Spørgsmål

Intet IP-Tv signal.

Badge

Vores TV boks melder pludseligt

Intet IP-Tv signal. Kontroller dit modem.

Det er kontrolleret og alle stik forbindelse sidder som de hele tiden har gjort og virket. Genstart forsøgt flere gange incl. genstart af vores modem.

Vi har dog generelt oplevet flere fejl på den nye tv-boks vi er blevet opgraderet til.

40 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Den må være gammel, de eneste der er ude nu til Fiber er Kaon, den er udgået, det er den jeg har, og så er det Sagem D6.

Badge

7 år….så ja

Omdømme 7
Badge +9

Det er underligt at de ikke har set at det udstyr der haves er forældet, en så gammel Router har hverken 5 Ghz som 5000 boksen skal bruge, og har heller ikke Multicast som er kravet for at den kan sende TV til boksen.

Det bliver en Sagem D6 Router du får, med de særheder der nu er med den. Som ikke er på Kaon.

Hej, 

Jeg har haft min yousee fiber tv boks i godt en uge og nu får jeg pludselig den ip tv signal fejl. Jeg har den nyeste yousee fiber router. 

At resette tv boksen gjorde at jeg fik tv signal igen, men der kommer hele tiden den ip signal fejl, så tv billedet fryser. 

Omdømme 7
Badge +9

Er den tilslutte via Wi-Fi eller kabel.? Hvis Wi-Fi hvad er afstanden til Router.?

Den er koblet til med kabel. Jeg har ikke haft problemer før idag. 

Kan se at en anden på forum netop har meldt om samme ip tv signal fejl. 

Det er ikke på alle kanaler, der kommer fejl. På dr1 har der ikke været fejl. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Svenson 

Har du evt. fiber via Sydenergi? I så fald, havde vi nemlig en fejl i går, som gav det problem du beskriver. 

De fleste bokse har efterhånden fået signal igen, dog - så jeg håber at det også er løst hos dig, og ellers vender du bare tilbage her. Det gælder i øvrigt også, hvis du ikke har Sydenergi-fiber. 

Hej Louise, 

Nej, jeg har siden 6/5 haft fiber fra jer via en Norlys boks på væggen. Sydenergi=Norlys Louise ;-)

Problemet er forsvundet i løbet af natten og lige nu kører det fint. 

Tror at årsagen som du nævner, kan være dét som er sket. Men er som sagt kunde hos jer. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Svenson 

Du har i, at de er opkøbt af Norlys - men for at kunne differentiere mellem hvilke områder der er ramt, så bruger vi stadig de gamle betegnelser i nogle tilfælde, i hvert fald internt. Det kan selvfølgelig godt være forvirrende, det kan jeg godt se. Det beklager jeg. 

Men hvis du bor i det område som før var SydEnergi, så er det i hvert fald årsagen 😉 

Hej Louise, 

Jeg bor i Haderslev, så helt klart Sydenergi område ;-) 

Vi har også haft samme problem siden i går. Det er dog blevet bedre og værre igen!! 

I formiddags var det ikke nogle problemer, men ved middagstid kom problemet tilbage (intet tv-signal kommer op på skærmen) og nu har jeg tjekket alle kabler, genstarter modem, genstartet tv boks og nu kan jeg slet ikke se live tv.

Tv arkiv, filmer, serier og alt andet fungerer fint. 

Hej Louise, 

Nu er den også gal igen her hos mig i Haderslev. Godt nok træls. 

Ifølge Yousee Driftsinformation skulle fejlen være udbedret senest kl. 17 idag. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Svenson 

Du har ret i, at fejlen desværre genopstod tidligere i dag - så vi er fortsat på sagen. 

Jeg beklager mange gange. 

Nu fungerer det fint igen 😁

Besvar