Spørgsmål

Kortlæser

Badge

Har købt et Sony 55 x90J og har et kæmpeproblem med kortlæser og kort. Mine bland selv kanaler forsvinder i tide og utide. Pixeleringer ret tit. Jeg tror ikke Yousee kotet er kompatibelt med dette fjernsyn (2021 model)  

Jeg har et andet Sony 49 tommer og der virker kortet uden problemer. 

På dette tv (49 tommer] kommer der en meddelselse hver gang jeg tænder TV (module inserted) På mit nye Sony er det kun en gang i mellem der kommer en meddelelse. Det er som  der ikke er rigtig forbindelse og dermed pixeleringer. Uden kort er der ikke pixeleringer (grundpakke) 

Har tjekket at kortet sidder helt som det skal. 

Har tænkt på at vende tilbage til boks, men den understøtter ikke Dolby vision, så det er nederen. 

Yousee må snart opgradere deres boks til de nyere TV, og kort lige så. 

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +2

Hvad du evt. kan prøve er Dilog’s YouSee modul, måske har du bedre held med det.

Skulle efter sigende være kompatibelt med mange af de nyere TV modeller.

https://www.pricerunner.dk/pl/239-4127103/TV-tilbehoer/Dilog-YouSee-CI-CAM-Modul-DVB-C-Sammenlign-Priser

Badge

Tak for svar

Jeg har 2 Dilog moduler og har muligbvis løst problemet. Har pustet luft ned i slottet og sat kortlæseren i (med kort) og nu siger den modul indsat når jeg tænder for TV. Har dog lidt med pixelleringer. Vil kontakte Yousee angående det. Må være en signal fejl på antennen. Der er intet når jeg streamer Netflix, Viaplay osv,.

Omdømme 7
Badge +10

Du kan gå ind på TVet og se signalstyrke og kvalitet, på de kanaler der er de problemer med.

Badge

Ja det ved jeg godt. Signalstyrke ligger på 100 på 99% af kanalerne.

Kvaliteen et dog meget svingende. Nogle kanaler er nede på 75, så det må jeg lige informere Yousee omkring. 

Tak

Omdømme 7
Badge +10

Hvad står der vedrørende Bitfejl.? Den skal være på 0. Anvendes der er kabel af god kvalitet.

Omdømme 7
Badge +2

Hvad står der vedrørende Bitfejl.? Den skal være på 0. Anvendes der er kabel af god kvalitet.

Kom jeg også til at tænke på, for 75% signal kvalitet er inde for acceptabel signal kvalitet, så der skal man lige kigge på hvordan det ser ud med BER og der skal den konstant sige 0.

Badge

Der er 0 bitfejl.

Og jeg kom til at skrive forkert signalstyrke. Det højeste jrg har er 70. Ellers er der et par stykker helt nede på 40. Gennemsnittet er på ca 60, så det er lige i underkanten. 

Hvad der undrer mig er at signalet er meget bedre på mit 49 tommer.

Har prøvet at skifte kabler mellem TV. Stadig det samme.

Måske en dårlig tv tuner i det nye TV. Vil tjekke og undersøge der nærmere. Hvis det viser sig der er mit nye TV der er problemet, bliver det returneret. 

Vender tilbage ned en opdatering senere. 

Når jeg streamer Netflix, Yousee,TV,  Viaplay m.m. er der ingen problemer. Der fungerer meget fint.

Omdømme 7
Badge +10

Hvordan er signalet fordelt til de 2 TVer.? Streaming er jo via Bredbånd og har intet med TV signal at gøre.

Badge

De er forbundet med en proffessionel splitter - det er ikke den der er problemet. Jeg har prøvet at gå udenom splitteren, som jeg vist skrev  (skiftet kabler mellem TV)  og problemet er det samme med det nye TV. Og ja, streaming er via fiber, det er jeg klar over. Det var bare for at klarlægge at  problemet kun  er der via antennestikket.  

Omdømme 7
Badge +10

Når der haves Fiber, hvorfor er TV så ikke via Fiber, så er du ude over problemet.

Badge

Jeg kan ikke få surroundlyd ud af Yousee TV via fiber ( jeg har 5.1 surround anlæg - ser ganske mange film) …..kun hvis jeg får en boks. Og det har jeg haft, men det er alt for omstændigt 

Desuden så skal det bare virke med antenne og kort, det har virket fint indtil det nye TV blev taget i brug……men nu tager jeg en pause her og finder en løsning. Det ender nok med at det nye TV ryger retur og bliver byttet med et andet. 

Omdømme 7
Badge +10

Der kan kun fås TV på Fiber fra You See med en TV boks, der er ikke andre muligheder.

Omdømme 7
Badge +2

For mig med de forskellige signal værdier fra kanal til kanal, der lyder det næsten lige som om at kablet der er trukket til det nye TV er beskadiget, hvor at ståltråden i midten af kablet ganske enkelt er knækket et eller andet sted.

Det har jeg oplevet med et Triax Koka kabel med 12 meter længde jeg engang købte, som jeg skulle trække fra stuen op til 1ste salen og der var signal kvaliteten også helt hen i vejret fra kanal til kanal og der fandt jeg faktisk også det sted hvor at kablet var knækket.

Der var jeg dog hurtig nok til at kontakte forhandleren af kablet, der så sendte mig 12 nye meter kabel som erstatning for det beskadigede at han ellers havde sendt til mig.

Min kabel fordeling er så dog gjort lidt mere professionelt, for vi har en Triax sløjfedåse siddende i stuen hvor at signalet kommer ind og der fra har vi trukket kablet til 1ste salen, hvor der så sidder en Triax slutdåse og signalet er perfekt i begge ender.

Badge

Radiomand.

Jeg har ikke fiber hos yousee. Vores andelsboligforening har eget fibernetværk. 1gigabit op og ned. Vi har kun Yousee TV via antenne/kort/boks.

Jeg bruger Ikke fiber til at se TV. Kun streaming. Så jeg forstår ikke du bliver ved med at nævne fiber. Der har ikke noget at gøre med mit problem.

Mit problem er blevet lokaliseret til mit TV, så derfor er ser jeg ingen grund til st fortsætte med at skrive her. 

Til Persen M:

Hvis du nu læser hvad jeg skriver, så har jeg byttet rundt på kablerne og sat i mit TV.

Jeg kan ikke bruge dit indlæg til noget. Mine kabler fejler intet. 

Mit problem er mit TV, og derfor bliver det returneret i dag. 

Ikke flere komentarer fra mig 

Besvar