Svar

Kan man nøjes med at optage et program første gang det sendes?

Badge

Jeg savner en mulighed for at vælge at jeg kun vil optage en udsendelse første gang den vises. I øjeblikket kan man kun optage et uanet antal af den samme udsendelse da alle genudsendelser optages.

venlig hilsen

Torben

icon

Bedste svar af Radiomanden 11 April 2023, 20:01

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Ja, der optages kun flere når der bruges serie optag funktionen.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Malertorben 

Som Radiomanden skriver, så kan du optage den enkelte udsendelse blot ved at have 1 rød prik på. Du serieoptager med 2 røde prikker og så tager den alt med også genudsendelser. 

Badge

Og så får man bare en masseoptagelse og ikke en optagelse af seriens enkelte afsnit. At optage seriens afsnit første gang de blev sendt var en funktion der tidligere var på yousee tv- boksen.

Fraværet af funktionen kan få mig til at overveje en anden udbyder.

Omdømme 7
Badge +10

Hvis man vil optage en serie uden at optage alle de genudsendelser der er af de enkelte afsnit, så skal hver afsnit optages enkeltvis. Det vil sige en Rød prik ved optagelsen, så optages der kun det ene afsnit, næste uge eller hvor ofte der kommer et nyt afsnit, så gør man det samme, en Rød prik på optagelsen.

Badge

Det er en kæmpe forringelse af optagefunktionen. Hver serie man optager ender med 2-3-4 gange for mange optagelser afhængig af serien. Så skal man sidde og slette de afsnit der er flere af. IKKE GODT NOK  YOUSEE. 

Omdømme 7
Badge +10

Sådan har det været i mange år med Humax boksene, det kan der vist ikke ændres på.

Det skal som jeg skrev for snart et halvt år siden gøres manuelt, der er EPG 7 dage frem, så kommer der et afsnit i dag af noget man vil optage, så kan man også se det afsnit der kommer i næste uge, det optager man så ligeledes, og ugen efter kan man så optage det der kommer i den efterfølgende uge og så fremdeles.

Besvar