YouSee-app på Sony smartTV:
Flere optagelser mangler hyppigt lidt af starten og lidt mere af slutningen. Det forekommer også ved forsinket afspilning af programmer via TVguide. Det er ligesom opstået for nylig.
YouSee-app på Sony smartTV:
Flere optagelser mangler hyppigt lidt af starten og lidt mere af slutningen. Det forekommer også ved forsinket afspilning af programmer via TVguide. Det er ligesom opstået for nylig.
Alle oplever det nok da man ikke altid kan regne med de start tider der angives i TV Guiden…
Hej JMDSchou
Som Jorn-Hansen rigtigt nok skriver, så kan der opstå situationer hvor TV-guiden ikke stemmer overens med, hvad der rent faktisk bliver vist. Det kan f.eks. være hvis der har været vist en live-udsendelse - eksempelvis sport - som er gået over tid, og som derfor har skubbet hele sendefladen. Det er desværre ikke i alle tilfælde, at vi kan nå at rette TV-guiden til.
Vi har team siddende som retter i de udsendelser som er forskudt ifht. TV-guiden, men det er desværre ikke dem alle der kan rettes eller som de når at rette.
En form for løsning kan være, at man også optager det program der bliver vist efterfølgende, så man kan få slutningen med der - jeg er dog godt klar over, at det ikke er en optimal løsning.
Ha’ en god dag.
Det med at starte den efterfølgende udsendelse fungerer heller ikke altid. Sidst, jeg var nødt til det, var denne udsendelse blevet tilpasset, således den ikke indeholdt slutningen på den foregående udsendelse. Jeg er ikke altid imponeret over Yousees sky-system. 🙂
Sidste år så jeg Natholdets julekalender via arkivet. Jeg missede flere udsendelser, fordi det gik helt galt med systemet (fordi udsendelserne er så korte?)
Hej Forummanden
Det er også meget uheldigt at du har oplevet, at den ene optagelse er blevet rettet og den anden ikke er. I det tilfælde, er løsningen ikke brugbar, nej 🙂
Som nævnt i mit svar til JMDSchou, så kan vi ikke garantere at alle udsendelser bliver rettet. Når det er sagt, så er man altid meget velkommen til at tage kontakt til os hvis man støder på optagelser eller Arkiv udsendelser, hvor enten starten eller slutningen mangler. Så har vi nemlig mulighed for at melde det videre til det pågældende team, som så kan rette det til.
En løsning på både problemet med forskudte tider i forhold til TV-guiden, men også på problemet med at optage udsendelser hvor oplysninger helt mangler i TV-guiden, samt kunne optage dele af en udsendelse kunne være:
Hej MS-ERIK
Det er nogle rigtig gode input du har - og bestemt nogle funktioner som ville være rare at have. Det er også funktioner som vi tidligere har haft på vores ældre bokse.
Som det er lige nu, er det dog ikke muligt at kombinere de tre funktioner med vores Sky-løsning.
Dermed ikke sagt, at det ikke kan blive en mulighed i fremtiden - men det vil, med al sandsynlighed, kræve nogle store ændringer som ikke er så ligetil. Jeg tør derfor ikke love noget.
Jeg fik ikke tilføjet hvad der kan gøres såfremt optagelser i skyen i virkeligheden ikke er separate filer for hver enkelt optagelse, men blot en pegepind til TV-arkivet.
Det problem kan klares ved at indføre mulighed for at brugerne kan optage lokalt på egen optageenhed, det kan være en USB-harddisk eller en delt mappe på en computer. For at undgå ulovlig kopiering må optagelserne krypteres, så de kun kan afspilles gennem TV-boksen, som skal være logget på YouSee med samme bruger som foretog optagelsen. Det vides ikke om det kan gøres via ny software til boksen, eller det kræver en helt ny boks.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.