Svar

Lys dæmpes


Badge

På mit nye LG Oled TV ser jeg et fint lyst billede over min AppleTV. Når jeg så skifter over til Youseeboksen så kommer billedet fint frem men i løbet af få sekunder dæmpes lyset måske 30%. Jeg er ikke i et skærm-spare-mode. Nogen der kan hjælpe?

icon

Bedste svar af PeterA4 30 March 2023, 12:56

Se original

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @snahneslo 

Først og fremmest velkommen på YouSee Forum😊

Det lyder som et spøjst problem, som du beskriver her. 

Det er ikke fordi du har aktiveret menuerne på boksen? Så laver den ligesom et mørkere “overlay”-skærmbillede eller sker det også, når du bare ser tv? 

Du kan evt. prøve at flytte YouSee boksen over på samme HDMI-port som dit AppleTv, men husk at brug det HDMI-kabel der fulgte med YouSee boksen. 

Det bliver spændende at høre hvad du kommer frem til og erfarer ud fra ovenstående😊

Badge

Hej Kasper

Tak for svar...nej menuen er ikke på.

...og nej desværre har intet hjulpet endnu. Som sagt viser appletv 4k hdr suverænt billede. Jeg har fået skiftet min boks så der burde ikke være en fejl der. Jeg fik at vide hos yousee at ys4000 boksen kan fungere over wifi uden coax antennekabel, men boksen vil kun vise optagede programmer og ber om antennekabel hele tiden. hdmi kabel er 2.1. Som sagt når jeg skifter fra appletv til ys4000 dæmpes lyset 30% langsomt over ca 5 sek.

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke korrekt den info der er givet om 4000 boksen, den SKAL have Antenneforbindelse for at kunne fungere.

Badge

Tak for den info...har du noget bud på hvorfor lyset dæmpes? Sker også selvom boksen er eneste tilsluttede enhed.

Omdømme 7
Badge +9

Der er ingen indstillinger på den der kan gøre det der opleves, så nej ingen anelse.

Omdømme 1
Badge

Hej @snahneslo 

Det er korrekt det Radiomanden skriver, det er desværre en forkert information du har fået. En Humax 4000 tv-boks kræver antennekabel for at fungere korrekt på en coax-forbindelse. 

Kan du prøve at sætte tv-boksen over i en den HDMI-port på dit TV, hvor dit Apple TV sidder i? 

Badge

Tak Katja. Har prøvet at skifte hdmi-port og har også prøvet kun at have ys4000 tilsluttet med genstart af både boks og tv. Kan ys4000 overhovedet vise HDR? og nogen der ved om de arbejder på en ny boks?

Omdømme 7
Badge +9

Hvis den kan så skulle de automatisk skiftet til det format, og TVet vil registrere det. En HDR tilstand på noget der ikke er HDR vil have helt forkerte farver.

Badge

Når jeg skifter til appletv kommer der et lille HDR ikon på skærmen øverst til højre. Det ikon kommer ikke når jeg skifter til boksen.

Omdømme 7
Badge +9

Den kører sikkert fast HDR, det er ikke godt, har en Android TV, den kørte også fast HDR, der er dog komme en opdatering så det kan vælges manuelt eller Auto. Det kan du muligvis også.

Omdømme 7
Badge +9

Kan det have noget med det her at gøre?

 

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1679567071

Badge

Tak Jorn-Hansen. Det lyder meget plausibelt...men måske burde skærmen så også dæmpe mit appletv billede? Jeg må nok vente til enten LG eller YouSee opdaterer en løsning.

Badge

Forleden havde vi dårlig wifi forbindelse og jeg ville derfor streame med mobildata fra min iPhone via appletv til mit 2022 LG OLED C2. Samme problem...lyset dæmpes ca 30% så mon ikke det er LG der laver balladen? Har lige opdateret LG i dag og håbede de havde løst det, men ak!

Omdømme 7
Badge +9

Sker der det samme når der bruges en anden enhed, f.eks din PC.?

Omdømme 6
Badge +8

Forleden havde vi dårlig wifi forbindelse og jeg ville derfor streame med mobildata fra min iPhone via appletv til mit 2022 LG OLED C2. Samme problem...lyset dæmpes ca 30% så mon ikke det er LG der laver balladen? Har lige opdateret LG i dag og håbede de havde løst det, men ak!

Det er så åbenbart kun 2023 modeller der har fået den nye firmware, du må være tålmodig og vente til der kommer en firmware til 2022 modeller.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1679567071

Badge

Den sidste lg opdatering har sat energibesparelsen til aut. - nu har jeg slået det fra igen og det virker somom lyset ikke dæmper nu. Tester og vender tilbage hvis der er ballade.

Besvar