Svar

Manglende undertekst på CMore og Viaplay på app’en


Badge

I slutningen af oktober forsvandt undertekster på en stor del af serier og film på CMore og Viaplay, når jeg chromecaster fra min app. Det gælder bl.a. også serier og film, som tidligere har vist undertekster ved  chromecasting. 
Både før YouSee opdaterede app’en og d.d. vises teksterne på både min iPhone og min IPad. Ved chromecastingen mister ikonet til valg af undertekster.

Yousee arbejder - uhyre langsomt - på at “få en it-udvikler til at løse mit problem” som YouSee mener er et individuelt forhold.

Hjælp!

mvh Jørgen

icon

Bedste svar af Anthony 18 November 2022, 11:12

Se original

41 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er ingen grund til at oprette det 2 gange.

Badge

Vil du uddybe din kommentar

 

Omdømme 7
Badge +9

Nemt nok.

 

Badge

Jamen, så siger jeg tak til Radiomanden - superbruger - for den venlige og særdeles indsigtsfulde hjælp.

☹️

Du er ikke alene om problemet og nu må Yousee dælme få fingeren ud af bagdelen og få fixet det problem. Det er som altid mega svært at få dem i tale.. spændende at hører hvilken dum forklaring de kommer med..

Omdømme 1
Badge +3

Hej @Joeros 

Ud fra din besked, så ligner det at du mangler undertekster på en stor del af serier og film på CMore og Viaplay. Primært når du caster. 

Har du nogle konkrete eksempler på hvilke serier/film du oplever det med? Her kan @Dengso med fordel også byde ind, da det ligner han oplever det samme.

I forhold til at få undertekster frem på Chromecast, så vil jeg anbefale at man vælger underteksterne før at der castes.

Det gøres ved at starte med at afspille filmen og trykke på undertekster logoet oppe i højre hjørne.

  



Derefter kan du vælge ‘’Dansk’’ og gå tilbage og caste udsendelsen. Virker det så?  

Hvis noget indhold mangler undertekster og det ikke er meningen. Så skal vi have det fejlmeldt, så vi kan få dem på. 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Badge

Hej Dengso og Anthony

Tak for jeres svar.

Anthony: Jeg har prøvet at gøre, som du beskriver det - altså aktivere underteksterne før castingen - men når jeg chromecaster, forsvinder underteksterne. Ikonet til at aktivere underteksterne forsvinder ligeledes ved castingen. 
Problemet opstår fx. ved visning af på Cmore: “London Kills”og “små og store synder.” Og mange andre. Det har tilsyneladende ikke noget at gøre med det format, som filmene/serierne oprindelig er udsendt i. Og som sagt er det opstået samtidig med, YouSee lavede en opdatering.

mvh.

Jørgen

 

Jørgen, du har fuldstændig ret, jeg har også prøvet først at sætte undertekster på og derefter caste og derefter forsvinder muligheden på iPad’en…

Omdømme 7
Badge +9

Jeg ser lige Cmore First HD på min iphone, det virker fint med airplay at caste det til TV incl. undertekster, skulle så også virke med ipaden…

Badge

Hej Jorn

Din løsning lyder som rigtig god til dine devices. Mine tv apparater kan ikke bruge AirPlay  - aldersbetinget.

Jeg har derfor anskaffet chromecast til vores tv-apparater hjemme og i sommerhuset. En løsning der indtil ultimo oktober fungerede med diverse streamingtjenster og alle YouSees programflader.. Nu er nogle streamingtjenester, der indeholdes i mit YouSeeabonnement  “ defekte” p.g.a. en YouSee opdatering. YouSee formår ikke at beskrive, hvad der er ændret og har således heller ikke en løsning på problemerne. YouSee anser problemerne for at være mine individuelle problemer.

mvh. 
Jørgen

Omdømme 7
Badge +9

Ville heller aldrig købe en Chromecast når der fås Android TV bokse, Google TV og ATV, de køre det hele uden problemer.

Badge

Tak for dit svar

Jeg tror, jeg hopper på dit forslag om Google Tv - er for utålmodig til at vente på at YouSees it-udvikler kommer op med en løsning. Jeg har foreløbig været i venteposition i ca. 3 uger!

mvh.

Jørgen

Omdømme 7
Badge +9

Jeg var inde i en Radio og TV butik den anden dag, jeg tror den koster ca. 500 kr.sådan en Google TV boks, eller hvad der er i pakken...

Omdømme 7
Badge +9

Det er langt billigere end en Shield eller ATV, og selvfølgelig en god del at spare i forhold til et nyt TV.

Omdømme 1
Badge +3

Hej @Joeros 

Jeg har set om jeg kunne genskabe udfordringen ved at muligheden for undertekster forsvinder efter man har castet. Det ser ud, som om det samme sker for mig. Jeg fandt dog ud af der var en work around på min iOS enhed, hvor jeg gik ud af appen i mens jeg castede og ind igen. Så dukkede undertekster logoet frem igen. Virker det evt. for dig? @Dengso - kan med fordel prøve det også. 

Denne løsning er naturligvis ikke helt holdbar, men den skulle gerne virke. Jeg får meldt det videre til vores udviklere, så de kan se nærmere på det 😁

Hej Anthony.

du har dælme ret, det virker👍
glæder mig dog til det bliver fixet.,

god weekend 

Badge

Tak for jeres hjælp.

Kan først afprøve det i morgen.

mvh.

Jørgen

Ja ja Anthony og Jørgen, nu vokser træerne hellere ikke ind i himlen🤨 

teksten er lidt forsinket i forhold til talen engang imellem, så glæder mig endnu mere til YouSee får fixet det..

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Dengso 

Jeg er glad for at høre, at workarounden løste problemet med det manglende ikon. 

Ifht. de forskudte undertekster, så er det noget vi oplever på nogle SkyShowtime - men jeg har ikke hørt at det også skulle være tilfældet på CMore og Viasat. Hvilken serie er der tale om? Er det de samme som du nævnte tidligere? Så vil jeg gerne prøve at teste det herfra. 

Det er på Bloodlines..

Omdømme 5
Badge +8

Jeg kan umiddelbart ikke finde en serie der hedder præcis det - der er Bloodline, som er en Netflix serie, og så der er Bloodlands, som er C More. Er det en af de to? 

Hvis den hedder Bloodlines, må du gerne nævne hvilken streamingtjeneste den er fra - det kan gøre det lettere at finde den, da vi har en del efterhånden. 

Omdømme 7
Badge +9

Bloodline er en V Play Original. Bloodlines er en Film på V Play (Wonderwoman).

Omdømme 4
Badge +8

Jeg kan se at vi ikke har Bloodline hos os via Viasat, men vis HBO Max. Er det den der er tale om? 

Ups , det er bloodlands ..

det har virket nogenlunde de sidste pr gang .

Akkurat samme problematik, som Joeros (og Dengso) har beskrevet i tråden herover har jeg også oplevet - første gang efter opdatering af YouSee app’en på min tlf (iPhone), hvor undertekstikonet pludselig er væk i app’en efter man caster - det er Fargo sæson 1 under C More. Problemet var der sjovt nok ikke vis you see app’en på min iPad, men efter opdatering af denne dags dato, kan undertekstikonet nu heller ikke ses her (samme serie). 
 

Problemet har tydeligvis eksisterer længe eftersom tråden her er flere måneder gammel, men noget kunne tyde på, at I hos YouSee IKKE er lykkedes med at fixe problemet endnu. Den nævnte workaround med at gå ud af app’en og ind igen, når man først har sat gang i castingen til ens chromecast fra app’en virker ikke hos mig. YouSee - hvornår forventer I at kunne opdatere app’en, så det her problem løses? Det er åbenbart ikke et individuelt problem hos en enkelt bruger, men vi er flere, som støder på det ifm forskellige serier/udbydere via jeres app. 🥴

Besvar