Spørgsmål

Intet IP-Tv signal.


Badge

Vores TV boks melder pludseligt

 

Intet IP-Tv signal. Kontroller dit modem.

 

Det er kontrolleret og alle stik forbindelse sidder som de hele tiden har gjort og virket. Genstart forsøgt flere gange incl. genstart af vores modem.

 

Vi har dog generelt oplevet flere fejl på den nye tv-boks vi er blevet opgraderet til.


40 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvis der ikke er noget TV signal til 5000 boksen på trods af en genstart af både den og Routeren, så tyder det kraftigt på at det skal fejlmeldes til teknisk support, Kontakt os så der kan ses på problemet.

Omdømme 7
Badge +9

Står der noget i YouSee Driftsinformation? 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @peter_koch_pk 

Udover de 2 gode kommentarer fra vores Superbrugere, så vil jeg høre om tv-boksen kører trådløst eller med direkte kablet forbindelse mellem router og tv-boks? 

Badge

Der stod ikke noget i driftsinformation.

 

den kører kablet netværk mellem boks og router.

 

/pko

Omdømme 7
Badge +9

Så kontakter du Teknisk Support i morgen, så kan de se på det.

Omdømme 6
Badge +8

Vores TV boks melder pludseligt

 

Intet IP-Tv signal. Kontroller dit modem.

 

Det er kontrolleret og alle stik forbindelse sidder som de hele tiden har gjort og virket. Genstart forsøgt flere gange incl. genstart af vores modem.

 

Vi har dog generelt oplevet flere fejl på den nye tv-boks vi er blevet opgraderet til.

I stedet for genstart af router kan en reset laves.. måske kan det hjælpe.

Badge

Modem/router er nu både reset og genstarter

TV-boks er genstartet OG lavet factory reset på

boks testet og Netflix kan startes og film kan hentes.

Alm. Kanaler kommer fortsat op med

Intet IP-Tv signal. Kontroller dit modem

 

så jeg kan konstatere der er hul igennem til internettet, jeg kan streame fra Netflix via kablet netværk, jeg kan bare ikke se live stream TV.

Badge

Kan tilføje at jeg også kan streame ældre udsendelser….

Omdømme 7
Badge +9

Hvis du kan streame og se Arkiv, så er der forbindelse til Serveren, nu er det vel denne boks der haves.

 

Badge

Ja, det er den boks

Omdømme 7
Badge +9

Så kan jeg ikke sige hvorfor der ikke kan ses Flow TV.

Omdømme 2
Badge +3

Hej @peter_koch_pk 

 

Jeg har sendt dig en privat besked, så vi kan få set nærmere på det :-) 

Vi har også dette problem - fandt i en løsning 

Badge

Nej, endnu ikke.

Har sendt supportsagen til Yousee facebook gruppen - med lovning om 1-2 dages svar. Det var i torsdags, så jeg forventer en reaktion imorgen, eftersom jeg ikke har fået det idag.

Omdømme 7
Badge +9

Dem der svarer på FB Messenger er de samme som er med her på forummet.

Vi har flyttet boks lidt væk fra fordeler ( rent fysisk) - pt hjælper det 😀😀😀

Omdømme 7
Badge +9

Indstråling. Hvad bruges der til fordeling af signal.?

Den hedder

fast Ethernet switch

te 100-65

står der på den 

 

og det virker stadig 😁

Badge

Skærmede kategori 5 RJ45 kabler mellem modem og tv-boks

Badge

Jeg skal gøre opmærksom på at intet er ændret i installationen før den pludseligt kommer med fejlen

Omdømme 7
Badge +9

Den hedder

fast Ethernet switch

te 100-65

står der på den 

 

og det virker stadig 😁

Det har jo intet med antennesignal at gøre, men da der tilsyneladende er indstråling fra den, så er der noget antenne der ikke er tilstrækkeligt skærmet.

Omdømme 7
Badge +9

Nej, endnu ikke.

Har sendt supportsagen til Yousee facebook gruppen - med lovning om 1-2 dages svar. Det var i torsdags, så jeg forventer en reaktion imorgen, eftersom jeg ikke har fået det idag.

Hej @peter_koch_pk 

Kan du sende mig sagsnummer [DOCIDxxxxxxx] i en privatbesked til mig? 😊

Så undersøger jeg lige, hvorfor du mangler svar. Det burde de dog have fået, så tjek lige spam/uønsket post mappe.

Badge

Spamfilter checket og ganske rigtigt der var svar, og plan for problemløsning er på plads.

 

mvh

Peter

Omdømme 7
Badge +9

Hvad blev løsningen så.?

Badge

Ny router - tv-boks ikke kompatibel med gammel router

Besvar