Omdømme 7
Badge +9

Ja der bedre muligheder, f.eks Google TV og andet.

Chromecast fungerer ganske udmærket for mig på en lang række andre apps. Så det er fint, at I andre har fundet gode og alternative løsninger - og tak for anbefalingerne. 👍 Men jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være et problem at bruge sin chromecast, når det nu engang er sådan en, jeg har valgt at investere i - udover, at YouSee jo åbenbart ikke har haft held med at få undertekstfunktionen til at virke korrekt på alle programmer i app’en ifm seneste opdatering. Det må jo kunne fixes, eftersom det ikke var et problem FØR opdateringen. 🤷 

Omdømme 7
Badge +9

Fordelen ved andre enheder, er at de er stand Alone, der skal ikke bruges en telefon, App’s installeres på dem.

Omdømme 7
Badge +9

Har man et Smart TV er det meget det letteste at have appen installeret på den, hvis der er YS’s Play app man bruger, men har man Viaplay gennem Yousee har man også mulighed for at bruge den app, da man ikke har det hele i YS appen.

Omdømme 7
Badge +9

Chromecast fungerer ganske udmærket for mig på en lang række andre apps. Så det er fint, at I andre har fundet gode og alternative løsninger - og tak for anbefalingerne. 👍 Men jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være et problem at bruge sin chromecast, når det nu engang er sådan en, jeg har valgt at investere i - udover, at YouSee jo åbenbart ikke har haft held med at få undertekstfunktionen til at virke korrekt på alle programmer i app’en ifm seneste opdatering. Det må jo kunne fixes, eftersom det ikke var et problem FØR opdateringen. 🤷 

Hej  @Rasmus FN 

Jeg er enig med dig i, at det at andre enheder og alternativer findes, for så vidt ikke underordnet, da du netop har valgt denne enhed, som vi understøtter og burde have fejlfrie undertekster på😊

For nuværende kan jeg desværre kun beklage og sige, at vi er klar over problemet, arbejder på en løsning og at vi henviser til den nævnte workaround.  

God dag til alle.

Badge

jeg har akkurat samme problem, men ingen af de to nævnte workarounds virker

Jeg kan ikke få det til at virke med at få undertekster på en serie, Blindt Spor eller Happy Valley som den osse hedder. 
Har prøvet at gå ud af appen og ind igen. Der er tekster på mobilen eller IPad’en, men ikke når jeg bruger chromecasteren. Hvad kan jeg så gøre??? 

Omdømme 7
Badge +9

Er det Android der bruges.? Der var for en tid siden et opslag på FB angående det, og der er problemer når der Castes fra en Android enhed.

Hej Radiomand

Nej det er IOS

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Rikke79 

Hvis du venter lidt tid, kommer ikonet for at styre undertekster så ikke frem? 

Det er en kendt fejl som nævnt i tråden her og der arbejdes naturligvis på en løsning. Jeg beklager, at den lader vente lidt på sig.

Jeg har undertekster på telefonen, men de forsvinder nå de kommer op på fjernsynet 

Omdømme 7
Badge +9

Det er så grundet den nævnte fejl, der så ligeledes indbefatter iOS.

Kan jeg gøre noget ved det, eller er det med i det problem som “vi” alle snakker om? 

Omdømme 7
Badge +9

Der er ikke noget at gøre ved det, andet en at anvende en anden enhed end Chromecast. Der er mange streaming enheder på markedet.

Hej @Rikke79 

 

Efter seneste opdatering af Yousees app på iPhone/iPad har vi igen kunnet få undertekster på, når vi caster via chromecast til fjernsynet. Når du har sat castingen igang og signalet kører på fjernsynet, så burde der være sådan et ‘cc’-ikon nederst til Venstre i YouSee-app’ens afspiller vindue - der hvor du også kan pause udsendelsen. 
 

Jeg har vedhæftet et par skærmprints. Håber, det måske også virker hos dig?
 

Eneste udfordring er, at underteksterne kører lidt uregelmæssigt ift hvad man var vant til førhen. Men det er bedre end ingenting. Måske YouSee med tiden får korrigeret og finjusteret den sidste del, så de kører helt ‘smooth’ og lige så godt, som når man kaster fra andre apps (fx Netflix hvor det spiller).
 

 

Besvar