Svar

Kraftige pixeleringer på TV3 Puls.


Badge +1

Vi har nu på tredje år kraftige pixeleringer på TV3 Puls når vi ser programmet via YouSee-boksen, men ikke når vi ser det på andre tv (uden boks) i husstanden. Har andre mon samme problem?

icon

Bedste svar af Greybear 23 February 2023, 18:14

Se original

38 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Er der samme problem med andre kanaler.?

Badge +1

Nej, Kun med TV3 Puls. Har prøvet at “flytte” kanalen rundt på andre “positioner” i boksen, men det hjælper ikke.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Greybear 

Det lyder ikke godt at du har problemer med TV3 Puls. 

Får du signal via antennestik altså coax og bruger du det antennekabel, der fulgte med tv-boksen? 

Har du andre tv i boligen, som har lignende problemer?

Omdømme 7
Badge +9

Det er som der skrives kun det TV hvor Humax’en er tilsluttet. Jeg tænkte på et lidt svagt signal, da Humax’en er mere følsom, men da det kun er den ene kanal, og ikke de andre på samme frekvens så er det næppe årsagen, der skrives ikke om problemer med andre.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Radiomanden 

Ja, jeg kan se, at jeg ikke fik læst indlægget ordentligt😕

Jeg tænkte faktisk det samme som du er inde på, men kan vi være sikre på, at der haves kanaler i samme frekvensområde - det kommer måske an på valget af kanaler. 

Det ville være interessant at høre om antennekablet er den type vi sender med. Tænker du ik det @Radiomanden 

Omdømme 7
Badge +9

Ja det kommer jo an på om der haves andre kanaler på samme frekvens, kunne der ikke laves en sådan liste over hvilke kanaler der ligger på de enkelte frekvenser.

Tænkte ikke lige over det kabel, men ja det kan da være afgørende.

Puls ligger på to forskellige frekvenser, sammen med disse andre kanaler:

Kodet: TV3 Puls, History2, TV5Monde, V Series, Travel Channel, Viasat History


Ukodet: TV3 Puls, Trailerkanalen, Eventkanalen, Infokanalen

 

Fjernsyn, uden boks, bruger den ukodede udgave. Boksen bruger muligvis den kodede udgave, men da Puls ligger i grundpakken, kan jeg ikke sige det med 100% sikkerhed. Det kan nogen med boksen fortælle. 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Quam 64 er ikke krypteret, (Grundpakken) Quam 156 er krypteret.

Badge +1

Hej Kasper - og I andre venlige sjæle.

Jeg bruger coax-kablet fra YouSee - PLUS den bedste kvalitet coax-kabel som en ca. 3 m forlængelse over til antenneudgangen i væggen. Jeg bruger også kun de bedste (afskærmede) stik i alle installationer. Jeg har modtaget en ny boks fra YouSee, som jeg skal tilslutte i dag, så forhåbentlig --------

Badge +1

Hej igen.

Jeg har netop prøvet at “køre” ovennævnte antennekabel-forbindelse uden om boksen og direkte ind i tv ét - og nu er der ingen problemer med TV3 Puls - så det er altså boksen der er noget galt med; og ikke antennekablet/antennesignalet!!

Omdømme 7
Badge +9

Det kan være signalet der er lidt svagt, Humax’en er ret følsom hvad angår signalstyrken.

Badge +1

Har nu tilsluttet den nye boks jeg fik tilsendt fra YouSee - og der er stadigvæk (som frygtet) kraftige pixeleringer på TV3 Puls! Gad vide om en tekniker fra YouSee kan gøre noget ved problemet, hvis han fysisk kommer ud på adressen ------???

Badge +1

Hej Radiomand.

Læser desværre først dit svar nu. Den nye boks jeg har fået tilsendt, er den samme type jeg havde før, altså en Humax YS-4000. Signalet på en godt afskærmet coax-forbindelse, ca. 4 meter lang, burde da være kraftigt nok - der kan vel ikke være noget nævneværdigt tab over 4 meter.

Vi må nok have en tekniker fra YouSee ud på vores adresse - men kan problemet overhovedet løses?

Vil helst ikke skulle betale kr. 800,- eller mere af egen lomme -------

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke kablet, det er signalet som leveres der kan være lige på grænsen.

Badge +1

Okaaaay; dét giver jo mening!

Men i så fald er det vel YouSee, der ikke leverer et signal frem til stikdåsen, der er kraftigt nok???

Apropos signal, har vi i øvrigt også et problem med den trådløse forbindelse til en internetradio (kan ikke “holde” eks. P4), men dét signal kommer jo fra modemmet/routeren -------

Yousee skriver lidt om det med signal her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/se-de-rigtige-kabler-forstaerkere-og-stikdaser

Da boksen muligvis henter TV3 Plus på en anden frekvens, kan du ikke sammenligne med de fjernsyn, som ikke har en boks. Problemet kan f.eks. opstå, hvis man benytter en dårlig signalfordeler.

Omdømme 7
Badge +9

“Kan ikke holde P4”. Det kan være at der ikke Buffers tilstrækkeligt at Streamen så falder ud når buffeten er tømt.

Badge +1

Hej Logan.

Tak for link - det vil jeg nærlæse.

Badge +1

Hej Radiomand.

Jeg forstår desværre ikke det med buffers/stream falder ud.

Radioen spillede uden problemer indtil for 2-3 måneder siden.

Omdømme 7
Badge +9

Yousee skriver lidt om det med signal her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/se-de-rigtige-kabler-forstaerkere-og-stikdaser

Da boksen muligvis henter TV3 Plus på en anden frekvens, kan du ikke sammenligne med de fjernsyn, som ikke har en boks. Problemet kan f.eks. opstå, hvis man benytter en dårlig signalfordeler.

Det kan ses på boksen om kanalen er på Quam 64 (Clear) eller på Quam 256 (krypteret). Hvis det er fast Grundpakke, så vil det være Quam 64.

Det kan ses på boksen om kanalen er på Quam 64 (Clear) eller på Quam 256 (krypteret). Hvis det er fast Grundpakke, så vil det være Quam 64.

Vi kan ikke være sikre på det med grundpakken, da alle grundpakkens kanaler i dag ligger i en kodet udgave. Men det kan blive bekræftet af en med boksen...

Omdømme 7
Badge +9

Hej Radiomand.

Jeg forstår desværre ikke det med buffers/stream falder ud.

Radioen spillede uden problemer indtil for 2-3 måneder siden.

Hvilken kvalitet modtages Streamen med.?

Har lige lyttet på P4 ingen udfald, kvaliteten er 192 kbit, den er fast der kan ikke vælges andre, det ville være bedre med 256 Kbits, men det er der desværre ikke mulighed for.

Omdømme 7
Badge +9

Det kan ses på boksen om kanalen er på Quam 64 (Clear) eller på Quam 256 (krypteret). Hvis det er fast Grundpakke, så vil det være Quam 64.

Vi kan ikke være sikre på det med grundpakken, da alle grundpakkens kanaler i dag ligger i en kodet udgave. Men det kan blive bekræftet af en med boksen...

De ligger også krypteret til Play, men det er de jo ikke i fast pakke, men det kan jo være at Humax’en nu kun benytter sig af de Krypterede kanaler.

De ligger også krypteret til Play, men det er de jo ikke i fast pakke, men det kan jo være at Humax’en nu kun benytter sig af de Krypterede kanaler.

Det er det, der er pointen. Det har hele tiden været sådan, at boksen har hentet mellempakken og fuldpakken i kodet udgave.

Tidligere havde boksen ikke noget valg med grundpakken, da denne kun lå i en ukodet udgave. I dag ligger grundpakken også i en kodet udgave, hvormed boksen har et valg.

Vi skal have nogen til at fortælle os, hvilket valg boksen går med.

Når du taler om at boksen er mere følsom, så handler det netop om 256-QAM, da det er en smule mindre robust end 64-QAM. Hvis problemet skyldes indstråling, så er det dog ikke sikkert, at 64-QAM kunne have reddet kanalen.

Badge +1

Hi folks!

Har været off-line nogen tid grundet installation af nyeste modem/router fra YouSee.(!)

Har aftalt med YouSee at jeg bliver ringet op af en “remote-tekniker” i morgen formiddag.

En sådan klarer 7 ud af 10 problemer, fik jeg at vide!

Takket være link fra “Logan”, er jeg blevet opmærksom på, at min antennefordeler ( i plast) til to tv (det ene til boksen, det andet (med ca. 10 m YouSee-godkendt coaxkabel til et tv i køkkenet), måske ikke er ordentligt afskærmet; men skulle det virkelig kunne slå TV3 Puls via boksen “ud af kurs”??

Det bliver spændende at høre, hvad teknikeren kan måle sig frem til - via remote.

Tanken om en ny “YouSee-godkendt”, måske bedre afskærmet antennefordeler (med forstærkning) er da poppet op.

Tak for al jeres repons og “troubleshooting”.

Jeg vender tilbage, senest efter at have talt med “remote-teknikeren”.

Besvar